Gå til innhold

Hva skriver du på feks fb når din kjære har gått bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skriver man på fb for å meddele at sin kjære har gått bort?

Hvilke ord bruker man og skriver man langt, legger ved bilde?

Anonymkode: 38ab3...7e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva skriver man på fb for å meddele at sin kjære har gått bort?

Hvilke ord bruker man og skriver man langt, legger ved bilde?

Kondolerer så mye.

Hva man skriver er vel individuelt. Mange er personlige og skriver fra hjertet sitt. Syns du skal sette ditt eget personlige preg på det.

Skrevet
tussi84 skrev (1 minutt siden):

Kondolerer så mye.

Hva man skriver er vel individuelt. Mange er personlige og skriver fra hjertet sitt. Syns du skal sette ditt eget personlige preg på det.

Han har ikke gått bort enda, men det skjer snart hvis ikke et mirakel inntrer.

Jeg er i krisemodus og forbereder meg på det som ligger foran meg den nærmeste fremtid.

Ts

• Hjerte 5
Skrevet

Jeg hadde nok ikke skrevet noe, men hvis du ønsker å skrive noe så tenker jeg at du bare kan gjøre det fint og enkelt? 

Hva med et bilde av dere sammen og en liten tekst? F. Eks « Hvil i fred min kjære ❤️« eller et dikt?

«kan du holde meg der,

i hjertet ditt 

så lenge mens vi venter 

så skal jeg holde deg i mitt 

til vi kan holde hverandre att

en dag i fremtid» 

Eller 

« I mitt hjerte er du evig, i himmelen lyser du opp som en stjerne» 

Anonymkode: 6286c...f78

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har ikke gått bort enda, men det skjer snart hvis ikke et mirakel inntrer.

Jeg er i krisemodus og forbereder meg på det som ligger foran meg den nærmeste fremtid.

Ts

Så vondt å høre. ❤️ Jeg har vært der, dessverre, og vet litt om hva dere går gjennom. ❤️ 

Jeg skrev en helt enkel, kort melding til mannen min på Facebook dagen etter dødsfallet. Det var alt jeg klarte å få til på det tidspunktet, og der og da holdt det i massevis. 

Etter begravelsen hadde følelser og ord modnet litt mer, og da skrev jeg ned mer av følelsene og tankene jeg satt med i et litt lengre innlegg. Ingen av disse innleggene hadde bilder, det passet meg ikke der og da. (Senere ble det innlegg med bilder.)

Hovedsaken er at du gjør det som føles riktig for deg, og for dere. Det finnes ingen fasit. Ingen har rett til å stille krav til hvor mye eller lite du skriver, eller hvor mange eller få bilder du bruker. 

Du har min dypeste medfølelse. Det er en beintøff tid du står i nå, og fremover. ❤️ 

Anonymkode: 81700...961

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så vondt å høre. ❤️ Jeg har vært der, dessverre, og vet litt om hva dere går gjennom. ❤️ 

Jeg skrev en helt enkel, kort melding til mannen min på Facebook dagen etter dødsfallet. Det var alt jeg klarte å få til på det tidspunktet, og der og da holdt det i massevis. 

Etter begravelsen hadde følelser og ord modnet litt mer, og da skrev jeg ned mer av følelsene og tankene jeg satt med i et litt lengre innlegg. Ingen av disse innleggene hadde bilder, det passet meg ikke der og da. (Senere ble det innlegg med bilder.)

Hovedsaken er at du gjør det som føles riktig for deg, og for dere. Det finnes ingen fasit. Ingen har rett til å stille krav til hvor mye eller lite du skriver, eller hvor mange eller få bilder du bruker. 

Du har min dypeste medfølelse. Det er en beintøff tid du står i nå, og fremover. ❤️ 

Jeg har ingen gode bilder av oss sammen😐

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har ingen gode bilder av oss sammen😐

Ts

Den følelsen kjenner jeg også litt til. ❤️ Vi var aldri gode til å ta de "riktige" bildene, om du skjønner hva jeg mener. Enten var bakgrunnen håpløs, eller hvis den ene av oss så bra ut på bildet kan du være sikker på at den andre blunket, tygget seg i leppa, vrengte øynene eller noe. Men etter hvert har jeg blitt mye mer glad i disse bildene, siden de er oss. Det var jo akkurat sånn vi var. :D  ❤️ 

Men det viste seg at familie og venner har vært flinkere til å ta gode bilder av oss enn vi har selv. Disse har gjerne dukket opp litt etter hvert i forskjellige sammenhenger. Det er vel ikke usannsynlig at det samme kan gjelde for dere? ❤️ 

• Nyttig 1
Skrevet

Dødsannonse holder. 

