AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Jeg er nesten konstant kvalm, men ser for meg at frisk luft kan hjelpe. Er sykmeldt i tre uker fremover og kan ikke bare være inne hele tiden, men det er jo litt flaut om noen fra jobb skulle se meg. Anonymkode: 13cd4...95c
Sofakona Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Hvorfor er det flaut...det er en grunn til at du er sykemeldt. Du er jo ikke bundet til hus og seng bare for at du er sykemeldt. Kom deg ut .gå tur... handle og gjør det du føler for med god samvittighet 4
BobbySocks Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Klart. Ville tenke at det faktisk er veldig lurt. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Helt innafor så lenge du klarer å gå tur. Bare godt å komme seg ut i frisk luft. Anonymkode: a1f0c...fac
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Takk for svar, er bare redd folk skal tenke at jeg klarer å gå tur så da klarer jeg å jobbe også 😅 Anonymkode: 13cd4...95c
Forundret.. Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er nesten konstant kvalm, men ser for meg at frisk luft kan hjelpe. Er sykmeldt i tre uker fremover og kan ikke bare være inne hele tiden, men det er jo litt flaut om noen fra jobb skulle se meg. Anonymkode: 13cd4...95c Neida, kom deg ut på tur. Hadde ikke reagert jeg. Godt med frisk luft og ikke minst bevegelse. Det er jo ikke topptur du skal på.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 Super lurt å gå tur. Enkelt å spy om behovet skulle melde seg, og kanskje du også blir bedre av å gå tur. Jeg du var min kollega og jeg så deg på tur, så hadde jeg tenkt good for you. Anonymkode: 17a0e...8b7 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 Alle som har vært gravid og kvalm forstår 😊 det går i bølger, og man kan plutselig ikke kontrollere om oppkastet/brekninger kommer. Da er det bedre om det skjer hjemme/på tur enn i møtet med klient eller lignende. Frisk luft kan hjelpe, generelt gjør ting som får deg til å føle seg bra. Anonymkode: f35be...0bb 1
Gjest kruspersilletaco Skrevet 19. september 2023 #9 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er nesten konstant kvalm, men ser for meg at frisk luft kan hjelpe. Er sykmeldt i tre uker fremover og kan ikke bare være inne hele tiden, men det er jo litt flaut om noen fra jobb skulle se meg. Anonymkode: 13cd4...95c Det er innafor og veldig bra! Selv om du er kvalm bør du holde deg i aktivitet.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar, er bare redd folk skal tenke at jeg klarer å gå tur så da klarer jeg å jobbe også 😅 Anonymkode: 13cd4...95c Det er ingen som har noe med hvorfor du er sykemeldt, å du skal ikke måtte unnskylde at du er utenfor dørene i sykemeldingsperioden. Legen som har sykemeldt kan jo også anbefale å gå turer og få frisk luft som endel av det å prøve å ha det så bra som mulig. Gå tur med god samvittighet. Anonymkode: a1f0c...fac 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #11 Skrevet 19. september 2023 Du er sykemeldt, du har ikke husarrest. Frisk luft hjelper endel med kvalme. Anonymkode: 8a2b5...956 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #12 Skrevet 19. september 2023 Da blir det nok tur i morgen om formen tillater det! 😄 Anonymkode: 13cd4...95c
Djungelvrål Skrevet 19. september 2023 #13 Skrevet 19. september 2023 Når folk reiser til syden og på utallige fester som sykemeldte så kan du fint gå turer.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #14 Skrevet 19. september 2023 Nei det er ikke flaut. Du trenger frisk luft. Ikke sånn at du sitter på McDonald's. Gjør akkurat det du har behov for og sykemeld deg når du trenger det. Det er det beste for deg og baby. Anonymkode: 3676e...bbf
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #15 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er nesten konstant kvalm, men ser for meg at frisk luft kan hjelpe. Er sykmeldt i tre uker fremover og kan ikke bare være inne hele tiden, men det er jo litt flaut om noen fra jobb skulle se meg. Anonymkode: 13cd4...95c Det beste er jo å komme seg ut å bevege deg. Ikke noe du skal føle på. Anonymkode: 620b0...b55
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #16 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er nesten konstant kvalm, men ser for meg at frisk luft kan hjelpe. Er sykmeldt i tre uker fremover og kan ikke bare være inne hele tiden, men det er jo litt flaut om noen fra jobb skulle se meg. Anonymkode: 13cd4...95c Ja, det kan du med god samvittighet Anonymkode: 8eaae...844
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #17 Skrevet 19. september 2023 Det er helt innafor, og jeg kan ikke skjønne annet enn at de aller fleste vil tenke så fint at du klarer å komme deg ut i frisk luft selv om du er sykemeldt. Kollegaen min, som bor i nærheten av meg, møtte jeg ofte på gåtur da hun var sykemeldt i svangerskapet og jeg var på vei hjem fra jobb. Og jeg gikk tur selv da jeg var sykemeldt med kraftig svangerskapskvalme. Jeg prøvde å unngå å møte folk, men det var utelukkende fordi jeg var plaget med oppkast som kom brått, gikk rundt med poser i lomma, og ville ikke at noen skulle se meg spy. Anonymkode: c8d93...b79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå