Gå til innhold

Jeg har ikke draget på damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele barneskolen, ungdomsskolen og det meste av VGs så pratet jeg nesten aldri med damer. Om jeg havnet i en samtale med ei så varte det kanskje 5 min max. Litt sånne small talk om oppgaver, prøver, skolen osv. Nå går jeg på tredje året på bacheloren min og prøver å øve meg ved å være mer sosial og spesielt ta mer insj til å prate med jenter. Så langt har det gått ok men ikke mye resultat. Mange vil nok kanskje synes jeg er kjedelig så ofte prøver jeg meg på noen artige historier og litt flørting men det blir som oftest veldig kleint og rart siden jeg ikke har så mye erfaring i det området.  Har dere tips til hvordan man kan være mer interessant? Bør jeg få flere venninner f.eks slik at jeg kan observere men også prate med dem om litt mer dype ting ?

Målet er forresten ikke å være en player eller fuckboy men heller det å føre en god samtale og være en mer interessant person slik at jeg muligens møter drømmedama i en nær fremtid:)

Anonymkode: df4be...792

• Liker 1
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Målet er ikke å være en player men du klager over at ikke mange nok gir deg den responsen du vil ha? Forstod jeg den selvmotsigelsen riktig? 

Hvis du leter etter den ene, så leter du etter nålen i høystakken. Og husk at jo mer du viser at du er desperat etter dates jo mer skygger damene unna. 

Anonymkode: 81975...008

Skrevet

Det er alltid litt kleint å komme igang med å date, og for å få det til å fungere så må man ha et lite "salgsfokus". Du må ikke fokusere på hva du vil, men behovene til den du møter, og prøve å lære av det du gjør. Les litt bøker om å møte folk, kan begynne med en klassiker som"How to win friends and influence people", Carnegie, og det kan opne opp noen dører inn i ditt hode. 

Det kan høres litt kynisk ut å gå inn i det slik, men om kjemien er der, så vil dette gå mer naturlig, og man finner ut av det sammen. Uansett, få ned skuldrene og gå inn i det med en holdning om at det er gøy og spenende. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Målet er ikke å være en player men du klager over at ikke mange nok gir deg den responsen du vil ha? Forstod jeg den selvmotsigelsen riktig? 

Denne kommentaren her synes jeg illustrerer kvinners TOTALT manglende forståelse for hva som er menns problem når det kommer til å finne noen. Det er bare så langt på viddene som det går an, det er derfor ingen vits å spørre kvinner om råd på dette feltet.

Om ingen er interessert så kommer du ikke til startstreken engang. 

Anonymkode: 17f8f...c8f

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne kommentaren her synes jeg illustrerer kvinners TOTALT manglende forståelse for hva som er menns problem når det kommer til å finne noen. Det er bare så langt på viddene som det går an, det er derfor ingen vits å spørre kvinner om råd på dette feltet.

Til info. Jeg er godt voksen mann og har hatt flere veldig gode forhold og et veldig langt forhold bak meg. Jeg har aldri hatt draget på "mange". - bare noen få veldig gode. 😉

Men hvis du er for pubertal til å ta i mot råd så får du bare fortsette å synes synd på deg selv som en liten unge og heller komme tilbake når du har blitt voksen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Til info. Jeg er godt voksen mann

Og jeg er kongen av Siba.

Hva er poenget med floskler som "du trenger bare 1" når ts har 0? Og hvor sannsynlig er det å finne denne ene når utvalget er 0?

For å finne den rette må man ha et visst utvalg. Ferdig snakka.

Du kan spare deg for "sutring, bitter, incel" gnålet, antar det er dette du forsøker på?

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

kan spare deg for "sutring, bitter, incel" gnålet, antar det er dette du forsøker på?

Nei. Det klarer du fint selv. 

Jeg hadde også 0. Helt til jeg hadde 1. Hun var såpass at en god kameraet av meg mente jeg kødda med ham og krevde bevis. Jeg var sammen med henne i et år... Greia er at jeg prøvde ikke engang. Samme gjelder hun jeg ble gift med i mange år. 

Poenget mitt er, for å gjenta meg selv. Mange av gutta blir alt for try-hard. Les hva TS skriver. Man må tørre å ta foten av gassen og bare være seg selv (forutsatt at man klarer å være en generelt hyggelig fyr, og det i de fleste tilfeller det som er elefanten i rommet. Er man generelt en hyggelig fyr mot absolutt alle, eller bare de du har lyst til å sjekke? ) Å finne kjærligheten er ikke et numbers game. Det hjelper ikke å date eller knulle 100 hvis du fortsatt sitter igjen med 0. Det handler om people skills og trygghet på seg selv. 

Men lykke til.. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du leter etter den ene, så leter du etter nålen i høystakken. Og husk at jo mer du viser at du er desperat etter dates jo mer skygger damene unna. 

Målet er å være interessant og god til å snakke, kun slikt vil det bli mulig å få seg noe bra. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Flere av kvinner har samme problemet. Jeg kysset for første gang da jeg var 19, og giftet meg med min første partner. Det viste seg etter hvert at han giftet seg med meg av praktiske årsaker, og da var det utroskap, sexnekt og masse annen dritt. Som singel i 5 år fikk jeg NULL interesse fra menn i passende alder og med passende livssituasjon. Før jeg ble samboer med en mann som viste interesse, men som igjen viste seg å bli sammen med meg av praktiske årsaker. Først da jeg bikket 40 fant jeg en mann som var oppriktig interessert i meg.

Anonymkode: e42ca...cc7

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Kan du ikke bare oppföre deg normalt? Kvinner er faktisk mennesker.

Om du ikke har ikke söstre, så har du en mor så dette burde ikke väre noe ukjent faktum.

Endret av Perle
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Perle skrev (8 minutter siden):

Kan du ikke bare oppföre deg normalt? Kvinner er faktisk mennesker.

Om du ikke har ikke söstre, så har du en mor så det det burde ikke väre et ukjent faktum.

Er vel stor inflasjon på damer i Norge og hard konkurranse blant menn. Tror han heller bør prøve å få seg nye hobbier og være mer sosial. Slik vil personligheten endres litt og litt etterhvert. 

Endret av RealistiskDot
  • Nyttig 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvis du er for pubertal til å ta i mot råd så får du bare fortsette å synes synd på deg selv som en liten unge og heller komme tilbake når du har blitt voksen. 

'Syntes nok dere begge er litt pubertale her :fnise:

Skrevet
Bigote skrev (5 minutter siden):

'Syntes nok dere begge er litt pubertale her :fnise:

Litt er vel mildt sagt....

Anonymkode: 3d3c4...54e

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Flere av kvinner har samme problemet

Det kan godt hende, og det er jo et reellt problem. Å si at man "bare trenger 1" er meningsløst, for man finner ikke denne personen uten at noen er interessert, og uten å ha noen å velge blant.

Det er det samme på Tinder som i virkeligheten. Sannsynligheten for å finne den rette er minimal uten å ha et visst utvalg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har dere tips til hvordan man kan være mer interessant?

Et godt tips er ikke å prøve å være mer interessant, men å uttrykke å være interessert i det den andre forteller/gjør/er interessert i.

Skrevet

"-- Bør jeg få flere venninner f.eks slik at jeg kan observere men også prate med dem om litt mer dype ting ?.."

Du legger ut om hvordan du sliter med å prate med jenter, men er det da noe mer realistisk å tro du skal få deg venninner? Hvis du faktisk er i stand til å etablere vennskap med venninner så er du allerede et godt steg på vei. 

Anonymkode: 494ae...602

• Nyttig 2
Skrevet

Hele barneskolen, ungdomsskolen og det meste av VGs så pratet jeg nesten aldri med damer. Om jeg havnet i en samtale med ei så varte det kanskje 5 min max. Litt sånne small talk om oppgaver, prøver, skolen osv. Nå går jeg på tredje året på bacheloren min og prøver å øve meg ved å være mer sosial og spesielt ta mer insj til å prate med jenter. Så langt har det gått ok men ikke mye resultat. Mange vil nok kanskje synes jeg er kjedelig så ofte prøver jeg meg på noen artige historier og litt flørting men det blir som oftest veldig kleint og rart siden jeg ikke har så mye erfaring i det området.  Har dere tips til hvordan man kan være mer interessant? Bør jeg få flere venninner f.eks slik at jeg kan observere men også prate med dem om litt mer dype ting ?

Målet er forresten ikke å være en player eller fuckboy men heller det å føre en god samtale og være en mer interessant person slik at jeg muligens møter drømmedama i en nær fremtid:)

Sjenerte kvinner har akkurat samme problem. 

Min datter og hennes venninner er nydelige unge kvinner, men våger ikke å føre en samtale med gutter, med mindre det er nødvendig på grunn av jobb/skole, og det synes de også er vanskelig. Så pen er min datter at hun mange har sagt at hun bør bli modell, men det hjelper ingenting på selvtilliten og evnen til å våge å prate med gutter/menn. 

Håper selvfølgelig at hun modnes til større trygghet etterhvert, men hun er en ung kvinne nå, og har ikke så mye som kysset en gutt. 

Anonymkode: ae47e...b38

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du tenker jo helt feil.

DU vil finne interessante ting å si. Det er jo her du feiler.

Hva som er interessant for motparten vet du jo bare når du blir litt kjent med de.

Så er du genuint interessert i mennesket foran deg, ved å spørre de om ting, lytte, ect, DA blir du en fin person å prate med.

Ikke vær selvopptatt, vær opptatt av andre.

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du kan bli den beste versonen av deg selv  økonomisk, sosialt, kulturelt og helsemessig dette for deg selv og ikke for en dame.

Da får du et liv du liker som du kan dele med en passende dame.

Du vil også kunne prate om dine erfaringer, synspunkter og fremtidsplaner. Dette i passende porsoner etterhvert som samtalen skrider frem.

Høres dette noe mer interessant ut?

• Nyttig 3
Skrevet
MizzVic skrev (3 timer siden):

Du tenker jo helt feil.

DU vil finne interessante ting å si. Det er jo her du feiler.

Hva som er interessant for motparten vet du jo bare når du blir litt kjent med de.

Så er du genuint interessert i mennesket foran deg, ved å spørre de om ting, lytte, ect, DA blir du en fin person å prate med.

Ikke vær selvopptatt, vær opptatt av andre.

Amen 🙌🏻

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...