Frøken Sofia Skrevet 19. september 2023 #1 Del Skrevet 19. september 2023 Jeg ble diagnosert med tilbakevendende depresjon og angst for mange år siden, gått på antidepressiva i mange år. Det hjelper mye. Jeg har både mindre angst og mindre og mindre alvorlige depressive episoder. Å flytte fra eksen hjalp også 😅 Men nå kjenner jeg at jeg er så sliten, kort lunte og vil bare være i fred. Redd jeg er på vei inn i en verre depressiv episode enn på lenge. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for å søke hjelp tar jo år og dag, ikke har jeg noe god erfaring med DPS heller. Har to tenåringer med diverse diagnoser som krever ekstra av meg, og jeg har fibromyalgi som også gjør at jeg sliter med utmattelse og hjernetåke. Å få hjelp til barna hjelper ikke, ettersom han som trenger mest hjelp ikke aksepterer andre voksne enn meg. Nå vil også nav at jeg skal ut i arbeidstrening igjen, jeg har forsøkt å få ufør i flere år, og jeg kjenner jeg får angst bare av tanken. Jeg føler jeg sliter nok med å få ting t å gå halvveis rundt i hverdagen fra før. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje bare fortelle dette til noen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #2 Del Skrevet 19. september 2023 Akkurat sånn jeg har det også! Sykemeldt i snart 7 mnd.. fikk nylig beskjed fra DPS at jeg har en personlighetsforstyrrelse noe som gjør at jeg forstår mer av hvorfor dette skjer gang på gang.. klem til deg❤️ Anonymkode: b9b68...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Del Skrevet 19. september 2023 Frøken Sofia skrev (4 minutter siden): Jeg ble diagnosert med tilbakevendende depresjon og angst for mange år siden, gått på antidepressiva i mange år. Det hjelper mye. Jeg har både mindre angst og mindre og mindre alvorlige depressive episoder. Å flytte fra eksen hjalp også 😅 Men nå kjenner jeg at jeg er så sliten, kort lunte og vil bare være i fred. Redd jeg er på vei inn i en verre depressiv episode enn på lenge. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for å søke hjelp tar jo år og dag, ikke har jeg noe god erfaring med DPS heller. Har to tenåringer med diverse diagnoser som krever ekstra av meg, og jeg har fibromyalgi som også gjør at jeg sliter med utmattelse og hjernetåke. Å få hjelp til barna hjelper ikke, ettersom han som trenger mest hjelp ikke aksepterer andre voksne enn meg. Nå vil også nav at jeg skal ut i arbeidstrening igjen, jeg har forsøkt å få ufør i flere år, og jeg kjenner jeg får angst bare av tanken. Jeg føler jeg sliter nok med å få ting t å gå halvveis rundt i hverdagen fra før. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, kanskje bare fortelle dette til noen.. du kan få sykmeld / legeattest på at du ikke kan ut i arb trening nå. Anonymkode: 252a0...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Del Skrevet 19. september 2023 Hvor lenge siden er det du tok blodprøver for fullsjekk av vitaminer og mineraler? Har selv kptsd med langvarige "nedetider", men jeg har oppdaget at når jeg har høyere nivåer av d vitamin, b-12 , og folat, at mental helse er mye bedre. Med høyere, mener jeg langt innenfor normalen. Jeg tar i tillegg magnesium i perioder. Verdt å sjekke. Anonymkode: 4865c...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Sofia Skrevet 19. september 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor lenge siden er det du tok blodprøver for fullsjekk av vitaminer og mineraler? Har selv kptsd med langvarige "nedetider", men jeg har oppdaget at når jeg har høyere nivåer av d vitamin, b-12 , og folat, at mental helse er mye bedre. Med høyere, mener jeg langt innenfor normalen. Jeg tar i tillegg magnesium i perioder. Verdt å sjekke. Anonymkode: 4865c...9a5 Ikke lenge siden, var normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Del Skrevet 19. september 2023 40 minutter siden, Frøken Sofia said: Ikke lenge siden, var normalt Sjekk om hvor det lå innenfor normalt referanseområde, særlig d vitamin og b12. Stor betydning om d vitamin ligger på 60 eller 100 nmol, eller b-12 ligger på 200 eller 500. Anonymkode: 4865c...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå