lotte123 Skrevet 20. september 2023 #1 Del Skrevet 20. september 2023 Er gravid i 5.uke og lurer på det med graviditet og kaffedrikking. Virker som nye studier tilsier at kaffe og spontanabort har ingen sammenheng.. Hvordan gjør dere det? Planen var å holde meg til 1 kopp kaffe, men jeg er SÅ trøtt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg drikker kaffe. Går fint det.. har min dose om morningen, og en om ettermiddagen. Noenganger bytter jeg ut en kaffekopp med iskaffe faktisk.... er og sinnsykt trøtt. Er i uke 39. Og føles ut som første trimester på nytt. Bare ekstremt 😛. Anonymkode: fabf0...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 20. september 2023 #3 Del Skrevet 20. september 2023 En kopp eller to går helt fint, men man skal jo ikke overdrive. 😁 De første to måneder er man uansett så sinnsykt trøtt, at ikke allverdens kaffe hadde kompensert for det 😂😂 man må heller prøve å sove middagslurer og legge seg tidlig. lykke til 🥰🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg kuttet koffein helt. Ingen kaffe, ingen energidrikk eller cola. Koffein er sentralstimulerende, og går rett i blodet og i fosteret. Jeg tar ingen sjanser. Det var noen dager med lett hodeverk, så var det null problem å leve uten kaffe. Jeg drakk heller koffeinfri te. Mye godt utvalg! Trøtt blir du uansett når du er gravid, det er en del av pakka. Det kommer hele tiden ny forskning, og snart viser det seg garantert ag koffein påvirker fosteret på ett eller annet vis. Før sa de jo at paracet var heelt trygt for gravide... https://www.nrk.no/trondelag/90-forskere-star-sammen_-frarader-mye-bruk-av-paracetamol-under-svangerskap-1.15667333 Anonymkode: 65e7f...b36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Del Skrevet 20. september 2023 Det er 1000 vis av artikler som heller mot det ene eller andre. Det tryggeste er å holde seg til anbefalingene fra Helsenorge😊 https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/ Det går fint an å drikke en kopp kaffe om dagen, men som andre skriver ville jeg nok ikke drukket så mye mer enn det. Selv synes jeg det var kjipt med begrensninger som gravid da kaffen gir meg mye glede, men når jeg først ble gravid mistet jeg helt lysten på det. Mulig kroppen fikser det selv om man egentlig ikke skal ha det/ikke trenger det. Jeg er i uke 13 nå og lysten har fortsatt ikke kommet tilbake, bortsett fra når «høstlattene» kom i butikk, da får jeg lyst til å unne meg en av og til. Anonymkode: e3624...e19 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg byttet ut kaffe med te. Det hjalp ikke mot trøtthet, dessverre. Anonymkode: f6a5c...956 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 20. september 2023 #7 Del Skrevet 20. september 2023 Kaffe hadde null effekt på den trøttheten for min del, det var ett nytt nivå og annen type trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #8 Del Skrevet 20. september 2023 Nå funket ikke kaffe på meg til slutt, var sååå trøtt gjennom hele svangerskapet (uten at jeg hadde mangler eller noe), og etter hvert fikk jeg avsmak for kaffe også. Men jeg kuttet ikke kaffe bevisst på grunn av graviditeten, jeg drakk stort sett 2 kopper (minst) pr dag i starten. Anonymkode: 8c828...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #9 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kuttet koffein helt. Ingen kaffe, ingen energidrikk eller cola. Koffein er sentralstimulerende, og går rett i blodet og i fosteret. Jeg tar ingen sjanser. Det var noen dager med lett hodeverk, så var det null problem å leve uten kaffe. Jeg drakk heller koffeinfri te. Mye godt utvalg! Trøtt blir du uansett når du er gravid, det er en del av pakka. Det kommer hele tiden ny forskning, og snart viser det seg garantert ag koffein påvirker fosteret på ett eller annet vis. Før sa de jo at paracet var heelt trygt for gravide... https://www.nrk.no/trondelag/90-forskere-star-sammen_-frarader-mye-bruk-av-paracetamol-under-svangerskap-1.15667333 Anonymkode: 65e7f...b36 Må flire når du skriver du kuttet koffein helt. Og drakk koffein fri. Da burde du vite at koffeinfri ikke er helt koffeinfri likevel?? Kommer alltid nye forskninger. Akkurat som for mye vann kan gi deg vannforgiftning. Anonymkode: fabf0...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. september 2023 #10 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg trappa ned til én kopp om dagen. Prøvde uten men da fikk jeg så vondt i hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #11 Del Skrevet 20. september 2023 Ville holdt meg unna. Sier vel seg selv at koffein ikke er bra for en liten baby? Skjønner meg ikke på folk Anonymkode: 37f7a...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #12 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må flire når du skriver du kuttet koffein helt. Og drakk koffein fri. Da burde du vite at koffeinfri ikke er helt koffeinfri likevel?? Kommer alltid nye forskninger. Akkurat som for mye vann kan gi deg vannforgiftning. Anonymkode: fabf0...249 Vanvittig lite koffein i koffeinfri kaffe da! Er kun noen få merker det er koffein i og såpass minimalt at det ikke gir noen som helst effekt så jo koffeinfri er jo MYE bedre hvis man absolutt må ha smaken. Men igjen, mye tilsetningsstoffer Anonymkode: 37f7a...953 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. september 2023 #13 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville holdt meg unna. Sier vel seg selv at koffein ikke er bra for en liten baby? Skjønner meg ikke på folk Anonymkode: 37f7a...953 Og vi skjønner oss ikke på deg les forskning 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #14 Del Skrevet 20. september 2023 Fame skrev (Akkurat nå): Og vi skjønner oss ikke på deg les forskning Stoler du virkelig blindt på forskning? Ikke rart det er så mye syke mennesker overalt. Hvis du setter deg inn i kaffe industrien og hva som ligger bak kaffe så forstår du at mye studier og forskning er kjøpt og betalt. Men alt for egen glede. Les deg opp om mer enn kun forskning. Anonymkode: 37f7a...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #15 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kuttet koffein helt. Ingen kaffe, ingen energidrikk eller cola. Koffein er sentralstimulerende, og går rett i blodet og i fosteret. Jeg tar ingen sjanser. Det var noen dager med lett hodeverk, så var det null problem å leve uten kaffe. Jeg drakk heller koffeinfri te. Mye godt utvalg! Trøtt blir du uansett når du er gravid, det er en del av pakka. Det kommer hele tiden ny forskning, og snart viser det seg garantert ag koffein påvirker fosteret på ett eller annet vis. Før sa de jo at paracet var heelt trygt for gravide... https://www.nrk.no/trondelag/90-forskere-star-sammen_-frarader-mye-bruk-av-paracetamol-under-svangerskap-1.15667333 Anonymkode: 65e7f...b36 Som overskriften sier, fraråder bruk av MYE paracetamol. Snakker med JM om dette når jeg var gravid for jeg hadde hørt man ikke skulle ta paracet. Hun sa at studien var rettet mot folk som hadde et forbruk av paracet. Ikke de som tok 1-2 stk i ny og ned om de hadde hodepine. Anonymkode: 0cb0d...2db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #16 Del Skrevet 20. september 2023 Koffein passerer morkaken og kommer over i barnets kropp i mengder som avhenger av mors inntak. Koffein påvirker barnets nervesystem og fører til en stressrespons hos fosteret som blant annet kan forstyrre vekst og utvikling Anonymkode: 37f7a...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #17 Del Skrevet 20. september 2023 Anbefalingene tilsier vel at man kan drikke ca to kopper kaffe om dagen. Jeg er veldig glad i Pepsi Max, som også har koffein i seg, så jeg tok en kaffe om morgenen og reduserte litt på Pepsi Max😅 I første trimester var jeg veldig trøtt i begge mine svangerskap, og jeg sovnet et par sekunder foran PC-en på jobben noen ganger. Har aldri vært så trøtt før. Ingen mengde kaffe kunne ha reddet meg tror jeg. Anonymkode: 6d3cd...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 20. september 2023 #18 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stoler du virkelig blindt på forskning? Ikke rart det er så mye syke mennesker overalt. Hvis du setter deg inn i kaffe industrien og hva som ligger bak kaffe så forstår du at mye studier og forskning er kjøpt og betalt. Men alt for egen glede. Les deg opp om mer enn kun forskning. Anonymkode: 37f7a...953 Én kopp kaffe er null problem. Absolutt null. I tillegg er den gjerne blanda ut med litt melk. Min frøken er i fin form på alle målinger og ultralyder og ingen leger eller jordmor har sagt noe om at det ikke er greit. Så ja, jeg hører på disse fagfolkene og forskning fremfor deg. Thanku 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #19 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Stoler du virkelig blindt på forskning? Ikke rart det er så mye syke mennesker overalt. Hvis du setter deg inn i kaffe industrien og hva som ligger bak kaffe så forstår du at mye studier og forskning er kjøpt og betalt. Men alt for egen glede. Les deg opp om mer enn kun forskning. Anonymkode: 37f7a...953 Stoler mer på forskning enn synsing fra en random på et forum gitt 👍🏻 Anonymkode: 8c828...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #20 Del Skrevet 20. september 2023 mereo skrev (3 timer siden): Kaffe hadde null effekt på den trøttheten for min del, det var ett nytt nivå og annen type trøtt. Skulle kommentere det samme. Den trøttheten bet ikke kaffe på😅 Anonymkode: 6d803...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå