AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Del Skrevet 19. september 2023 Hei, kanskje noen her vet. Vi har nettopp vært igjennom første forsøk med IVF. Vi er på riksen i Oslo så har ventet lenge som de fleste må, pluss all den tid man prøvde på egen hånd før man ba om hjelp. Endelig var vi i gang! Dette første forsøket endte med en brukbar blastocyst men tilslutt en negativ test på offisiell testdag denne uken. Ingen på frys. Vipps så var vi tilbake på rute en og vi har ikke akkurat tiden på vår side sånn aldersmessig, jeg er rukket å bli 39 og mannen 42. Til mitt spm: hvor lenge er det vanlig å måtte vente på riksen på nytt forsøk med hormonstimulering? Har som sagt ingen på frys. Er redd for flere måneder med venting. Igjen 😞 Anonymkode: 756fc...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #2 Del Skrevet 19. september 2023 Hører selv til riksen. Vi måtte vente 6 mnd, og vi hadde to blastocyster på frys. Nå orker vi ikke mer, går over til privat nå når jeg får mensen igjen Anonymkode: 07456...72b 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Del Skrevet 19. september 2023 Sjansen for at du må vente noen måneder er stor. Kanskje over nyttår hvis du er uheldig å får mensen når de har fulle uker. Jeg sier det ikke for å være slem, men for å realitetsorientere deg. Ring de eller spør de via helsenorge. Det er grusomt med all ventingen og du har min fulle sympati. Går selv privat nå etter Riksen, hvis du har råd så anbefaler jeg det. Anonymkode: 8a7cd...d2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Del Skrevet 19. september 2023 Huff, ja takk for svar. Selv om det ikke var så oppløftende 😬 Får litt panikkfølelse. Da kontakter jeg dem i morgen via helsenorge. Anonymkode: 756fc...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #5 Del Skrevet 19. september 2023 Helt sykt at det er så lang ventetid på Østlandet. Her ventet jeg igjennom den syklusen som kom etter mislykket forsøk, og var påan igjen ved syklus nr 2.. Så gikk akkurat 2 mnd fra mislykket innsett til jeg startet hormoner for neste uttak. Håper du slipper vente 6mnd ❤️ Anonymkode: d3713...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Helt sykt at det er så lang ventetid på Østlandet. Her ventet jeg igjennom den syklusen som kom etter mislykket forsøk, og var påan igjen ved syklus nr 2.. Så gikk akkurat 2 mnd fra mislykket innsett til jeg startet hormoner for neste uttak. Håper du slipper vente 6mnd ❤️ Anonymkode: d3713...e1a Takk ❤️ 2 mnd hørtes overkommelig ut. Og rimelig. Det kjennes derimot urimelig ut at man skal være «ute» så raskt og omtrent bakerst i køen igjen, når man ventet så lenge på å komme inn. Anonymkode: 756fc...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Del Skrevet 19. september 2023 Uff, hadde ingen god opplevelse med riksen… Hyggelige sykepleiere, men legene var utrolig lite vennlige, rett og slett sure og utrivelige. Med oss klarte de også å gjøre en alvorlig feil som ødela et helt forsøk for oss, og ingen kom på å beklage det (ble klagesak). Til vår store lettelse ble jeg spontant gravid før neste forsøk. Ønsker meg jo et barn til, men ber til høyere makter om at det også går av seg selv, hvos ikke tror jeg vi går privat, i hvert fall mens vi står i kø. Økonomi spiller selvsagt også en rolle, men tidsaspektet er jo mest kritisk for oss som allerede har brukt en del tid på dette. Anonymkode: 0203e...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 21. september 2023 #8 Del Skrevet 21. september 2023 vI hadde fryseforsøk i november i fjor og fikk nytt ferskforsøk i februar. Det ble avbrutt og jeg startet på nytt forsøk i dag Hører til Riksen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Del Skrevet 21. september 2023 Frk.Pøls skrev (Akkurat nå): vI hadde fryseforsøk i november i fjor og fikk nytt ferskforsøk i februar. Det ble avbrutt og jeg startet på nytt forsøk i dag Hører til Riksen Hadde du innsett i dag? Lykke til!!! 🤞❤️ Anonymkode: 8a7cd...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Del Skrevet 21. september 2023 Frk.Pøls skrev (20 minutter siden): vI hadde fryseforsøk i november i fjor og fikk nytt ferskforsøk i februar. Det ble avbrutt og jeg startet på nytt forsøk i dag Hører til Riksen Det var ganske lang tid i mellom… var det fordi de ikke hadde kapasitet før? Anonymkode: 756fc...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 21. september 2023 #11 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde du innsett i dag? Lykke til!!! 🤞❤️ Anonymkode: 8a7cd...d2f Takk! Har ikke kommet til innsett enda dessverre, jeg startet på medisiner på nytt forsøk i dag 🙂 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det var ganske lang tid i mellom… var det fordi de ikke hadde kapasitet før? Anonymkode: 756fc...5e9 Fra november til februar var det pga kapasitet. Da forsøket i februar ble avbrutt gikk jeg på en smell og ønsket selv en pause for å ta vare på egen helse, så det var et eget valg å vente til nå 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #12 Del Skrevet 21. september 2023 Skjønner, masse lykke til med nytt forsøk. Håper det klaffer ❤️ Gjør legene noe annerledes denne runden mtp medisinering? Jeg er veldig spent på når de har kapasitet til å gi meg nytt forsøk, og om de eventuelt vil prøve noe annet denne runden. hilsen ts Anonymkode: 756fc...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 21. september 2023 #13 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Skjønner, masse lykke til med nytt forsøk. Håper det klaffer ❤️ Gjør legene noe annerledes denne runden mtp medisinering? Jeg er veldig spent på når de har kapasitet til å gi meg nytt forsøk, og om de eventuelt vil prøve noe annet denne runden. hilsen ts Anonymkode: 756fc...5e9 er ikke mye annerledes, slipper synrela, fordi jeg ønsket det selv, og fordi det er mangel på synarela nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå