Gå til innhold

Ringe til Norge fra utlandet, ser andre hvor jeg er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ringer med norsk mobil fra et annet land i Europa innenfor eu, kommer det da +47 foran? Og på den måten kan andre se at jeg er utenlands? Noen som vet :) ?

Anonymkode: 1f688...e41

Skrevet

Ja.

Anonymkode: ca5e0...929

Skrevet

Eller hæ? Det kommer jo +47 foran alle nummer, så lenge du ringer med et norsk nummer, selv om du ringer innad i Norge. 

Forstår ikke spørsmålet. 

Anonymkode: ca5e0...929

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du har norsk SIM-kort/norsk nummer kan ingen se hvilket land du befinner deg i når du ringer (men NAV har flere metoder for å finne det ut…).

Anonymkode: a533e...bbe

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tenker ikke på nav, de kan sikkert se hvor folk bruker pc fra osv? Men bare om jeg ringer fra mobilen min til en annen sin mobil i Norge. For av og til ringer det nr til meg så kommer det opp en annen landskode + navnet på landet under. Men da har de sikkert utenlandske SIM-kort 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tenker ikke på nav, de kan sikkert se hvor folk bruker pc fra osv? Men bare om jeg ringer fra mobilen min til en annen sin mobil i Norge. For av og til ringer det nr til meg så kommer det opp en annen landskode + navnet på landet under. Men da har de sikkert utenlandske SIM-kort 

Nei de vil ikke se at du ringer fra et annet land når du ringer med norsk nummer.

Anonymkode: 33df8...be7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror du nav sjekket ut hvor du sender meldekort fra? Id adresse er ikke bare bare å søke opp,

Anonymkode: 62ed3...df0

Skrevet

Nav kan også sjekke hvor passet ditt er blitt brukt.

Pass er som kjent elektroniske og blir scannet på alle grenseoverganger. Dette blir registrert i en database som NAV har tilgang til.

Men om du ringer fra norsk sim-kort i utlandet til en norsk mobil, så vil ikke mottaker merke noe annerledes enn om du ringte fra Norge.

Anonymkode: 542cf...150

Skrevet

Ikke at dette er der ts spør om, men om noen ringer til deg mens du er i utlandet og du ikke svarer kan de finne ut at du er i utlandet. Jeg var en gang i Danmark og så fikk vedkommende som ringte meg dansk tlf svarer da jeg ikke tok tlf, men var tilkoblet et dansk mobilnett.

Anonymkode: 0ae39...4ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...