Gå til innhold

Lei av å være voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av å lage middag hver dag, rydde og vaske etterpå, bruke ettermiddagen til å kjøpe nye støvler til 7-åringen, for så å følge 6-åringen på fotballtrening. Lei av å vaske klær og rydde i et konstant rot. Jeg vil være FRI! Slappe av etter jobb. Orker ikke dette kjipe livet som består av 90% vask/rydd/fiks/hent/lever. Jeg vil male, leke, danse, reise.. hvor fornøyd er dere andre småbarnsmammaer med hverdagslivet? 

Anonymkode: d556d...118

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ha barn er en glede.

Drive med aktiviteter som du vil kan du gjøre når barna er på skolen/etter leggetid.

Du valgte jo en gang å få barn.

Anonymkode: 66185...83a

• Liker 1
Skrevet

Har det som deg. Savner å fordype meg i noe, ha lange uavbrutt tankerekker jeg rekker å skrive ned, spissformulere etc. Savner å ha det strøkent hjemme og høre på ordentlig musikk og lese en bok. Spise en bedre gourmet-middag med en god flaske vin UTEN MAS rundt meg. Savner å slippe å lage mat. Det er det verste. Vil heller ta storrengjøring daglig enn å måtte finne på barnevennlige måltider som garantert ikke faller i smak uansett. Savner en leilighet fri for barneRÆL overalt. 

Anonymkode: 45fe8...6de

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg var drittlei. Merkelig nok ikke før de eldste var 16- 18, men da ble jeg lei. Jeg telte år på hvor lenge det var igjen med barn. De yngste var vel 11/ 13 da. Jeg ville reise, selge huset og være fri. 

Anonymkode: 7a805...aa3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor setter folk seg i slike situasjoner???

Anonymkode: 72970...caa

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Vi bytter på å ha fri og har dedikerte dager til egentid. Mannen har sin hobby, jeg går tur.  Den ene har ansvar for vask og rydding en uke, den andre den andre. Forstår egentlig ikke det er så vanskelig. Er du alltid den som jakter støvler? Hvorfor sender du ikke mannen? 

Anonymkode: d550e...614

• Liker 2
Skrevet

Følger ikke helt tankegangen din, dette er jo ting som følger med å ha barn..? 😅 ja jeg er også tidvis drittlei, noen dager har jeg lyst til å ligge på sofaen hele dagen å se en god serie, men unger skal ha mat og følges opp, det har jeg jo selv valgt. Det sagt så er jo ikke livet over selv om man får barn, jeg går ikke helt tapt i morsrollen og hus og hjem. Prioriterer meg selv jevnt og trutt, så holder jeg hodet over vannet også. 

Anonymkode: 89711...76a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har det som deg. Savner å fordype meg i noe, ha lange uavbrutt tankerekker jeg rekker å skrive ned, spissformulere etc. Savner å ha det strøkent hjemme og høre på ordentlig musikk og lese en bok. Spise en bedre gourmet-middag med en god flaske vin UTEN MAS rundt meg. Savner å slippe å lage mat. Det er det verste. Vil heller ta storrengjøring daglig enn å måtte finne på barnevennlige måltider som garantert ikke faller i smak uansett. Savner en leilighet fri for barneRÆL overalt. 

Skal vi flytte sammen? Hehe.. akkurat det jeg drømmer om!

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å ha barn er en glede.

Drive med aktiviteter som du vil kan du gjøre når barna er på skolen/etter leggetid.

Å ha barn er også et helvetes mas og av og til overskygger det helvetes maset gleden. Å være voksen føles innimellom som en endeløs vandring fra plikt til plikt - det er virkelig begrenset hvor mye glede det ligger i å stå opp i otta, mase unger avgårde, jobbe 8 timer, mase unger hjem, lage mat, mase unger til matbordet, mase seg ut i plaskregn for å kjøpe støvler, mase på unger om lekser, mase på unger om rydding, rydde, ordne og vaske alt som følger med unger og mase unger i seng før man kollapser vel vitende om at neste dag blir like masete.

Joda, unger er en glede, men det betyr altså ikke at man må nyte alt arbeidet som følger med!

Anonymkode: c15f4...06b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Å ha barn er en glede.

Kanskje for deg, men ikke for alle.

Å ha barn er ikke for alle, og ikke alle egner seg til å ha barn. Det biologiske drivet vårt kan lure oss trill rundt og lenke oss fast til en livsstil vi ikke føler oss tilfreds i, uansett hvor høyt man selvfølgelig elsker barna sine.

Anonymkode: 647e0...909

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg var drittlei. Merkelig nok ikke før de eldste var 16- 18, men da ble jeg lei. Jeg telte år på hvor lenge det var igjen med barn. De yngste var vel 11/ 13 da. Jeg ville reise, selge huset og være fri. 

Anonymkode: 7a805...aa3

Hvordan gikk det? Gjorde du noe av det? For jeg regner med barna er stor/voksne nå?

Anonymkode: 470ed...51a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å ha barn er også et helvetes mas og av og til overskygger det helvetes maset gleden. Å være voksen føles innimellom som en endeløs vandring fra plikt til plikt - det er virkelig begrenset hvor mye glede det ligger i å stå opp i otta, mase unger avgårde, jobbe 8 timer, mase unger hjem, lage mat, mase unger til matbordet, mase seg ut i plaskregn for å kjøpe støvler, mase på unger om lekser, mase på unger om rydding, rydde, ordne og vaske alt som følger med unger og mase unger i seng før man kollapser vel vitende om at neste dag blir like masete.

Joda, unger er en glede, men det betyr altså ikke at man må nyte alt arbeidet som følger med!

Ja du får la vær å få barn da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja du får la vær å få barn da. 

Hvorfor det? Fordi jeg ikke synes det er gøy å kjøpe støvler etter jobb?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er lei av å lage middag hver dag, rydde og vaske etterpå, bruke ettermiddagen til å kjøpe nye støvler til 7-åringen, for så å følge 6-åringen på fotballtrening. Lei av å vaske klær og rydde i et konstant rot. Jeg vil være FRI! Slappe av etter jobb. Orker ikke dette kjipe livet som består av 90% vask/rydd/fiks/hent/lever. Jeg vil male, leke, danse, reise.. hvor fornøyd er dere andre småbarnsmammaer med hverdagslivet? 

Det er ikke returrett og pant på barn. De må man leve med. Evt ikke bo med andre forelder og prøve å få så lite samvær som mulig. 

Skrevet

Jeg fikk barn i midten av 30 årene. Følte meg litt tom og savnet en dypere mening, så for meg var det å bli mor noe som gav livet mitt en ny mening. Jeg tenker ofte på vei hjem fra en lang dag på jobb, drittsliten og lei, at jeg skulle ønske jeg bare kunne dra hjem og slenge meg på sofaen. I stede må jeg til barnehagen, gå hjem i all slags vær, rett på middagen, leke med biler og pusle, bade barnet, ++. Går i ett til leggetid, og da er det å ordne alt til neste dag. Mannen jobber til sent, fordi han starter senere så han leverer på morgenen. Skulle jeg gjort det også hadde jeg blitt utbrent, 

MEN, jeg husker tiden før barn. Følte meg tom, noe manglet. Hadde masse tid til meg, meg og atter meg og var lei det. Savnet etter barn var så stort. Og det er faktisk mest glede med det. Jeg elsker det jo, få klemmen i barnehagen når jeg henter, leke, se hvor takknemlig og glad han er for å komme hjem. Ja at hjemme er et godt sted å være. Utfordringen er at man er så sliten, savner det å få hentet meg inn. Sliten i kroppen, kjenner det. Og det er fordi det går i ett. Men, jeg husker hvordan jeg følte meg rett før jeg ble gravid, tom på en måte. Var virkelig tiden for å få barn. Hadde reist, utdannet meg og hatt masse meg-tid. Blir kjedelig i lengden. Gjør alt for ungen min og prøver å være takknemlig for at jeg har et frisk barn hver dag. Dere kunne prøve å ha et sykt barn, eller psykisk utviklingshemmet. De fnyser av dere og sutringen. 

Anonymkode: 65645...405

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du er ikke lei av å være voksen, men du er lei av å være forelder. To vesentlige forskjeller, men som du mest sannsynligvis benekter. Fordi du forbinder det å være voksen med plikt, når det handler om deg og din foreldrerolle. 

Ser du på alt som noe du må gjøre, blir det deretter. Å være forelder er så mye mer enn plikter, men du må åpne øynene dine, se og handle. Det er mye du kan endre på, det meste faktisk - men du kan ikke velge bort barna dine. Voksenlivet var for min del starten på frihet. Kunne aldri ha tenkt meg å ha vært barn igjen.

Tror du har noe å lære av AB over.

Anonymkode: 34a83...40b

• Liker 2
Skrevet

Det er 12 år mellom mine to. Med den første var jeg av og til lut lei av hverdagstralten. Da nr to kom så visste jeg at årene kom til å gå fort så da gjaldt det mer å nyte det å ha barn for jeg visste at før jeg rakk å blunke så kom nr to også til helt plutselig en dag være 12 år og temmelig selvgående. Yngste er 14 nå og eldste er flyttet hjemmefra og årene fløy av gårde og plutselig var det over. Ingen små snørrete unger som slukte meg med hud og hår. Nå kan jeg være sånn halvveis egoist og drive med mitt for nå er det mindre praktisk det å være mamma og mer å være emosjonell støtte og sørge for at nr to også blir et selvstendig individ som har nok ballast med seg hjemmefra til å kunne manøvrere seg i verden på egenhånd om noen år. Barndommen er kort.

Anonymkode: ddaa4...acd

Skrevet

Herregud jeg er glad jeg ikke har barn. Dette høres jo helt forferdelig ut 😳

Anonymkode: f4bb8...be1

• Liker 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

En av grunnene til at man bør prøve å finne en jobb man trives med.  Jobben er stedet jeg føler jeg har pause og kan gjøre noe jeg liker. 

Anonymkode: c9509...3ce

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Skal vi flytte sammen? Hehe.. akkurat det jeg drømmer om!

Hvem skulle lagd middagen da? :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...