Gå til innhold

Følelse i skjeden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da temaet kom opp i en annen tråd begynte jeg å tenke litt over dette med hvor mye vi kvinner føler på innsiden av skjeden. Det blir ofte diskusjoner rundt hvorvidt kvinner har nytelse av penetrering og det å få vaginale orgasmer. Temaet er forsket lite på til tross på økt fokus på kvinnelig seksualitet og nytelse.  

Jeg som kvinne var lite følsom inni vagina før jeg lærte meg hvordan få kontakt med nervene der inne. Jeg tror majoriteten av kvinner føler mer hvis partner har riktig tilnærming. Sier ikke at alle vil få orgasme av penetrering, men at man kan føle mer og få mer nytelse av penetrering. 

Leste en artikkel i VG i dag hvor en sexolog mente at klitoris, selv om den på mange måter er lik penis, kan trenge opp til 30(!) minutter på å bli helt «klar». Dette underbygger jo fokuset vi har på viktigheten av forspill. Da svulmer klitoris opp (deler av klitoris ligger i skjedeveggene) og blir mer mottakelig. Ved å stramme bekkenbunnsmuskulaturen vil man i tillegg klemme klitorisarmene innover noe som gjør dem mer tilgjengelig.

Så kommer man til dette med nerver hvor noen påstår at vi har lite nerver på inni skjeden for at vi skal kunne tåle fødsler. Likevel tror jeg ikke det er merbelastning inni der. Jeg tror at nervene ligger der, men ved å overraske nervene blir de lammet og man føler lite. Derimot kan man ved å rolig utsette nervene for stimuli  gjøre dem i stand til å registrere denne stimulien. Om det er tilfellet vet jeg ikke, men det er en teori basert på hva jeg har lest, andres erfaringer og min erfaring.

Jeg var nesten 30 år og hadde hatt jevnlig sex i 15 år uten å føle så mye på innsiden (penetrering var godt, men jeg følte ikke så mye i skjeden og jeg krevde ytre stimuli for å få orgasme) før jeg leste om hvordan en rolig tilnærming kan øke følsomheten og øke sjansen for å oppnå orgasme. Nå føler jeg mye og jeg får orgasmer av penetrering alene. Jeg har fått en ny seksuell oppblomstring!

Dette må til for at jeg skal bli følsom i skjeden samt få orgasme av penetrering:

Godt forspill med fokus på innsiden av lårene, stimulere rundt klitoris (ikke direkte på) med fingre eller munn, kyssing, suge mannen og alt det andre som gjør meg kåt og klar. På dette punktet kjenner jeg at jeg har «ereksjon». Vulva er øm og hoven og jeg lengter etter mer direkte stimuli. Skader ikke med en klitorisorgasme, men må ikke ha det.

Mannen leker med penis ved åpningen før han rolig fører den litt inn. Han fører den så rolig inn og ut, men ikke dypt inn (her spiller jo lengden på penis inn). Jeg strammer bekkenbunnen aktivt. Føler også mer ved å presse bekkenet mitt litt frem. For hvert «støt» kjenner jeg mer og mer og orgasmeoppbyggingen starter raskt. Den ligger lenge på nippet til å bryte ut. Det er ikke alltid den bryter ut, men som oftest gjør den det. Har jeg først fått én kan jeg få flere hvis mannen fortsetter i rolig tempo, men elsker at han bare kjører på etter 1-2 orgasmer. Da er alt så aktivert der inne at jeg kjenner MYE selv om det ikke trigger orgasme. 

Nå sier jeg ikke at det er slik for alle, men det kan være verdt å prøve for dere kvinner som føler lite nytelse av penetrering og for dere menn som har kvinner som føler lite. Eksperimentere og test ut hva som kan trigge mer følelse. 

Anonymkode: 2486c...cd2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og for å legge til: vi bruker ikke lengre tid på forspill eller lengre tid på å ha sex, men vi tar det roligere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da temaet kom opp i en annen tråd begynte jeg å tenke litt over dette med hvor mye vi kvinner føler på innsiden av skjeden. Det blir ofte diskusjoner rundt hvorvidt kvinner har nytelse av penetrering og det å få vaginale orgasmer. Temaet er forsket lite på til tross på økt fokus på kvinnelig seksualitet og nytelse.  

Jeg som kvinne var lite følsom inni vagina før jeg lærte meg hvordan få kontakt med nervene der inne. Jeg tror majoriteten av kvinner føler mer hvis partner har riktig tilnærming. Sier ikke at alle vil få orgasme av penetrering, men at man kan føle mer og få mer nytelse av penetrering. 

Det som er greia med orgasme i PIV, er som du beskriver det. Det er ca 70% som ikke opplever orgasme i PIV, og det er forståelig med tanke på nervene inni der. Men nerver er ikke alt.. Det som enkelte ikke tenker over er at orgasmen er hjernestyrt, så det kan hjelpe på å være mentalt innstilt for å oppnå orgasme. De fleste er ikke avslappet nok, har masse andre tanker i hodet, eller prøver for mye å oppnå orgasme. Slike ting reagerer orgasmen svært negativt på, for det er "støy" som hjernen prøver å rette på. da blir orgasmen 2. prioritert.. Menn kan også lage "støy", for enkelte kvinner klarer også å oppnå orgasme alene. En annen ting mange sexologer skriver, men også mange kvinner selv har erfart. Er at knipeøvelser forsterker sammentrekningsmusklene fra orgsmen. Musklene trenes på å oppnå orgasmene lettere, men knipeøvelser gir og så bedre følsomhet, pga større blodgjennomstrømning. En annen ting er "hvor kåt man er i gjerningsøyeblikket", det hjelper lite å bare kjenne på stimuleringen fra en mann😅 De er de "70%" de fleste tenker på.. men det en fastlåst myte.

Jeg vet det er mange kvinner som fnyser av mine kommentarer, med alt dette er biologisk forklart, og bekreftet av sexologer og kvinner med erfaringer. Et lite tankekors.. Hvis en kvinne får navle eller brystvorte-orgasme av mentale tanker, hvorfor får ikke en kvinne orgasme av PIV? Det er ikke noe spørsmål du skal svare på, jeg ville bare forklare at orgasmen kan oppnås med å ha den rette innstillingen. Altså av mental tankegang og bruker fantasier som er en meget stor usynlig erogen sone.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Leste en artikkel i VG i dag hvor en sexolog mente at klitoris, selv om den på mange måter er lik penis, kan trenge opp til 30(!) minutter på å bli helt «klar». Dette underbygger jo fokuset vi har på viktigheten av forspill. Da svulmer klitoris opp (deler av klitoris ligger i skjedeveggene) og blir mer mottakelig. Ved å stramme bekkenbunnsmuskulaturen vil man i tillegg klemme klitorisarmene innover noe som gjør dem mer tilgjengelig.

Så kommer man til dette med nerver hvor noen påstår at vi har lite nerver på inni skjeden for at vi skal kunne tåle fødsler. Likevel tror jeg ikke det er merbelastning inni der. Jeg tror at nervene ligger der, men ved å overraske nervene blir de lammet og man føler lite. Derimot kan man ved å rolig utsette nervene for stimuli  gjøre dem i stand til å registrere denne stimulien. Om det er tilfellet vet jeg ikke, men det er en teori basert på hva jeg har lest, andres erfaringer og min erfaring.

Forklaringen på en langt forspill er jo at sexologer, vil at kvinner bør komme til platå 2. Da retter skjeden seg ut, og blir ca 5-8cm lengre, det er fordi pikken ikke skal bunne. Skjeden utvider seg og fylles med forskjellige sekretet, det er jo nødvendig som fungerer som glidemiddel. Mens sjedeåpningen blir strammere, det gir jo også bedre kontakt med de to klittarmene på hver side. Alt dette krever litt tid..  Tiden er avhengig hvor lenge man har vært opphisset og hvor lett man blir kåt. Så de som er kåt lenge før de begynner på forspillet, trenger egentlig ikke forspill. Det "føles" riktig,når hun er klar for sex. Så jo.. du har rett i dette med å klargjøre kroppen for sex.. Det blir mere følsomt med trangere vagina.. men det store er vel at du tenker mindre på andre ting, når du er svært opphisset.. Da er du vel mere mentalt innstilt også, hvis jeg bruker deg som et eks.🤭

Fødsler har ingen betydning tror jeg, da kroppens eget medisinskap åpnes og bedøver dere med endorfiner. Disse hormonene fungerer som smertestillende og betegnes som morfin. Uansett, de fleste velger vel et bedøvende legemiddel under en fødsel. Så jo.. du han nok engang rett i det du sier. Iflg "orgasme-forståelsen" prioriterer hjernen maksimalt på fødselen, så all stimuli merkes ikke som nytelse, for ingen er vel opphisset under fødselen? Det er iallefall biologisk forklart, og av majoritenen kvinner.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

eg var nesten 30 år og hadde hatt jevnlig sex i 15 år uten å føle så mye på innsiden (penetrering var godt, men jeg følte ikke så mye i skjeden og jeg krevde ytre stimuli for å få orgasme) før jeg leste om hvordan en rolig tilnærming kan øke følsomheten og øke sjansen for å oppnå orgasme. Nå føler jeg mye og jeg får orgasmer av penetrering alene. Jeg har fått en ny seksuell oppblomstring!

Jippi! Nå er du nok et eksempel på at det du gjør fungerer.. og jeg håper flere kvinner følger etter deg med dine råd, for dette burde gi håp for mange som sliter💙. Orgasme messig er nok vaginalorgasmene best og sterkest?

Dette må til for at jeg skal bli følsom i skjeden samt få orgasme av penetrering:

Jeg leste videre.. og jeg synes du er flink og er seksuell intelligent💖 Tålmodighet av å pirre og ikke stimulere direkte.. gjør de fleste sinnsyk kåt, for å bruke det utrykket😅 Jeg vil helt ha kvinnen så kåt av pirring, til hun begynne å rotere underlivet. Litt småforbannet vokalt, av å ikke bli pult. Den forbannelsen slutter brått, da blir det bare godlyder igjen😇

Å ligge med pikkhodet innom kanten er superdeilig synes jeg, litt pirrende sakte bevegelser.. kjenner at den glir lett ut og inn.. noen prøvedykk for å kjenne at vaginaen har strekt seg ut.. Se på hverandre, og si hvor deilig dette er.. Vi har vel aldri vært så enige før😅

Nå sier jeg ikke at det er slik for alle, men det kan være verdt å prøve for dere kvinner som føler lite nytelse av penetrering og for dere menn som har kvinner som føler lite. Eksperimentere og test ut hva som kan trigge mer følelse. 

Den utforskningen og nysgjerrigheten din får meg til å tenke, at du må være god å jobbe i team med. For sex og samliv er nettopp det handler om.. "Alt" kan trenes er mitt motto.. resten kan du lese i signaturen min🤭 Jo.. du er flink💙

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (52 minutter siden):

Det som er greia med orgasme i PIV, er som du beskriver det. Det er ca 70% som ikke opplever orgasme i PIV, og det er forståelig med tanke på nervene inni der. Men nerver er ikke alt.. Det som enkelte ikke tenker over er at orgasmen er hjernestyrt, så det kan hjelpe på å være mentalt innstilt for å oppnå orgasme. De fleste er ikke avslappet nok, har masse andre tanker i hodet, eller prøver for mye å oppnå orgasme. Slike ting reagerer orgasmen svært negativt på, for det er "støy" som hjernen prøver å rette på. da blir orgasmen 2. prioritert.. Menn kan også lage "støy", for enkelte kvinner klarer også å oppnå orgasme alene. En annen ting mange sexologer skriver, men også mange kvinner selv har erfart. Er at knipeøvelser forsterker sammentrekningsmusklene fra orgsmen. Musklene trenes på å oppnå orgasmene lettere, men knipeøvelser gir og så bedre følsomhet, pga større blodgjennomstrømning. En annen ting er "hvor kåt man er i gjerningsøyeblikket", det hjelper lite å bare kjenne på stimuleringen fra en mann😅 De er de "70%" de fleste tenker på.. men det en fastlåst myte.

Jeg vet det er mange kvinner som fnyser av mine kommentarer, med alt dette er biologisk forklart, og bekreftet av sexologer og kvinner med erfaringer. Et lite tankekors.. Hvis en kvinne får navle eller brystvorte-orgasme av mentale tanker, hvorfor får ikke en kvinne orgasme av PIV? Det er ikke noe spørsmål du skal svare på, jeg ville bare forklare at orgasmen kan oppnås med å ha den rette innstillingen. Altså av mental tankegang og bruker fantasier som er en meget stor usynlig erogen sone.

Forklaringen på en langt forspill er jo at sexologer, vil at kvinner bør komme til platå 2. Da retter skjeden seg ut, og blir ca 5-8cm lengre, det er fordi pikken ikke skal bunne. Skjeden utvider seg og fylles med forskjellige sekretet, det er jo nødvendig som fungerer som glidemiddel. Mens sjedeåpningen blir strammere, det gir jo også bedre kontakt med de to klittarmene på hver side. Alt dette krever litt tid..  Tiden er avhengig hvor lenge man har vært opphisset og hvor lett man blir kåt. Så de som er kåt lenge før de begynner på forspillet, trenger egentlig ikke forspill. Det "føles" riktig,når hun er klar for sex. Så jo.. du har rett i dette med å klargjøre kroppen for sex.. Det blir mere følsomt med trangere vagina.. men det store er vel at du tenker mindre på andre ting, når du er svært opphisset.. Da er du vel mere mentalt innstilt også, hvis jeg bruker deg som et eks.🤭

Fødsler har ingen betydning tror jeg, da kroppens eget medisinskap åpnes og bedøver dere med endorfiner. Disse hormonene fungerer som smertestillende og betegnes som morfin. Uansett, de fleste velger vel et bedøvende legemiddel under en fødsel. Så jo.. du han nok engang rett i det du sier. Iflg "orgasme-forståelsen" prioriterer hjernen maksimalt på fødselen, så all stimuli merkes ikke som nytelse, for ingen er vel opphisset under fødselen? Det er iallefall biologisk forklart, og av majoritenen kvinner.

Jippi! Nå er du nok et eksempel på at det du gjør fungerer.. og jeg håper flere kvinner følger etter deg med dine råd, for dette burde gi håp for mange som sliter💙. Orgasme messig er nok vaginalorgasmene best og sterkest?

Jeg leste videre.. og jeg synes du er flink og er seksuell intelligent💖 Tålmodighet av å pirre og ikke stimulere direkte.. gjør de fleste sinnsyk kåt, for å bruke det utrykket😅 Jeg vil helt ha kvinnen så kåt av pirring, til hun begynne å rotere underlivet. Litt småforbannet vokalt, av å ikke bli pult. Den forbannelsen slutter brått, da blir det bare godlyder igjen😇

Å ligge med pikkhodet innom kanten er superdeilig synes jeg, litt pirrende sakte bevegelser.. kjenner at den glir lett ut og inn.. noen prøvedykk for å kjenne at vaginaen har strekt seg ut.. Se på hverandre, og si hvor deilig dette er.. Vi har vel aldri vært så enige før😅

Den utforskningen og nysgjerrigheten din får meg til å tenke, at du må være god å jobbe i team med. For sex og samliv er nettopp det handler om.. "Alt" kan trenes er mitt motto.. resten kan du lese i signaturen min🤭 Jo.. du er flink💙

Orgasme av penetrering er ikke nødvendigvis sterkere enn ved ytre stimuli, men den oppleves annerledes da han fortsetter de bevegelsene som trigger orgasmen, om du skjønner? Det er også noe helt eget å kan kun ligge å nyte at han gir meg orgasme ved penetrering fremfor å aktivt jobbe for å stimulere klitoris samtidig. Han føler veldig mye når han penetrerer meg slik, rolig ut og inn like innenfor åpningen, så når jeg får orgasme kommer oftest han samtidig. Det er noe helt spesielt ♥️ vil også si at orgasme av penetrering for meg oppleves som dypere, mens klitorisorgasme er mer «kvass» og intens. Vanskelig å forklare, men håper det gir mening.

I starten av min "seksuelle karriere" trodde jeg, slik som mange kvinner og menn tror, at jeg skulle få orgasme av penetrering. Det skjedde ikke og førte til frustrasjon for mine partnere. Alle andre kvinner de hadde hatt sex med fikk jo orgasme av penetrering alene. Jeg begynte derfor å fake. Både for å tilfredsstille ham, men også for at jeg ikke ville virke unormal. Dette var også en utfordring i starten av forholdet til min mann, så jeg begynte å fake der også. Jeg kom så over en artikkel eller spalte i et ukeblad der det sto at 70-80% av alle kvinner ikke opplevde orgasme av penetrering. Jeg skjønte at jeg var helt normal og åpnet meg for partner om dette (dette var nesten 2 år inn i forholdet). Han ble først skuffet og litt sint samtidig som han følte seg som en dårlig elsker, men jeg fikk ham til å lese litt om det og han viste forståelse. Han skjønte da også at de kvinnene som hadde hylt høyt av orgasme på ons i fylla mest sannsynlig ikke hadde fått orgasme. Etter dette ble sexen mye bedre. Jeg kunne være meg selv og han lekte mer med meg for å finne ut hva som fungerte for meg. Jeg hadde hele veien fått orgasme av klitorisstimulering, men det gjorde vi mindre av da han trodde jeg fikk orgasme av piv også. Så ved å vite at jeg trengte mer stimuli ble han flinkere til å fokusere på meg. Men da ble det slik at han slikket og fingret meg eller vi brukte vibrator for MIN nytelse også kunne han knulle meg for SIN nytelse.

Det å nå, som godt voksen, finne ut hva som virkelig fungerer for meg under piv har løftet sexlivet vårt til nye høyder og vi nyter mer sammen. Han har også blitt mer fokusert på å eksperimentere med meg og leke med meg. Hvis vi skal ha en kjapp en så får ikke jeg orgasme og det går helt fint for oss begge to da en kjappis kan virke frigjørende og dekke andre behov. Men har vi tid er han veldig flink til å gi meg akkurat det jeg trenger. Sex har blitt litt som en lek. Vi bruker mye tid på å teste ut, snakke sammen og rett og slett leke oss med kroppene til hverandre. Både jeg og han leser mye om sex og tester deretter ut ulike ting vi leser om. Et eksempel her kan være beføling av innsiden av lårene eller langs ryggraden som en del av forspillet.

Jeg er også mer kåt nå enn før, for jeg går konstant og pirrer meg selv ved å tenke på alt han gjør med meg. Kan fint sende ham en melding i løpet av arbeidsdagen om hva jeg ønsker han skal gjøre med meg, så er vi begge to rimelig kåte og klare når barna er lagt for kvelden. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

TS, det du beskriver er nøyaktig det jeg også har erfaring med. :)

Det stemmer for min del at kjeden min er veldig ufølsom i starten. Selv om jeg er sprengkåt. Men hvis jeg (eller han) bruker tid på å stimulere klitoris så er det som om nervene blir mer følsomme der inne. MEN det er allikevel ikke bare å kjøre på med penisen. Jeg får en mye bedre opplevelse når han fører penis sakte inn, for deretter å ta den ut. Eller bare være inni meg, uten å røre så mye på den. Det er først da nervene virkelig blir aktivert. Så etter ca 10 min med helt rolig "teasing" der inne, så er kjeden såpass følsom at når vi først kjører på så kan jeg få den ene orgasmen etter den andre.

Jeg hadde noen lange år i et avstandsforhold. Svært sjeldent sex med partner. Så var jeg singel i mange år. Jeg tror alle disse årene med solo-sex har bidratt til at jeg har kunnet eksperimentere og finne ut av hva som er godt. Tempo, berøring, hvor man skal ta først og sist, hvilke punkter i vaginaen som er deiligst, og når de må stimuleres eller ikke. Svært avanserte greier hehe

Det er ikke det samme å eksperimentere sammen med en partner. Ikke i det hele tatt. Alle kvinner burde eksperimentere mer på egenhånd!

Så er takknemlig for mine sølibat-år. Takker de årene for at jeg endelig kan nyte sex. ;)

Anonymkode: d6be4...10b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Orgasme av penetrering er ikke nødvendigvis sterkere enn ved ytre stimuli, men den oppleves annerledes da han fortsetter de bevegelsene som trigger orgasmen, om du skjønner?

Det er også noe helt eget å kan kun ligge å nyte at han gir meg orgasme ved penetrering fremfor å aktivt jobbe for å stimulere klitoris samtidig. Han føler veldig mye når han penetrerer meg slik, rolig ut og inn like innenfor åpningen, så når jeg får orgasme kommer oftest han samtidig. Det er noe helt spesielt ♥️

Vil også si at orgasme av penetrering for meg oppleves som dypere, mens klitorisorgasme er mer «kvass» og intens. Vanskelig å forklare, men håper det gir mening.

Spennede lesing, og lærerikt å skrive med deg synes jeg.. så takk for at du svarer og deler dine erfaringer😄

De 70-80% tror jeg lyver en del.. jeg har lest utallige rapporter av slike undersøkelser, men jeg har til gode å lese om det ble brukt prevensjon i undersøkelsene.. Hva om kvinnen brukte p-piller eller annen hormonell prevensjon? Hva om det ble brukt kondom? Det står det ingenting om av det jeg har lest. Og alle vet jo at hormonell prevensjon ikke gir den store sexlysten, og kondomet er jo svært hemmende for følelser.. iflg. mange kvinner og menn. Og er undersøkelsen tatt uten prevensjon? Haha, det tviler jeg sterkt på. Hvis alle hadde brukt kobberspiral og uten kondom, har nok disse prosentene blitt mye mindre. Men neida.. disse prosentene er jo bare tall.. Men vi er inne på noe når vi skriver, at trening og mental innstilling kan hjelpe til for å oppnå vaginal orgasme✔️

Jeg blandet sikkert inn g-punktsorgasmen med klitthode stimuli☺️ Jo jeg skjønner hva du mener.. Du får orgasme av ar han begjærer deg, og ikke jager etter orgasmen din❤️ Jo det er slik du opplever det🤞 Du elsker å gi nytelse, men du tenner enormt på at mannen nyter deg,  som får mye nytelse av å se deg nyte sexen. Begjær har ingen betydning om sexen er vanilla eller rå. Det er å se iveren i andres øyne, for andres nytelse som er så sterk å kjenne på. Jeg føler det ofte som sterk omsorg, for jeg er også en omsorgsfull person.. Så jeg har opplevd emosjonelle orgasmer av slike opplevelser. Disse orgasmene varer så mye lengre, for jeg vil helst ikke at den tar slutt. Altså orgasmen er vel like deilig som vanlig, men den deilige følelsen er så mye bedre.. Du skjønner sikkert meg også? Er det kanskje det du føler som blir dypere? akkurat som meg?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I starten av min "seksuelle karriere" trodde jeg, slik som mange kvinner og menn tror, at jeg skulle få orgasme av penetrering. Det skjedde ikke og førte til frustrasjon for mine partnere. Alle andre kvinner de hadde hatt sex med fikk jo orgasme av penetrering alene. Jeg begynte derfor å fake. Både for å tilfredsstille ham, men også for at jeg ikke ville virke unormal. Dette var også en utfordring i starten av forholdet til min mann, så jeg begynte å fake der også.

Jeg tror deg for du er ikke alene om slike tanker og opplevelser.. Jeg kan nesten ingen erfaring av unge jenter i ung alder, for jeg var bare 22 år da jeg traff ei på 50 år🥰 Ei moden dame som visste alt om sex, og vi var svært betatt og hadde mye omsorg for hverandre.. Hun lærte meg først å kysse riktig, det var svært viktig iflg henne. Hun lærte meg å fingre henne, pirre og være tålmodig. Og hun lærte meg ting kvinner faller for, men også ting jeg aldri måtte gjøre. I over 5 år var vi "spioner som elsket hverandre" Det var passion, lidenskap og begjær, og begge like tent av å holde den tabuen hemmelig. Forresten var hun mammas venninne, og jeg var jo utpekt som venninnas handyman. Så det var lov "å ligge over" til henne, for hun bodde et stykke unna meg og mamma.

Jo jeg har merket at kvinner faker, noen ganger klarte jeg ikke å se det heller. Ikke nå lengre for jeg har lært med ca 15 ting som avslører en fake. Faking er ikke negativt, hvis det kan brukes til å trigge andres orgasme (simulert orgasme). Det lærte jeg av venninna, at hvis jeg simulerer orgasmen før jeg nærmer meg. Fikk ofte kvinnene til å bli mere tent. Ikke at jeg stønner høyt og overdrevet, men at jeg dirrer med lårene og puster høyere. Kvinner er jo ofte slik, de stønner mye mere enn menn.. de sier de nærmer seg, men det kan ta et par minutter før hun kommer😇 Slik ærlig stønning kan få med til utløsning på null komma niks, nettopp fordi det er så hærlig å høre at jeg er hennes nytelse. Omsorg og godlyder velter ofte orgasme-begeret mitt.. Jeg tipper du føler på det samme med mannen din?☺️

Det å nå, som godt voksen, finne ut hva som virkelig fungerer for meg under piv har løftet sexlivet vårt til nye høyder og vi nyter mer sammen. Han har også blitt mer fokusert på å eksperimentere med meg og leke med meg. Hvis vi skal ha en kjapp en så får ikke jeg orgasme og det går helt fint for oss begge to da en kjappis kan virke frigjørende og dekke andre behov. Men har vi tid er han veldig flink til å gi meg akkurat det jeg trenger. Sex har blitt litt som en lek. Vi bruker mye tid på å teste ut, snakke sammen og rett og slett leke oss med kroppene til hverandre. Både jeg og han leser mye om sex og tester deretter ut ulike ting vi leser om. Et eksempel her kan være beføling av innsiden av lårene eller langs ryggraden som en del av forspillet.

Ja, det er godt å se at deres lekenhet, nysgjerrighet, gjensidighet har gitt dere så fantastisk god erfaring. Dette kommer med alderen, for vi nyter bedre sexen nå enn før.. Og før var det jo mengden, og nå er vi bedre på å gi kvalitet.. Likevel finnes det "gamlinger" som knuller som unge kaniner, vi har nok blitt flinkere til å variere sexen😉

Forspillet kan starte med det første kysset på morgenen, ta på hverandre uten at det fører til sex.. sende flørtende meldinger setter fart i fantasiene.. Haha, det er iallefall sikkert😅

Skrevet

Jeg hadde noen lange år i et avstandsforhold. Svært sjeldent sex med partner. Så var jeg singel i mange år. Jeg tror alle disse årene med solo-sex har bidratt til at jeg har kunnet eksperimentere og finne ut av hva som er godt. Tempo, berøring, hvor man skal ta først og sist, hvilke punkter i vaginaen som er deiligst, og når de må stimuleres eller ikke. Svært avanserte greier hehe

Det er ikke det samme å eksperimentere sammen med en partner. Ikke i det hele tatt. Alle kvinner burde eksperimentere mer på egenhånd!

Så er takknemlig for mine sølibat-år. Takker de årene for at jeg endelig kan nyte sex. ;)

Anonymkode: d6be4...10b

Det er jo den teasingen du skriver først som er så fantastisk deilig å føle på.. Ikke minst at en partner er tålmodig og skjønner virkningen av teasingen.. "Oijj, her er det ei som virkelig har peiling og erfaring" det er slike tanker jeg får av ei sånn pirrende behandling. "Oooh, hun skal være deilig i skje, som kan ligge lenge å kjenne pikken lirke seg forbi den søkkvåte trusa"💖

Så hærlig at du har merket deg forskjellen, for du har jo fått full erfaring av solosex.. og jo du har rett.. "Man må elske seg selv før man elsker andre" er vel ordtaket😄 Onani er jo vedlikehold, lykkefrembringende, lærerikt, omsorgsfullt, kjempedeilig og gøy på samme tid.. jeg synes du har ei viktig oppfordring til alle kvinner, du er nok raus og omsorgsfull til medmennesker🧡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...