AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Har fått med meg at disse flaskene er veldig populære for tiden, men skjønner ikke greia med de. Ja, jeg ser at det står noe på de, men jeg hadde ikke blitt motivert her altså. Hvis jeg skal drikke vann så må det være friskt og kaldt, ikke vann som har blitt temperert i en flaske over noen timer. Vær så snill og forklar meg dette med disse motivasjonsflaskene Takk Anonymkode: ec6e0...cf2 8 2
Fame Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Jeg fyller min hver morgen på jobb med isvann. Holder seg kaldt i mange timer 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Fame skrev (2 minutter siden): Jeg fyller min hver morgen på jobb med isvann. Holder seg kaldt i mange timer Ok, takk for svar Anonymkode: ec6e0...cf2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Teksten skal visst motivere folk til å drikke mer. Jeg har en sånn thermoflaske stående på jobb, og fordi vannet faktisk er iskaldt hele dagen, selv med korken av, så drikker jeg gjerne hele flaska før jeg drar hjem og den er en 7dl. Vanlig flaske holdt ikke vannet kaldt så da var det ikke like fristende. Kjøpte den på nille og funka gull. Anonymkode: 0c08e...9b3 3
Raven.Writingdesk Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Fame skrev (4 minutter siden): Jeg fyller min hver morgen på jobb med isvann. Holder seg kaldt i mange timer Det er vel en helt vanlig plastikk flaske uten noen spesielle egenskaper annet enn flotte farger og tekst? Det finnes flasker med den funksjonen at de holder lenger på kulde eller varme, denne flasken er ikke slik, så jeg er enig med TS: og tenker at dette er bare en hype. 14 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 Jeg bare liker den. Har ikke noe med at det er en «motivasjonsflaske», for helt ærlig tenker jeg ikke noe over den delen. Har ikke den største av de da, så jeg drikker ikke av samme vann hele dagen. Anonymkode: 89e8a...545 2
Fame Skrevet 20. september 2023 #7 Skrevet 20. september 2023 Full Ugle skrev (8 timer siden): Det er vel en helt vanlig plastikk flaske uten noen spesielle egenskaper annet enn flotte farger og tekst? Det finnes flasker med den funksjonen at de holder lenger på kulde eller varme, denne flasken er ikke slik, så jeg er enig med TS: og tenker at dette er bare en hype. Oki 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #8 Skrevet 20. september 2023 Tik Tok er greia. Anonymkode: 1f15f...74e 7 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #9 Skrevet 20. september 2023 Plastræl. Begynner å tro Tik Tok er roten til alt vondt her i verden. Foretrekker flasker som holder vannet kaldt. Anonymkode: dbf2d...ed9 14 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #10 Skrevet 20. september 2023 For meg er det stor flaske med sugerør som er hovedgreia. Jeg synes ikke det er noe digg å drikke vann av glass/vanlig flaske, dette hjelper. Vet det finnes andre, men det er den første jeg har fått opp øynene for. Har en rosa- likte fargen veldig godt! Og så er jeg veldig dårlig på å drikke nok vann, så det at den "forteller meg" når jeg burde ha drukket ulike mengder hjelper litt, selv om det var lettest med en gang. Den rommer bare 900 mL, så man fyller den jo opp hvertfall én gang. Synes vannet holder seg kaldt i den en stund også faktisk. Eneste jeg ikke liker med den er at "låsen" er litt dårlig, så skummel å ha med i veska (sånn i tillegg til de quotsene, de er teite og unødvendige, men plager meg heller ikke så mye) Anonymkode: e924b...57b 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #11 Skrevet 20. september 2023 Noen smartinger har funnet ut at de kan tjene grovt på å overbevise folk om at de trenger motivasjon og oppmuntring for å drikke, selv om normalt friske folk drikker det dem trenger helt av seg selv. Det neste blir nok motivasjon dopapir. Anonymkode: 6738a...085 16 11
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #12 Skrevet 20. september 2023 Fine farger og bra størrelse er det som lokket min 14-åring. Hun trener mye og det har blitt en del flasker oppgjennom å sammenligne med. Anonymkode: 43e4c...d61 4
Taluno Skrevet 20. september 2023 #13 Skrevet 20. september 2023 For noen er det rett å slett en påminnelse om å drikke. Jeg for min del drikker nok vann selv, ved å ha vannflaske både på kontorpulten, i bilen, ved senga og fyller alltid en vannflaske og tar med meg i sofaen når jeg skal se på tv. Men jeg kjenner mange som glemmer drikke vann i løpet av dagen. Men de er også billigere enn alle flaskene jeg har. Hadde jeg ønsket meg en billig vannflaske i sterke farger, så kunne jeg fint valgt en slik, selv om jeg ikke har behov for motivasjon eller påminnelse. Men jeg foretrekker Camelbak flasker.
Numii Skrevet 20. september 2023 #14 Skrevet 20. september 2023 Har ikke bruk for det selv, foretrekker å drikke av glass. Og så synes jeg det ser teit ut med voksne folk som går rundt å sutter på en flaske til stadighet. Men, ser verdien i det det da 11åringen plutselig har begynt å drikke mer vann. Ser glatt at det er en hype, "alle" i klassen har det etc. Denne hypen var lett å si ja til. 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #15 Skrevet 20. september 2023 Fame skrev (11 timer siden): Jeg fyller min hver morgen på jobb med isvann. Holder seg kaldt i mange timer Det gjør en vanlig drikkeflaske også. AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen smartinger har funnet ut at de kan tjene grovt på å overbevise folk om at de trenger motivasjon og oppmuntring for å drikke, selv om normalt friske folk drikker det dem trenger helt av seg selv. Det neste blir nok motivasjon dopapir. Anonymkode: 6738a...085 Enig! Det er slike sleipe måter å selge på. Ved å ha nok fancy trykk på ting, funker alltid det. Fordi folk er dumme og lar seg manipulere. Anonymkode: 6d9f8...b02 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #16 Skrevet 20. september 2023 Taluno skrev (54 minutter siden): For noen er det rett å slett en påminnelse om å drikke. Jeg for min del drikker nok vann selv, ved å ha vannflaske både på kontorpulten, i bilen, ved senga og fyller alltid en vannflaske og tar med meg i sofaen når jeg skal se på tv. Men jeg kjenner mange som glemmer drikke vann i løpet av dagen. Men de er også billigere enn alle flaskene jeg har. Hadde jeg ønsket meg en billig vannflaske i sterke farger, så kunne jeg fint valgt en slik, selv om jeg ikke har behov for motivasjon eller påminnelse. Men jeg foretrekker Camelbak flasker. Skulle til å si dette jeg også, folk tenker ikke over hvor mye/lite de drikker og mange liker rett og slett å bli fortalt det. Pluss at litt skryt skader ikke heller.. ☺️ Anonymkode: 4f402...efe 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #17 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen smartinger har funnet ut at de kan tjene grovt på å overbevise folk om at de trenger motivasjon og oppmuntring for å drikke, selv om normalt friske folk drikker det dem trenger helt av seg selv. Det neste blir nok motivasjon dopapir. Anonymkode: 6738a...085 Min erfaring på meg og mine venninner er faktisk at det stemmer ikke helt. Vi hadde en vann challenge på kontoret en gang, altså vi skulle sjekke hvor mye vann vi drakk i løpet av en dag. Når resultatene kom så fikk vi litt sjokk av å høre at vi egentlig var passe dehydrerte hele gjengen. Det ble innført tiltak med gratis vannflasker og når jeg begynte å drikke 1,5 liter i rent vann hver dag så merket jeg det. Mindre hodepine, mindre sliten, mindre svie og tørre urinveier pga lite tissing osv. Jeg trodde jeg drakk nok med mine 3-5 glass om dagen, kaffe, brus saft osv. Mange får nok et lite sjokk om de ser hvor mye de burde drikke. Anonymkode: 4f402...efe 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #18 Skrevet 20. september 2023 Taluno skrev (2 timer siden): For noen er det rett å slett en påminnelse om å drikke. Jeg for min del drikker nok vann selv, ved å ha vannflaske både på kontorpulten, i bilen, ved senga og fyller alltid en vannflaske og tar med meg i sofaen når jeg skal se på tv. Men jeg kjenner mange som glemmer drikke vann i løpet av dagen. Hvis man glemmer å drikke vann så er det noe galt. Kroppen er laget slik at den sier i fra om vi trenger vann. Da reagerer vi ved å bli tørste. Visse unntak er det, men for det store flertallet av oss så sier kroppen vår i fra når vi trenger væske. Anonymkode: 8b207...ba1 9
Taluno Skrevet 20. september 2023 #19 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvis man glemmer å drikke vann så er det noe galt. Kroppen er laget slik at den sier i fra om vi trenger vann. Da reagerer vi ved å bli tørste. Visse unntak er det, men for det store flertallet av oss så sier kroppen vår i fra når vi trenger væske. Anonymkode: 8b207...ba1 Det er ikke fult så lett. Jeg kunne fint drikke kun brus tidligere, og aldri vann. Det gjelder også mange jeg vet om, som drikker brus og energidrikker. De glemmer vann, fordi brusen slukker tørsten, selv om det i praksis er vanndrivende væske de fyller på med. Om jeg ikke har vannflasker tilgjengelig, så kan jeg klare meg på kun kaffe hele dagen utenom på trening. Kaffen hydrerer ikke kroppen, men den fjerner følelsen av å være tørst eller ha behov for å drikke noe mer. 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #20 Skrevet 20. september 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Har fått med meg at disse flaskene er veldig populære for tiden, men skjønner ikke greia med de. Ja, jeg ser at det står noe på de, men jeg hadde ikke blitt motivert her altså. Hvis jeg skal drikke vann så må det være friskt og kaldt, ikke vann som har blitt temperert i en flaske over noen timer. Vær så snill og forklar meg dette med disse motivasjonsflaskene Takk Sitatene skjønner jeg ikke mye av, men kan i hvert fall si at ikke alle bryr seg om vannet er kaldt eller ikke. Jeg drikker kun romtemperert vann gjennom dagen. Anonymkode: afa12...d05 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå