Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne jeg begynner å bli ganske lei av. Det er meg meg meg hele tiden. Hun er veldig opptatt av Tinder og dater og mannfolk. Jeg er godt gift og er ikke i denne bobla hun er i. 
hver gang vi snakkes er det snakk om en fyr, og hva han sier, ikke sier, hva han skriver og hvor irritert hun er fordi han ikke prioriterer å ringe når hun vil osv. det er ingen ende i samtalene. 
Så går det ei uke, så er det klaging over en ny fyr eller to eller tre. 
Jeg har vært tålmodig lenge og har lyttet mine timer.. men det er ingen plass til meg. 
Når jeg bryter inn i en naturlig pause og prøver skifte tema over på meg, så blir hun helt stille og fjern. Hun sier det rett ut at hun ikke klarer å konsentrere seg eller lytte da hun har nok med sitt. 
Sist jeg snakket med henne sa jeg at jeg ikke orker å høre mer om disse fyrene, og at jeg også har ting jeg vil snakke om.. når lyttingen blir vare en vei, og hun faller fullstendig ut de få minuttene det ikke handler om henne, så klarer jeg ikke å være en god venn som lytter jeg heller. Hun sa unnskyld.. men i 5 år har dette pågått og det er ingen endring. 

Anonymkode: 78094...897

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidder du?

Det spiller ingen rolle om det er håpløse fyrer på Tinder, skrotinger på Paradise Beach, antall kilometer jogget eller hva enn hun er opptatt med. Det er ikke noe vennskap om ting bare går en vei. Da er du venn med henne, men hun er ikke med deg.

Dette hadde jeg aldri giddet.
Hadde ikke "slått opp", men heller ikke giddet å ta noe initiativ til å snakkes... rett og slett bare latt det hele fade borte.

Skrevet

Det hadde jeg heller ikke giddet. 

Bruk speil-metoden. Si at du heller ikke klarer å konsentrere deg om hennes ting. Da har dere ikke noe dere kan snakke om, og da blir det en naturlig avstand.

Finn venner som er interessert i deg og livet ditt. 

Anonymkode: 96b95...d99

Skrevet

Ta tak i problemet ditt og kutt henne ut.

Anonymkode: 7bc51...d2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det hadde jeg heller ikke giddet. 

Bruk speil-metoden. Si at du heller ikke klarer å konsentrere deg om hennes ting. Da har dere ikke noe dere kan snakke om, og da blir det en naturlig avstand.

Finn venner som er interessert i deg og livet ditt. 

Anonymkode: 96b95...d99

Sa det sist, og hin ble litt rar. Det er synd på henne. Hun har mange venner som har kuttet henne pga dette 

Anonymkode: 78094...897

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde en sånn «venninne».. orket ikke mer da det etter alt for mange år ble bare verre og verre. Helt ufattelig hvor egoistisk det går ann å bli! Da jeg gikk gjennom noe vanskelig i livet for noen år tilbake og hadde behov for å snakke, var hun villig til å høre på meg i 5 minutter, resten av samtalen på ca 3 timer handlet om henne som vanlig. DA kuttet jeg henne ut, og har aldri sett meg tilbake. 

Anonymkode: 45fb6...491

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...