Gå til innhold

Livet har tatt en brå vending, hvordan takle alle spørsmål fra familie og venner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har gått i fra hverandre, vi har en unge på 4 år. Boligmarkedet er helt grusomt, det er så ille at jeg bor hos mine foreldre frem til vårt felles hus er solgt. Huset ligger ute for salg og det er vanskelig å få det solgt, vi har ikke fått noen bud og det har ligget ute i 3 uker nå. Jeg bor hos mine foreldre og vil bo her til jeg får kjøpt min egen bolig. Jeg orker ikke å bo i samme hus som barnefar. Dette blir en klassereise nedover, det vet jeg. Det blir ut av felles enebolig, inn i en leilighet etterhvert, slik det ser ut nå så tror jeg at det blir en 3-roms i ett litt «dårligere» boligområdet enn det vi er vant til. Det blir også en ny barnehage for minstemann og jeg blir alene om alt. Barnefar har meldt seg helt ut, selvom han var kjempe engasjert pappa før bruddet. Det blir selvsagt dårlige økonomi, sikkert ikke like mange ferier og den livsstilen jeg er vant til er ikke noe jeg kan fortsette med. Dette plager meg egentlig ikke, men det verste er likevel alle spørsmålene og de sjokkerte «dette hadde jeg aldri trodd om dere to» og «hva skjer med huset nå?» og «Hvem skal Per bo med ?». Dette er spørsmål jeg ikke har svar på selv . Hva skal man svare? 

Anonymkode: ff0aa...8f6

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si som du sa til oss da ; det er ting du ikke har svar på enda. At det er så ferskt at du må finne ut av ting etterhvert. 

Anonymkode: 66573...920

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet

"Vi får se" . Og hvis de ikke gir seg. "Det finner jeg sikkert ut av etterhvert".

Jeg skjønner det du sier om en klassereise nedover, men husk at det er andre i samne båt, og i tillegg folk som har opplevd lignende da foreldrene ble skilt. Mange skjønber ingenting, men noen skjønner nok mer enn du tror, og beundrer deg for styrken din.

Anonymkode: 7a67a...1c4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

det verste er likevel alle spørsmålene og de sjokkerte «dette hadde jeg aldri trodd om dere to» og «hva skjer med huset nå?» og «Hvem skal Per bo med ?». Dette er spørsmål jeg ikke har svar på selv . Hva skal man svare? 

«Det gidder jeg ikke snakke om i dag», sagt som om du er to sekunder fra å eksplodere. 

Anonymkode: fc31f...5e7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og mannen har gått i fra hverandre, vi har en unge på 4 år. Boligmarkedet er helt grusomt, det er så ille at jeg bor hos mine foreldre frem til vårt felles hus er solgt. Huset ligger ute for salg og det er vanskelig å få det solgt, vi har ikke fått noen bud og det har ligget ute i 3 uker nå. Jeg bor hos mine foreldre og vil bo her til jeg får kjøpt min egen bolig. Jeg orker ikke å bo i samme hus som barnefar. Dette blir en klassereise nedover, det vet jeg. Det blir ut av felles enebolig, inn i en leilighet etterhvert, slik det ser ut nå så tror jeg at det blir en 3-roms i ett litt «dårligere» boligområdet enn det vi er vant til. Det blir også en ny barnehage for minstemann og jeg blir alene om alt. Barnefar har meldt seg helt ut, selvom han var kjempe engasjert pappa før bruddet. Det blir selvsagt dårlige økonomi, sikkert ikke like mange ferier og den livsstilen jeg er vant til er ikke noe jeg kan fortsette med. Dette plager meg egentlig ikke, men det verste er likevel alle spørsmålene og de sjokkerte «dette hadde jeg aldri trodd om dere to» og «hva skjer med huset nå?» og «Hvem skal Per bo med ?». Dette er spørsmål jeg ikke har svar på selv . Hva skal man svare? 

Synes du spytter på folk som allerede bor i leilighet. Hva er så galt med å bo i leilighet?

Anonymkode: 5c63a...949

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

«Vi får se, tar en dag av gangen - jeg vet ikke». 

Anonymkode: 1502d...c62

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes du spytter på folk som allerede bor i leilighet. Hva er så galt med å bo i leilighet?

Dette reagerte jeg også på. Ts virker veldig overfladisk.

Anonymkode: 03c65...ca4

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Wow, 3-roms. Heldig du!

Husker jeg og søstera mi delte ett lite rom mens min mor sov i stua i den lille kommunale leiligheten vi fikk utdelt!

Snakk om å være priviligert a.

Uansett, svar: det vet jeg ikke. Men det løser seg etterhvert.

Anonymkode: 4c148...dab

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne klassereisen har du nok godt av fordi du kommer ikke godt ut av dette innlegget. Lykke til uten Gucci-sko. 

Anonymkode: fa485...0c3

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne klassereisen har du nok godt av fordi du kommer ikke godt ut av dette innlegget. Lykke til uten Gucci-sko. 

Anonymkode: fa485...0c3

👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette reagerte jeg også på. Ts virker veldig overfladisk.

Anonymkode: 03c65...ca4

Neida, helt greit å være fortvilet fordi en må ned i bostandard. 
Men fatt mot Ts. Gjør som mange andre. Få ny samboer raskt, så kan bosituasjonen reetableres.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Wow, 3-roms. Heldig du!

Husker jeg og søstera mi delte ett lite rom mens min mor sov i stua i den lille kommunale leiligheten vi fikk utdelt!

Snakk om å være priviligert a.

Uansett, svar: det vet jeg ikke. Men det løser seg etterhvert.

Wow, ett roms. Vi bodde i en skoeske.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig å forstå at når man har bodd i hus og hatt råd til de feriene man ønsker, til plutselig å måtte flytte til noe mindre og kun har egen økonomi å forsørge seg og gutten på? Det må jo være lov å synes at det er kjipt, uten at man ser ned på andre som bor i mindre leiligheter?? 

Anonymkode: 9d4a0...4d9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det så vanskelig å forstå at når man har bodd i hus og hatt råd til de feriene man ønsker, til plutselig å måtte flytte til noe mindre og kun har egen økonomi å forsørge seg og gutten på? Det må jo være lov å synes at det er kjipt, uten at man ser ned på andre som bor i mindre leiligheter?? 

Anonymkode: 9d4a0...4d9

Buhu. Det er tegn på at man har mistet bakkekontakt når man sutrer over å måtte flytte inn i en 3-roms.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

og «hva skjer med huset nå?» og «Hvem skal Per bo med ?». Dette er spørsmål jeg ikke har svar på selv . Hva skal man svare? 

Disse spørsmålene svarer du jo selv på i innlegget ditt, så er det ikke bare å si det som det er? Huset ligger ute for salg og "Per" skal bo hos deg. 

Anonymkode: 0d067...f7f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er jeg uenig i. Hun snakker om egen situasjon og sier at for HENNE blir det en klassereise nedover fra det hun er vandt med. Fra enebolig i bra boligområde til leilighet i et dårligere området kan oppleves som et sosialt fall selv om det ikke nødvendigvis er det. 

• Liker 4
Skrevet

Med de nærmere så kan du jo være ærlig og si at alt er faktisk litt vondt og vanskelig akkurat nå og du vet faktisk ikke helt hva som skjer fremover eller eventuelt at du vil helst slippe å snakke om det. Spør de om eksens planer så si at det vet du ikke da må de nesten høre med ham. 

Anonymkode: 141e0...4f1

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Brunello said:

Skoeske? Vi bodde i en fuckings vott! Med alle mulige dyr som "bare skulle bli over natta". 

Anonymkode: 33424...4aa

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
Kvalitet skrev (7 minutter siden):

Det er jeg uenig i. Hun snakker om egen situasjon og sier at for HENNE blir det en klassereise nedover fra det hun er vandt med. Fra enebolig i bra boligområde til leilighet i et dårligere området kan oppleves som et sosialt fall selv om det ikke nødvendigvis er det. 

Ja.. Herregud. Her har vi en fortvilet mor, som bare vil ha hjelp til å svare på vanskelige spørsmål. Og 1 2 3 poff så har halve kg satt seg på krenkekrakken. 

Anonymkode: 00ffe...f00

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, Brunello said:

Dæven, små mus hele gjengen dere eller?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...