AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Bare et nysgjerrig spørsmål; kunne du vært sammen med en «latsabb»? Og hva legger du i ordet lat? Hører ofte flere omtale partner, tidligere partner, date ol. som late og har alltid lurt på hva folk mener når de anser noen som lat. Anonymkode: c83f9...462
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Nei. Fordi jeg er lat, og noen må jo gjøre noe her i huset. Anonymkode: a44a9...a57 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Nei, late folk orker jeg ikke. Anonymkode: 884b4...85c 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Med lat tenker jeg på en som aldri gidder å være med på noe eller gidder å bidra. Eks aldri bli med ut på tur i skogen, i familieselskap, finne på ting sammen, en som syns det er ork å rydde opp etter seg eller være med egne barn. Det hadde ikke vært noe for meg fordi jeg er totalt omvendt, men det finnes jo heldigvis flere av dem og da er det kanskje en bedre match. Anonymkode: 88a7e...9f0 3 1
Trøndere1 Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Ikke jobbe. Ikke trene. Ikke hjelpe familie ikke bidra i samfunnet, dugnader. Ligge på sofaen etter jobb. Bruke dekkhotell. Ikke klippe plen. Ikke beise platt. Ikke vedlikeholde eiendeler. Være lite sosial. Da er du lat. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 Nei, det er skikkelig turn off. Man må være i stand til å prestere eller minimum prøve. Var litt betatt av en kollega en gang og da han beskrev seg selv som lat forsvant alle de følelsene. Gadd ikke en gang finne ut hva han var lat på 😄 Vil ikke si at noen jeg har datet har vært late egentlig. En eks var ikke så glad i husarbeid men det var vel ikke jeg heller da (vi ble sammen da vi var 19 og nettopp startet på universitet). Anonymkode: 53a85...a86 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 Bodde sammen med en sånn i 7 år, totalt turn off. Anonymkode: 88765...b57
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 Trøndere1 skrev (54 minutter siden): Ikke jobbe. Ikke trene. Ikke hjelpe familie ikke bidra i samfunnet, dugnader. Ligge på sofaen etter jobb. Bruke dekkhotell. Ikke klippe plen. Ikke beise platt. Ikke vedlikeholde eiendeler. Være lite sosial. Da er du lat. Manne her fikk 8 av 10 på denne... det var ikke i positiv forstand 🤦♀️😵 Anonymkode: 5a064...3f1
Gjest Elooon Skrevet 19. september 2023 #9 Skrevet 19. september 2023 Nei. Hadde vært alt for forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Skrevet 19. september 2023 Eksen syna jeg var lat som ikke dreiv og farta i skog og mark hver anledning. Jeg syns han er lat som jobber minst mulig og er lite opptatt av å bidra i felles hjem eller ved besøk. Jeg er lite glad I fysisk aktivitet. Men holder det rent og pent rundt meg, bidrar ved besøk, jobber når heksa tillater det. Men er lite sosial. Er nok sær sånn sett. Men tenker ikke på meg selv som lat. Lat er å gjøre kun lystbetont ting om man så dytter ansvaret over på andre. Det gjør jeg ikke Anonymkode: 15603...5cd 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #11 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare et nysgjerrig spørsmål; kunne du vært sammen med en «latsabb»? Og hva legger du i ordet lat? Hører ofte flere omtale partner, tidligere partner, date ol. som late og har alltid lurt på hva folk mener når de anser noen som lat. Anonymkode: c83f9...462 Kommer an på hvordan lat og i hvilke sammenhenger; late folk som er effektive lager smarte løsninger for å gjøre jobben enklere. Det var garantert en som var litt lat som kom på hjulet 😂 Folk som ikke klarer å sitte i ro syns jeg er slitsomme, så litt lat er bra -så lenge det ikke er i kombinasjon med tiltaksløshet og giddalaushet. Litt av alt. Anonymkode: 71c9c...ddb 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #12 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare et nysgjerrig spørsmål; kunne du vært sammen med en «latsabb»? Og hva legger du i ordet lat? Hører ofte flere omtale partner, tidligere partner, date ol. som late og har alltid lurt på hva folk mener når de anser noen som lat. Anonymkode: c83f9...462 Hva er lat da? Vært sammen med en som hadde typ utmattelsesdepresjon- måtte bruke mye tid på å hente seg inn etter å ha gjort ting. Ikke lat, men utrolig lite oppløftende å finne han på sofaen hver ettermiddag når jeg kom fra Jobb med beskjed om at han hadde sovet 4-5 timer ilø av dagen... Og så har du han andre.- som jobber 18 timer i døgnet, men ikke har tid til å lage seg middag eller få trent..... Så kjøpepizza delt på kartongen til middag om det ble middag og ikke is/chips til middag. Var overvektig, stresset og overarbeidet, men ble lat på de tingene jeg synes er viktig. Det handler om prioriteringer. Anonymkode: 70972...888
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #13 Skrevet 19. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei. Fordi jeg er lat, og noen må jo gjøre noe her i huset. Anonymkode: a44a9...a57 Samme her. Jeg har hele mitt liv jobbet minst mulig og to av oss som gjør det vil funke dårlig. Anonymkode: 86dcb...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #14 Skrevet 19. september 2023 Absolutt. Fordrar ikke personer som stresser med alt hele tiden, latsabb er mye bedre så lenge plikter blir utført eller blir betalt for at noen andre utfører dem. Anonymkode: 6dc9a...7a5 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #15 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, late folk orker jeg ikke. Anonymkode: 884b4...85c Mens du selv er perfekt eller? Anonymkode: 24a1e...c84
Gjest shinito Skrevet 19. september 2023 #16 Skrevet 19. september 2023 Nei, kunne ikke det. Med lat mener jeg en som har alle fysiske og psykiske forutsetninger for å ta i et tak, men som bare ikke gidder. En som har evne til å se rundt seg og bidra der det trengs, men som bare velger å la være.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #17 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): jobber når heksa tillater det. Anonymkode: 15603...5cd Jeg skjønner at det skal stå helsa, men syns det var en litt morsom skrivefeil likevel. 🙈🤭 Anonymkode: b1bb8...850 3 1
Blåjojo Skrevet 19. september 2023 #18 Skrevet 19. september 2023 Med lat tenker jeg en som utsetter å gjøre noe fysisk/ praktisk arbeide til fordel for å se tv eller spille, eller en som overser rot og skitt og håper noen andre tar det. Det med trening og annen fysisk aktivitet ser jeg ikke på som om man er lat eller aktiv. Er noe midt i mellom aktiv og lat selv, og har en mann som er lik meg der. Men sammen blir vi motivert og får ting gjort, slik at det ser ordentlig ut både inni og utenfor huset. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #19 Skrevet 20. september 2023 13 hours ago, Trøndere1 said: Ikke jobbe. Ikke trene. Ikke hjelpe familie ikke bidra i samfunnet, dugnader. Ligge på sofaen etter jobb. Bruke dekkhotell. Ikke klippe plen. Ikke beise platt. Ikke vedlikeholde eiendeler. Være lite sosial. Da er du lat. Takk for målestokken 😅 Nå fikk jeg testa meg selv og scora 1 poeng. Gjør alt i min makt for å unngå beising av platt (beising generelt egentlig😅) Men ellers jobber og trener jeg og stiller på dugnader og har verv i foreninger og skifter dekk selv. Trengte å få bekreftet at jeg er en mønsterborger av et mannfolk Anonymkode: 413be...e30 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #20 Skrevet 20. september 2023 Å beise plattingen eller lage middag veier ikke opp for å ikke jobbe 100% altså... Lønnet arbeid er det desidert største bidraget vårt til verden, jobber man ikke fullt bør man ikke kalle andre late Anonymkode: 693f8...02d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå