AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Del Skrevet 20. september 2023 Har gått på 16-8 faste i ett par uker og gått ned ca 3 kg, velsig fornøyd med det. Merker ikke særlig sult og lite fysen. Det jeg dog lurer på og ikke finner ut av er om sukkerfri pastiller, tyggis, pepsi max er "innafor" under selve faste perioden. Spiser frokost 11.30/12.00 middag rundt kl16.00 og siste måltid rundt 19.30/20.00 Noen med erfaringer og tips? Anonymkode: c5489...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg må innrømme at jeg tenker på det litt som ved før en operasjon; «Du kan drikke litt (noen munner) vann, saft, juice uten fruktkjøtt, brus, te eller svart kaffe inntil 2 timer før operasjon» Altså utover en lørdagskveld, så koser jeg meg fortsatt med en boks brus, selv om jeg har startet fasten. Jeg vet jo ikke akkurat hva som faktisk gjelder da 😅 Det gikk supert for meg, ned 4kg de første 3 ukene, og så fikk jeg korona, og har gått opp litt. Tror det er mest vannvekt, da jeg «la på meg» 1,5kg over natta 😅 men er tilbake med å jobbe meg nedover. Fea i dag av, har jeg ca 18 kilo igjen til mål 💪🏻 Anonymkode: ce30b...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannssjåvinistisk Skrevet 20. september 2023 #3 Del Skrevet 20. september 2023 (endret) All sukkerfrie produkter uten kalorier slik som drikkevarer, tyggis osv. skal gå helt fint i moderate mengder, og vil ikke påvirke blodsukkeret eller metabolismen slik at du faller ut av ketose. Det er derimot noen kalorier i disse drikkene, så det å drikke kun dette ville jeg ikke anbefalt da det kan hende veldig store mengder kan påvirke metabolismen og slå deg ut av ketose. Bare pass på og lese kalorier bak på, da noen ganger er det "uten tilsatt sukker", og da er det fortsatt et naturlig innhold av sukker som kan være ødeleggende. Ketose er jo at kroppen bytter fra å forbrenne karbohydrater/sukker og bruker fett i stedet for, inntak av karbohydrater/sukker vil få deg til å bytte tilbake igjen. Drikker selv rundt en halvliter sukkerfri saft/brus hver dag under min faste, og det går helt fint for meg. Endret 20. september 2023 av mannssjåvinistisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Del Skrevet 20. september 2023 mannssjåvinistisk skrev (1 time siden): All sukkerfrie produkter uten kalorier slik som drikkevarer, tyggis osv. skal gå helt fint i moderate mengder, og vil ikke påvirke blodsukkeret eller metabolismen slik at du faller ut av ketose. Det er derimot noen kalorier i disse drikkene, så det å drikke kun dette ville jeg ikke anbefalt da det kan hende veldig store mengder kan påvirke metabolismen og slå deg ut av ketose. Bare pass på og lese kalorier bak på, da noen ganger er det "uten tilsatt sukker", og da er det fortsatt et naturlig innhold av sukker som kan være ødeleggende. Ketose er jo at kroppen bytter fra å forbrenne karbohydrater/sukker og bruker fett i stedet for, inntak av karbohydrater/sukker vil få deg til å bytte tilbake igjen. Drikker selv rundt en halvliter sukkerfri saft/brus hver dag under min faste, og det går helt fint for meg. Ketose...? Av å droppe frokost? 😂 Anonymkode: a12c1...a19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natta1980 Skrevet 20. september 2023 #5 Del Skrevet 20. september 2023 det er kalorier i sukkerfri tyggis. alt av kalorier får deg ut av faste, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Del Skrevet 20. september 2023 Natta1980 skrev (5 minutter siden): det er kalorier i sukkerfri tyggis. alt av kalorier får deg ut av faste, Du svelger da ikke tyggisen...? Anonymkode: a8d31...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natta1980 Skrevet 20. september 2023 #7 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du svelger da ikke tyggisen...? Anonymkode: a8d31...c86 innholdet i tyggisen, det som smaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #8 Del Skrevet 20. september 2023 mannssjåvinistisk skrev (10 timer siden): All sukkerfrie produkter uten kalorier slik som drikkevarer, tyggis osv. skal gå helt fint i moderate mengder, og vil ikke påvirke blodsukkeret eller metabolismen slik at du faller ut av ketose. Det er derimot noen kalorier i disse drikkene, så det å drikke kun dette ville jeg ikke anbefalt da det kan hende veldig store mengder kan påvirke metabolismen og slå deg ut av ketose. Bare pass på og lese kalorier bak på, da noen ganger er det "uten tilsatt sukker", og da er det fortsatt et naturlig innhold av sukker som kan være ødeleggende. Ketose er jo at kroppen bytter fra å forbrenne karbohydrater/sukker og bruker fett i stedet for, inntak av karbohydrater/sukker vil få deg til å bytte tilbake igjen. Drikker selv rundt en halvliter sukkerfri saft/brus hver dag under min faste, og det går helt fint for meg. Hvilken ketose er det du sikter til? Ts har et vanlig inntak av måltider der hu kun hopper over frokosten...blir ingen ketose av det. Anonymkode: a8d31...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #9 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvilken ketose er det du sikter til? Ts har et vanlig inntak av måltider der hu kun hopper over frokosten...blir ingen ketose av det. Anonymkode: a8d31...c86 Ikke med du siterer, men; Om du googler 16/8 og ketose, vil du finne flere steder som snakker om at man vil kunne oppnå en lett ketose, om man faster: Det har ingenting å si om du spiser lavkarbo eller keto, så lenge du faster i over 16-18 timer vil kroppen produsere ketoner. Anonymkode: ce30b...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rights Skrevet 20. september 2023 #10 Del Skrevet 20. september 2023 Har også begynt med 16-8 igjen. Er det innafor med en pepsi max om morgenen ? Mmmm nam nam. Du får ulike svar, dermed blir det korrekte svaret: Hold deg unna, just in case. Hold deg til sort kaffe/vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mannssjåvinistisk Skrevet 20. september 2023 #11 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ketose...? Av å droppe frokost? 😂 Anonymkode: a12c1...a19 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilken ketose er det du sikter til? Ts har et vanlig inntak av måltider der hu kun hopper over frokosten...blir ingen ketose av det. Anonymkode: a8d31...c86 Søk litt rundt på nettet så lærer dere kanskje noe nytt? Sitat Periodic fasting triggers the same fat-burning process that occurs during a low-carbohydrate or keto diet. Keto is short for ketosis, the metabolic process that kicks in when your body runs out of glucose (its preferred energy source) and starts burning stored fat. Your body may go into ketosis after just 12 hours of not eating, which many people do overnight before they "break fast" with a morning meal. https://www.health.harvard.edu/heart-health/time-to-try-intermittent-fasting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #12 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg drikker vann og evnt svart kaffe, ingenting annet nei, det er jo bare tullete, fasting er fasting. Anonymkode: 598a1...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 21. september 2023 #13 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg drikker vann og evnt svart kaffe, ingenting annet nei, det er jo bare tullete, fasting er fasting. Anonymkode: 598a1...f6e Og jeg drikker kaffe, sukkerfri brus og tar en tyggis eller sukkerfri pastill hvis jeg har lyst. Det fungerer fint for meg. Fasting er fasting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #14 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 23.43): Jeg drikker vann og evnt svart kaffe, ingenting annet nei, det er jo bare tullete, fasting er fasting. Anonymkode: 598a1...f6e Hvorfor er liksom kaffe lov da? Fordi akkurat kaffe er viktig for deg, så er det ikke tullete. Men for en person som liker å ta en tyggis eller et glass fun saft, så blir det altfor tullete for deg? Anonymkode: 01733...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #15 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 16.48): Hvilken ketose er det du sikter til? Ts har et vanlig inntak av måltider der hu kun hopper over frokosten...blir ingen ketose av det. Anonymkode: a8d31...c86 Det blir uansett en forlenget glukoneogenese. Og hovedsaken er jo at fasting reduserer daglig inntak av kalorier. Det er derfor folk går ned i vekt i all hovedsak. Det kan også være godt for fordøyelsen å spise litt sjeldent, men det er individuelt. Anonymkode: 01733...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå