AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #21 Del Skrevet 27. september 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: For noe tull. Det er veldig naturlig for folk å fortelle om et dødsfall på facebook. Det er og veldig mange som kun leser nettaviser, og ikke får med seg dødsannonsene. Da min mor døde i vår, la jeg ut et bilde og en kort, kort tekst som informerte om at hun var borte. På den måten nådde jeg langt flere enn de som ville sett dødsannonsen i lokalavisen, og det var en veldig god opplevelse, fordi man får en respons på facebook, som man ikke får på en dødsannonse. Det var mange som tok seg tid til å skrive noen linjer om sine minner om henne, og det var veldig godt, og interessant, å lese disse kommentarene om hvem hun hadde vært for andre. Anonymkode: b21f1...04d Jeg liker ikke tanken på at noe som ble skrevet på min side i forbindelse med dødsfallet skulle dukke opp som "minne" fra facebook flere år seinere. Jeg er veldig glad for at ingen skrev noe på min facebookprofil om dødsfallet til min mann. Men da vi laget dødsannonsen sammen med begravelsesbyrået så opprettet vi også en minneside som vi lenket til fra annonsen. her skrev folk veldig mye fint. Og så er da alle hilsnene på et lukket sted, jeg kan oppsøke det hvis jeg vil, ikke bare få det slengt i trynet på et upassende tidspunkt. Anonymkode: 4ee4b...4ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #22 Del Skrevet 27. september 2023 Hadde ikke delt det der. Og hvis du gjør det, vent for all del til du vet at familie og venner har fått vite det. Jeg fikk selv vite om et dødsfall til et familiemedlem gjennom fb fordi et familiemedlem delte det umiddelbart, det var ikke noe særlig. Anonymkode: 982ca...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #23 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg liker ikke tanken på at noe som ble skrevet på min side i forbindelse med dødsfallet skulle dukke opp som "minne" fra facebook flere år seinere. Jeg er veldig glad for at ingen skrev noe på min facebookprofil om dødsfallet til min mann. Men da vi laget dødsannonsen sammen med begravelsesbyrået så opprettet vi også en minneside som vi lenket til fra annonsen. her skrev folk veldig mye fint. Og så er da alle hilsnene på et lukket sted, jeg kan oppsøke det hvis jeg vil, ikke bare få det slengt i trynet på et upassende tidspunkt. Anonymkode: 4ee4b...4ef Problemet med de minnesidene er at folk kun finner dem fra dødsannonsen eller hvis de vet om det. Med mindre du har postet en lenke nettopp på fecebook. Et facebookinnlegg kan du jo slette etter en stund hvis du er redd for at det kommer opp igjen på årsdagen. Anonymkode: b21f1...04d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #24 Del Skrevet 27. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde ikke delt det der. Og hvis du gjør det, vent for all del til du vet at familie og venner har fått vite det. Jeg fikk selv vite om et dødsfall til et familiemedlem gjennom fb fordi et familiemedlem delte det umiddelbart, det var ikke noe særlig. Anonymkode: 982ca...021 jeg tenker at skikk og bruk omkring deling på facebook, er at det er forbeholdt de aller nærmeste, de som uansett står øverst i dødsannonsen. Anonymkode: b21f1...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #25 Del Skrevet 27. september 2023 Nå spør ikke ts om hvorvidt hun skal eller ikke skal dele, og i den situasjonen hun er i skal hun ikke trenge å forholde seg til hvermannsen sin subjektive opplevelse av deling i SoMe. La nå ts få dele om det er naturlig, for noen er dette viktig. ❤️ for en forferdelig beskjed å få, ts. Anonymkode: 94810...b5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå