Gå til innhold

Mannfolk altså.. *eller en spesifikk*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg er bekymret og prater med mannen min sier han at jeg "ikke prater fint til han" når jeg utrykker mine bekymringer og uro. Han tror jeg "skylder på han" for ting, når jeg egentlig bare prøver å legge frem en tanke og noe jeg håper på å få svar på, og få en endring..

Etc: pengebruk. Jeg vil ha ett eget beløp av pengene våres som skal gå på meg, og ett beløp som går på han. Han har ikke helt oversikt over hvor mye han bruker i de periodene han faktisk kjøper ting så  er det rett og slett fritt frem.

Og unnskylder seg med "det er lenge siden"..  men for meg så venter jeg med balsam, parfyme, sminke, klær osv for å bidra til å være flink med å spare penger. Jeg er så lei og oppgitt.. han går i sånn "victim" posisjon så det er umulig å prate med han, og jeg er den slemme. Jeg ønsker en løsning som funker, og det har blitt til at jeg må ha en separat konto hvor jeg overfører litt kunn for å faktisk spare til viktige datoer osv så jeg vet jeg har råd til bursdager osv. Blir helt utbrent..

Anonymkode: c7dbb...977

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bør du få ham med deg til parterapi, for dette høres ikke bra ut i det hele tatt!

Slik jeg forstår deg tjener dere begge penger, har felles konto og så bruker han for mye på seg selv uten å planlegge det ut fra hvordan økonomien deres er, uten å ta hensyn til resten av familien. Slik kan du ikke ha det!

Han virker manipulerende også, tar ikke ansvar for det han selv gjør, og skylder ting på deg, at du er urimelig. Det begynner å lukte et forhold med utnytting og psykisk vold.

Kanskje du egentlig bør snakke med noen alene først, enten psykolog, familievernkontoret, eller også Krisesenteret.

Men helt ærlig - slik han behandler deg og hvordan han snakker med deg, så har jeg lite tro på at han vil endre seg, selv med parterapi.

Snakk med noen for din egen del først, som kan hjelpe deg å vurdere graden av manipulering og utnytting du utsettes for i forholdet, og hva som er den beste veien videre for deg, enten det er parterapi med ham eller noe annet.

Anonymkode: 01171...586

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her bør du få ham med deg til parterapi, for dette høres ikke bra ut i det hele tatt!

Slik jeg forstår deg tjener dere begge penger, har felles konto og så bruker han for mye på seg selv uten å planlegge det ut fra hvordan økonomien deres er, uten å ta hensyn til resten av familien. Slik kan du ikke ha det!

Han virker manipulerende også, tar ikke ansvar for det han selv gjør, og skylder ting på deg, at du er urimelig. Det begynner å lukte et forhold med utnytting og psykisk vold.

Kanskje du egentlig bør snakke med noen alene først, enten psykolog, familievernkontoret, eller også Krisesenteret.

Men helt ærlig - slik han behandler deg og hvordan han snakker med deg, så har jeg lite tro på at han vil endre seg, selv med parterapi.

Snakk med noen for din egen del først, som kan hjelpe deg å vurdere graden av manipulering og utnytting du utsettes for i forholdet, og hva som er den beste veien videre for deg, enten det er parterapi med ham eller noe annet.

Anonymkode: 01171...586

Mener du virkelig at hun skal kontakte krisesenter for dette? Må nå vel holde med parterapi eller familievernkontor, vel.

Anonymkode: aa751...d59

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...