Gå til innhold

Barnet er sykt, men blir mye fravær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt i sjetteklasse er nå på 6. dagen med sykdom siden skolestart i høst. 4 dager med feber for to uker siden og nå er det andre dagen med kvalme/ diare. Jeg vet bekymringen rundt fravær er etter 10 dager hvert halvår. Men, hva skal jeg liksom gjøre annet enn å ha han hjemme når han trolig har hatt en runde med covid og nå omgangssyke? Verken han eller oss foreldre vil at han skal være hjemme, men han kan da ikke gå syk på skolen….? 

Anonymkode: 220a0...f90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen automatikk i at det er bekymring etter 10 dager. Ha dialog med skolen, så går alt helt fint.

God bedring til sønnen din!

Anonymkode: 3b078...1f1

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er man syk, så er man jo syk, ikke så mye å gjøre med det annet enn å gi beskjed til skolen. Jeg pleier skrive kort hva slags sykdom barnet har når jeg melder fravær, og går det over 3 dager sender jeg gjerne en mail til lærer i tillegg. 

Vi har vært heldige har har første runde sykdom her nå 😅 i fjor var det MYE! Så lenge man har en dialog med skolen, så er det ikke noen grunn til bekymring i seg selv. Barnet måtte jo være hjemme, her var det både feber og omgangssyke på løpende bånd i fjor høst/vinter.. 

Anonymkode: d9125...782

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke noe automatikk i dette med bekymring etter 10 dager, så lenge det er dialog. Det er forskjell på å være borte fra skolen mange enkeltdager i måneden med diffus sykdom, kontra flere dagers fravær ifm konkret sykdom. Etter ingen virus/bakterier på 2 år, må vi nå opparbeide oss immunforsvar på nytt. Det betyr et par år der vi nå blir febersyk av det vi tidligere bare ble forkjølet av. 

Anonymkode: e3665...04c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...