Gå til innhold

He’s just not that into you

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo noe i dette uttrykket fra boken/filmen ved samme navn? Jeg har datet en mann i et par måneder nå, en jeg har kjent i mange år, vi har flørtet litt nå og da, men først nå datet. Vi skal liksom være i en kjempespennende startfase med sprudlende følelser, men jeg kjenner for det meste på små skuffelser, frustrasjon og litt vonde/usikre følelser. Innimellom dukker det opp stunder som skaper den spennende forelskelsesfølelsen, men som oftest har det vært frustrasjon. Han har hatt lite tid til å sees (dette vet jeg er et faktum), så det har blitt litt kontakt på sms. Han skriver helt platonisk, og korte meldinger. Jeg prøver så smått å skape en mer genuin, nær kontakt, men han plukker det ikke opp og fører ikke samtalen videre, svarer bare avsluttende og platonisk på det jeg skriver. Når vi sees går det bedre, men jeg får likevel ikke den gode følelsen av at han liker meg ekstra godt. Alt går så treigt fremover, både emosjonelt og fysisk, jeg føler han er usikker og trenger tid. Men hvorfor starter han opp dette med en han kjenner godt fra før, og som han har felles venner og en frida interesse med, og tar den risikoen, hvis han ikke vet at han er interessert i utgangspunktet? Er han bare forsiktig i prosessen? Hva tenker dere? Jeg vil ikke ta opp dette med han enda, vil ikke skape noe mer vanskelig mellom oss på dette stadiet. Men føler jeg det samme om en måneds tid, så må samtalen definitivt komme! Ah, jeg blir både så frustrert, lei meg og usikker av hele greia.. Det er jo ikke sånn begynnende relasjoner skal føles??

Anonymkode: e7c31...2f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke kimse av magefølelsen din, men samtidig er dere to ulike individer som viser følelser på forskjellig måte. Synes du skal gi det litt tid før du eventuelt bestemmer deg for å ta samtalen med ham om det er noen vits i fortsettelse.

Det virker som du er ganske frustrert over at han ikke har hatt tid til dere, men kanskje dette bedrer seg på sikt?

Husker jeg i startfasen med han som ble mannen min reagerte på måten han skrev til meg. Det var rapportliknende meldinger som om vi bare skulle vært kolleger, ikke kjærester. Men det betydde langt fra at han ikke var forelsket i meg, det er bare forskjeller mellom menn og kvinner i en del ting.

Hvis det ikke bedrer seg mellom dere etter hvert, synes jeg du skal ta praten om hvordan han ser på en fremtid med deg.

Anonymkode: ef802...bfe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skal ikke kimse av magefølelsen din, men samtidig er dere to ulike individer som viser følelser på forskjellig måte. Synes du skal gi det litt tid før du eventuelt bestemmer deg for å ta samtalen med ham om det er noen vits i fortsettelse.

Det virker som du er ganske frustrert over at han ikke har hatt tid til dere, men kanskje dette bedrer seg på sikt?

Husker jeg i startfasen med han som ble mannen min reagerte på måten han skrev til meg. Det var rapportliknende meldinger som om vi bare skulle vært kolleger, ikke kjærester. Men det betydde langt fra at han ikke var forelsket i meg, det er bare forskjeller mellom menn og kvinner i en del ting.

Hvis det ikke bedrer seg mellom dere etter hvert, synes jeg du skal ta praten om hvordan han ser på en fremtid med deg.

Tusen takk for svar, og for at du deler erfaringer. Ekstra fint var det å høre at du også var frustrert over måten han skrev til deg på, helt platonisk «som dere skulle vært kolleger», for det er sånn jeg opplever han jeg dater også. Det er det som er hovedproblemet, tror jeg, for siden vi ikke har kunnet sees så mye, så er det disse meldingene som blir eneste kontakt i +- en uke av gangen. Og følelsen de meldingene gir meg, skaper all usikkerheten. I tillegg er han altså veldig forsiktig med å dele følelser og tanker når vi sees også, så det er litt vanskelig å vite hvor jeg har han. Men du har helt rett i at dette ikke bør lages noe tema ut av enda, i en samtale med han, men jeg klarer ikke riste av meg den usikre følelsen. Jeg håper det er sånn som du fortalte det var hos dere i starten, at de platoniske sms’ene ikke nødvendigvis betyr at han ikke har følelser.

Skrevet

Ja, prøv å se forbi måten han skriver på, og vurder heller handling og hvordan han er mot deg etter hvert. Gi det tid til å utvikle seg. Dere må bli kjent med hverandre som kjærester, og begge er nok ganske usikre akkurat nå.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, prøv å se forbi måten han skriver på, og vurder heller handling og hvordan han er mot deg etter hvert. Gi det tid til å utvikle seg. Dere må bli kjent med hverandre som kjærester, og begge er nok ganske usikre akkurat nå.

Tusen takk for gode råd, det hjalp litt😊

• Nyttig 1
Skrevet

"Se på hva han gjør, ikk hva han sier". Initierer han samtale? Tar han første kontakt? Hvis han gjør det og viser interesse på den måten så er innholdet kanskje litt mindre viktig. Nå må jeg si at den magefølelsen alltid har stemt hos meg, selv de gangene jeg prøver å gi det litt goodwill. Det kan ta litt tid, men det har alltid vist seg at det jeg har sett tidlig har blitt et problem etter hvert, selv om det kanskje har vært fraværende i en periode. Spesielt gjelder dette prioritering av tid sammen. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Engel skrev (3 timer siden):

"Se på hva han gjør, ikk hva han sier". Initierer han samtale? Tar han første kontakt? Hvis han gjør det og viser interesse på den måten så er innholdet kanskje litt mindre viktig. Nå må jeg si at den magefølelsen alltid har stemt hos meg, selv de gangene jeg prøver å gi det litt goodwill. Det kan ta litt tid, men det har alltid vist seg at det jeg har sett tidlig har blitt et problem etter hvert, selv om det kanskje har vært fraværende i en periode. Spesielt gjelder dette prioritering av tid sammen. 

Jeg er redd for at du har rett ang den magefølelsen. Goodwill er definitivt ordet, jeg står i dette mye lenger enn jeg ville ha gjort dersom dette var en mann jeg ikke kjente fra før. Men når det er sagt, så viser han initiativ ja, minst like mye som jeg, det er bare innholdet i sms’ene som er helt platoniske og overfladiske. Og en generell følelse som skaper usikkerhet på hvor jeg har han, og dermed også usikkerhet på mine egne følelser, for jeg vil jo ha en mann som gir meg en god og trygg følelse av at han liker meg godt. Det kan være det hele er litt skjørt enda, og trenger tid, men jeg kjenner på den magefølelsen av at dette ikke kommer til å gå😕

Skrevet

Man vet når en mann er interessert. Jeg kunne stoppet der, men fyller på med litt for å prøve å hjelpe.
Vet du hva han ser etter i ei dame? Søker han forhold eller noe uforpliktende? (Kan spare mye fortvilelse ved å klarere dette på date nr 1.) Dere er gamle kjente, har datet i et par måneder, mao han kjenner deg. Like mye som du tror han trenger tid for å investere av seg selv i deg, så kan det vel så godt være han er for konfliktsky til å trekke seg ut av det dere har gang i- nettopp fordi dere er i omgangskrets sammen. 

Anonymkode: 9cd5e...941

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Veldig enig i dette, bortsett fra det med kjønn. Hos oss er det jeg som er kort og ufølsom i meldinger og han som renner over av erklæringer om hvor høyt han elsker meg. Det er forskjell på personligheter. Jeg jobber med saken, for jeg er glad i ham og vil han skal føle seg trygg.

Anonymkode: 8f8f1...0c3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Man vet når en mann er interessert. Jeg kunne stoppet der, men fyller på med litt for å prøve å hjelpe.
Vet du hva han ser etter i ei dame? Søker han forhold eller noe uforpliktende? (Kan spare mye fortvilelse ved å klarere dette på date nr 1.) Dere er gamle kjente, har datet i et par måneder, mao han kjenner deg. Like mye som du tror han trenger tid for å investere av seg selv i deg, så kan det vel så godt være han er for konfliktsky til å trekke seg ut av det dere har gang i- nettopp fordi dere er i omgangskrets sammen. 

Anonymkode: 9cd5e...941

Jeg vet han er ute etter noe seriøst, det har vi snakket om. Vi er ikke 20 år lenger, og ser begge etter en livspartner i hverandre nå, men det er også derfor vi bruker så lang tid og tar det forsiktig. Men det kan selvsagt også hende det er som du sier, at han nå har blitt mindre interessert, men ikke tør si fra.. 😕

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veldig enig i dette, bortsett fra det med kjønn. Hos oss er det jeg som er kort og ufølsom i meldinger og han som renner over av erklæringer om hvor høyt han elsker meg. Det er forskjell på personligheter. Jeg jobber med saken, for jeg er glad i ham og vil han skal føle seg trygg.

Anonymkode: 8f8f1...0c3

Ja dette er jo viktig å tenke på, at vi alle er ulike. Prøver å ha det i bakhodet. Føler bare at jeg burde sett litt bedre at han liker meg, ikke bare i meldinger, men ellers også. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er kvinne og misliker meldinger generelt. Elendig kommunikasjonsmiddel, kjedelig og tidkrevende å skrive dem. 

Det finnes mange som meg. 😊

Anonymkode: 73012...193

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg er kvinne og misliker meldinger generelt. Elendig kommunikasjonsmiddel, kjedelig og tidkrevende å skrive dem. 

Det finnes mange som meg. 😊

Anonymkode: 73012...193

Ja jeg er klar over at mange ikke liker meldinger, men nå gjaldt ikke dette bare meldinger da, selv om det er meldingene som er kaldest. Han har ikke sagt noe om han liker meldinger eller ei, om han mislikte det, kunne han jo ha ringt? Jeg liker meldinger, og kan fint uttrykke meg skriftlig i perioder vi ikke sees.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville sett mest på hvordan han er når dere møtes og hva du føler da, hvordan han er da. 

Han min er litt sånn typisk mann der skriver ikke så mye så kan han plutselig glimte til med å si at han savner meg sånn, gleder seg til å se meg osv. Da smelter jeg jo helt 🤭

Også litt uvant for er vant til at menn er veldig på hele tiden. Samtidig pleier det jo gjøre at jeg mister interessen og blir lei. Han her blir jeg ikke lei av i det hele tatt🤭❤️

Det er jo egentlig kjempe digg så prøver tenke slik. Når vi møtes er han jo helt nydelig å snakke med og han viser jo sånn sett veldig tydelig interesse med å hele tiden avtale nytt treff. Han er mye mindre fysisk på enn andre menn jeg har vært borti men han har verdens beste klemmer ❤️

Egentlig nyter jeg at det går pinefullt sakte for det er jo samtidig skikkelig sexy 🤭da kan vi være i denne deilige tortur følelsen av lengsel lengst mulig. 

For min del jeg tror han faktisk bare er skikkelig sjenert fordi han liker meg så godt 🤭og det er egentlig veldig gøy å holde litt på det der🤭❤️

Anonymkode: 4c7d9...e0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...