Følelser tas på privaten, ikke i offentligheten. 

Anonymkode: a0912...d32

• Liker 2
Skrevet

Det kjenner man der og da. Noen har mye å skrive, kjenner at det føles godt å dele det. Jeg følte det var riktig og godt når jeg mistet noen nære. Andre nevner ingenting. Begge deler er helt greit. 

Anonymkode: 4e7cf...581

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har skrevet det kort og enkelt, noe ala : "min kjære xxxx sovnet stille inn i natt, vil bli dypt savnet". 

• Liker 1
Skrevet

Ingenting.

De nærmeste får det nok med seg, andre «ukjente» personer trenger ikke å bryr seg om det.

Spørsmål til deg, TS: Hva ønsker du å oppnå med dette?  

Anonymkode: 91b4f...83f

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ventet et par dager uansett. Noe spesielt om det første man gjør etter kjærestens bortgang er å oppdatere FB. Så ville jeg holdt det enkelt.

Anonymkode: 9aefd...96a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sendte meldinger direkte til noen i familien og til nære venner da mannen min døde brått. Og ba alle om å spre det videre til alle de kunne tenke på som hadde kjent mannen min, jeg ville gjerne at alle skulle vite om det, men jeg klarte ikke huske på alle som burde ha beskjed. 

Jeg skrev ingenting på facebook. Jeg postet dødsannonsen i story, orket ikke at den skulle ligge på siden min i lang tid. Og jeg postet lenke til dødsannonsen på profilen hans.

Anonymkode: 4ee4b...4ef

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 20.08):

Ingenting.

De nærmeste får det nok med seg, andre «ukjente» personer trenger ikke å bryr seg om det.

Spørsmål til deg, TS: Hva ønsker du å oppnå med dette?  

Anonymkode: 91b4f...83f

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 19.54):

Dødsannonse holder. 

TS spør ikke om hun skal skrive noe eller ikke. Hun behøver ikke forklare seg ovenfor AB...83f. Hun spør om hjelp til hva hun skal skrive. Har dere ikke forslag til hva hun kan skrive så er det best å ikke delta i tråden.

Anonymkode: 9e314...390

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror ikke jeg hadde delt det der. 

Men, kondolerer❤️

Anonymkode: 35955...986

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror ikke jeg hadde delt det der. 

Men, kondolerer❤️

Anonymkode: 35955...986

Han er ikke død enda da

Anonymkode: 061d6...47e

Skrevet

Det er kanskje rart å spørre om dette når han ikke er død enda, men han er innlagt og legen sier det kan gå fort hvis det ikke skjer et mirakel, noe som vi håper på ❤️

Man får mange tanker i en sånn situasjon, og jeg prøver å forberede meg på en situasjon jeg ikke har opplevd tidligere.

Takker for innspill, og tenker at ordene muligens kommer av seg selv hvis jeg føler for å skrive noe på fb, når/hvis han forlater oss 

Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis du ikke føler for å skrive mye, men vil poste noe, så er det nok med et bilde av ham, med navnet, fødselsdato og dødsdato skrevet under. Eventuelt noe enkelt i tillegg som 'Takk for ti år sammen. Du vil bli savnet.'

Håper på et mirakel :hjerte:

Anonymkode: c5c3b...ad4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 19.54):

Dødsannonse holder. 

For noe tull.

Det er veldig naturlig for folk å fortelle om et dødsfall på facebook. Det er og veldig mange som kun leser nettaviser, og ikke får med seg dødsannonsene.

Da min mor døde i vår, la jeg ut et bilde og en kort, kort tekst som informerte om at hun var borte. På den måten nådde jeg langt flere enn de som ville sett dødsannonsen i lokalavisen, og det var en veldig god opplevelse, fordi man får en respons på facebook, som man ikke får på en dødsannonse. Det var mange som tok seg tid til å skrive noen linjer om sine minner om henne, og det var veldig godt, og interessant, å lese disse kommentarene om hvem hun hadde vært for andre.

Anonymkode: b21f1...04d

• Hjerte 4
Skrevet

Hva er han innlagt for og hvorfor tenker du på det nå?

Anonymkode: de212...666

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...