AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Jeg har blitt utbrent og er nå 100% sykemeldt og har vært det noen måneder. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal fylle dagene med, og tenkte jeg ville høre med dere her inne som har erfaringer. Tidligere i sommer slet jeg mye med angst og kvalme/uvelhet, men nå er hovedsymptomet at jeg bare føler varierende grad av slitenhet. Klarer å lese litt bok og ser en del TV. Hvile er selvfølgelig pri nr 1. Jeg er heldig og sover nå godt om natten, i tillegg til en god ettermiddagslur. I tillegg gjøre jeg litt lett yoga og avspenningsøvelser hver dag, dette hjelper veldig. Men hva skal jeg gjøre resten av dagen? Hva hjelper, hva er lurt? Og hvordan skal man forholde seg til det fordømte husarbeidet? Samboer er en superhelt og gjør så mye han kan, men jeg føler jo jeg må bidra også. Noen ganger går det greit, noen ganger er det tuuuungt. Føler ofte det er noe som henger over meg. Tar i mot alle gode råd! Anonymkode: 457b4...a0e
PhilosopherSe7en Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Husarbeid er alltid tungt, utbrent eller ikke. Frister ikke mye å gjøre husarbeid etter knallharde arbeidsdager, men det må gjøres og middag må lages. Du har som du sier hele dagen ledig. Ingen som forventer at du skal vaske hele huset daglig, men småting kan du jo gjøre innimellom. Ellers kan du trene, gå turer osv. Ting som gir DEG overskudd og energi. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Hva gir deg glede? Hva gjorde du før? Liker du å tegne? Male? Perle? Pussle? Strikke? Hekle? Ville anbefalt å gå en liten tur hver dag. Det gjør så godt for hodet å komme seg ut litt. 30min er mer enn nok om du føler det er overveldende Anonymkode: eb2da...ded 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Jeg puslete utrolig mye puslespill. Det var en vanvittig god aktivitet for meg. Jeg lastet også ned masse lydbøker og hadde på øret mens jeg gikk lengre, men rolige turer midt på dagen. Hva gjelder husarbeid, så tenker jeg at det er viktig at du ikke lar dette ble en møllestein rundt halsen din. Jeg leser innleget ditt som at samboer forstår at du er syk, og at han må trø til litt ekstra. Mitt forslag er at du gjør litt her og der når du kjenner at du orker, uten å sette deg mål (i morgen MÅ jeg vaske huset, f.eks - kanskje er det mer enn nok å vanne plantene den dagen). Jo mer du respekterer kroppens grenser, jo raskere kommer du på beina igjen og kan delta på likefot med samboer. P.s. det er i farlig med støv i krokene, men det vet du sikkert. God bedring til deg ❤ Anonymkode: 96706...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Det som hjelper er det som gir deg noe. Om det er å pusle, strikke, game, lese eller noe helt annet er ikke det viktige. Det viktige er at det er noe du får noe ut av det og som du koser deg med og får deg til å slappe av og lade opp. Anonymkode: 2b7e0...e9c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 Jeg så på tv, gjorde husarbeid, og hang på KG. Gikk turer når det var fint vær. Det var mer enn nok til å fylle dagene mine. Anonymkode: 81b57...a80
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 1. Å lære deg å hvile med god samvittighet (vanskeligere enn det høres ut) 2. Finne ut hvem du er uten alle merkelappene som jobb, kjæreste, mor osv. 3. Tilbringe tid i naturen (klisjé, men det fungerer) 4. Yoga/meditasjon (også klisjéer, men fungerer ekstremt godt) God bedring ♥️ Anonymkode: c19fa...a7e 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #8 Skrevet 20. september 2023 Jeg ble også utbrent og har vært det noen mnd, 100% sykemeldt. Har gradvis blitt bedre. Dagene mine er å ha fast tidspunkt der jeg står opp og da slipper jeg lys inn fra gardinene for å få dagslys også ligger jeg i sengen og finner ro i kroppen og strekker meg. Jeg gjør husarbeid hele tiden. Rydder med en gang jeg roter noe, da hoper det seg ikke opp. Jeg dusjer annenhver dag. Jeg skriver bok hva jeg gjør vær dag for å ha oversikt. Jeg sørger for å være litt sosial, men trenger også en del alenetid Mine Hobbyer: Løping Ta naturbilder på tur Spille gitar Game Sitte på telefon og chille Passe hunder Gi råd på KG ;D Anonymkode: d9d87...c76
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #9 Skrevet 20. september 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har blitt utbrent og er nå 100% sykemeldt og har vært det noen måneder. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal fylle dagene med, og tenkte jeg ville høre med dere her inne som har erfaringer. Tidligere i sommer slet jeg mye med angst og kvalme/uvelhet, men nå er hovedsymptomet at jeg bare føler varierende grad av slitenhet. Klarer å lese litt bok og ser en del TV. Hvile er selvfølgelig pri nr 1. Jeg er heldig og sover nå godt om natten, i tillegg til en god ettermiddagslur. I tillegg gjøre jeg litt lett yoga og avspenningsøvelser hver dag, dette hjelper veldig. Men hva skal jeg gjøre resten av dagen? Hva hjelper, hva er lurt? Og hvordan skal man forholde seg til det fordømte husarbeidet? Samboer er en superhelt og gjør så mye han kan, men jeg føler jo jeg må bidra også. Noen ganger går det greit, noen ganger er det tuuuungt. Føler ofte det er noe som henger over meg. Tar i mot alle gode råd! Anonymkode: 457b4...a0e Prøv å gjør ting som gir deg endorfiner. Gå turer utendørs f.ekd Anonymkode: 74a2f...c33
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #10 Skrevet 21. september 2023 Takk for mange fine innspill -TS Anonymkode: 457b4...a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå