AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Skrevet 20. september 2023 Hei! Skulle gjerne fått litt innspill. Jeg har en baby på tre måneder og hun sover kun hjemme. Når jeg drar ut steder fks helsestasjon så kan hun bli kjempe grinete fordi hun ikke klarer å sovne i vogna. Syns det er så flaut å være på HS da hun kan begynne å skrike fordi hun er så trøtt. Men hun klarer ikke å finne søvnen selv om jeg bysser. Hjemme klarer hun fint å sovne i vogna hvis den står på et mørkt rom. Det har blitt vanskelig å besøke andre da hun sliter med å sovne andre steder. Hjemme kan jeg ligge i senga med henne å gi litt pupp og så sovner hun etterhvert ved siden av meg. Eller så kan jeg gi henne litt flaske å legge henne i vogna på et mørkt rom med white noise så dupper hun til slutt av. Men det er klin umulig å legge henne utenfor hjemmet. Legger jeg henne i vogna når vi er ute begynner hun bare å grine. Er vi hos andre folk tar det over 5 timer å legge henne. Fks vi er hos noen, jeg får låne et mørkt rom med sprinkel seng, hun er trøtt så jeg gir pupp - bysser stående, hun finner roen litt men så legger jeg henne ned å da griner hun. Hun klarer ikke å sovne i armene mine. Kan noen ganger sovne på skuldra men da må jeg sitte i 30 minutter før jeg kan legge henne ned og ofte våkner hun da. Hun kan grine og grine og jeg kan stryke henne på ryggen, så sovner hun men våkner igjen veldig fort til den minste lyd. Hva kan jeg gjøre? Hun sover jo som en stein hjemme men ute blir hun fort overstimulert og finner ikke roen. Anonymkode: a4d48...889
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #2 Skrevet 20. september 2023 Har du prøvd bæresele? Anonymkode: c1e03...41d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har du prøvd bæresele? Anonymkode: c1e03...41d TS Ja, har prøvd siden hun ble født men hun bare griner i bæreselen. Har prøvd ergo baby 360 med nyfødt innlegg, caboo close, aldoria bæresjal, ring slynge i lin og tjukk bomulls sjal. Men hun finner ikke roen. Hun foretrekker helst å bli bært med ryggen sin mot magen min så hun kan se utover, og ligge Over skuldra. Alt som dekker til utsikten hennes får hun fnatt av. Men det hjelper jo svært lite når hun skal sove. Anonymkode: a4d48...889
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Skrevet 20. september 2023 Det høres ut som du har fått ei nysgjerrig liten frøken☺️ Kjenner meg igjen, har dessverre ikke så mange råd. Jeg har lånt en vanlig seng hos andre hvis hun skal sove, så jeg kan amme henne i søvn liggende og så trekke meg unna når hun sover dypt nok til at hun ikke våkner igjen. Ellers kan hun sovne i vogn av å trilles i søvn, men det krever rask gange på litt ruglete underlag, og må som regel gå hele duppen for at hun ikke skal våkne. Ikke bry deg om at hun gråter på helsestasjonen! Vi er mange med babyer som har hylt der (og på butikken, bussen, besøk osv😅). De er vant til babyer som griner. Anonymkode: 4a1f7...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 Kjenner meg igjen. Baby 7 mnd her. Sover ingen andre steder enn hjemme. Vogn eller bæresele er uaktuelt. Blir hyling og skriking. Må nesten alltid hjem og inn på et mørkt rom i sengen. Samme opplevelse som deg på helsestasjonen. Alle barna sov i bilstolene med smokk, mens jeg gikk og bar på en hylende unge. Måtte bare reise hjem. Anonymkode: 46ebe...eb3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå