Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 Populært innlegg #1 Skrevet 19. september 2023 Min samboer har 2 store barn, alderen er 16 og 14 år. Det er en gutt og jente. Da vi ble sammen for 3 år siden var barna er bare annenhver helg og en kveld i uka. Det var til å holde ut, men etter sommeren er de her 50% av tiden og jeg holder på å bli gal. Datteren på 16 år forsyner seg av kjøleskap, fryser og skuffer, FØR vi rekker å komme hjem fra jobb. Da kan hun fint steke opp kyllingfileter som egentlig er tiltenkt middagsmat, tar seg is og dessert i fryseren, steker opp burgere, lager seg pommes frites etc. Og selvsagt rydder hun ikke opp etter seg og lar alt stå til jeg eller far kommer hjem. Da er kjøkkenet helt bomba, jeg må som regel vaske og rydde før jeg i det hele tatt kan begynne på fellesmiddagen. Det er så ille at melk, smør og kjøttmat står på kjøkkenbenken og blir dårlig. Det hjelper ikke å be henne rydde opp etter seg, da skal hun ta det senere/har vondt i hode/ kvalm etc. Og far går selvsagt aldri inn i konflikter og lar henne holde på. Utfordringen er at jeg må stå i det alene fordi jeg som regel er alene med henne på kveldstid. Far jobber turnus og er på jobb 2-3 kvelder i uka. Rommet hennes er helt bomba og badet hennes flyter over av sminke, hun lar rettetang og hårføner stå i stikkontakter. Det er så ille at jeg må løpe å ta en ekstra titt på badet hver morgen for å dra ut ting som står i. Dette er også noe som har blitt tatt opp 100 ganger uten noen form for effekt. Datteren svarer frekt hvis hun får beskjed om å rydde opp eller ikke ta middagsmat til lunsj/venninnekos. Datteren er overvektig og det er tydelig at hun har vanskeligheter med å forholde seg til mat. Hun spiser som regel middag 2 ganger. Sønnen er heldigvis ikke så ille, han har med seg kompiser hjem og spiller i kjellerstua. Han kan fint holde på til langt på kvelden, men her må far ta grep da ungen ikke hører på meg. Utfordringen her er at han og kompisene ikke eier noen grenser. De forsyner seg fritt av kjøleskapet de også. Kan fint drikke opp brus og ta chips som er tiltenkt helgekos. Men bortsett fra dette er sønnen OK og han er til å leve med. Jeg blir helt matt av å bo sånn. I dag kom jeg hjem til tomt kjøleskap, enda vi hadde ukeshandlet på lørdag og hadde nok til 7 middager. Datteren har spist opp pakkene med kylling, fisk og kjøttdeig til diverse måltider. Jeg stod igjen med litt grønnsaker og melk til å lage middag. Da måtte jeg ut å handle før middag i dag. I tillegg var kjøkkenet bomba, datteren gadd ikke å rydde, jeg ga tydelig beskjed 3 ganger. Tilslutt måtte jeg bare ta det selv, slik at jeg fikk lagd middag til min sønn på 5 år. Sønnen min bor hos meg annenhver uke. Og han synes det er slitsomt at huset alltid er fult av ungdommer når han er her. For kjellerstua var fylt opp av fjortiser og i stuen oppe satt datterens venner. Jeg synes det er ganske slitsomt selv, men jeg trekker meg tilbake på rommet mitt når sønnen min ikke er her. En annen ting er det økonomiske aspektet her. Samboer tjener mindre enn meg og han greier ikke å betale for all maten barna hans spiser når de er her. Jeg ender opp med å betale godt over 50% av matutgiftene, fordi det er jeg som fyller på kjøleskapet når dattera har tømt det. Samboer bor i mitt hus og betaler meg husleie på 10000kr i måneden i tillegg til 50% av strøm, tv og internett. Jeg synes dette er en rimelig ordningen med tanke på at en 3-roms leilighet er koster 14500kr-16000kr å leie, da må barna hans dele soverom, bad og en stue. Her har de ett stort hus å bo i. Det rettferdig her er at han betaler 2/3 deler av strøm, da ungene hans bruker mye mer strøm enn meg og min sønn. Men det har han ikke råd til fordi tenåringer er dyre i drift. Dette har pågått siden august og nå vil jeg altså kaste ut hele gjengen. Si at dette ikke funker lenger, sønnen min og jeg trives ikke i vårt eget hjem. Kan jeg si at vi enten må tilbake til gamle ordningen der unga hans er her annenhver helg og en kveld i uka, eller så må vi bli særboere/ gå fra hverandre (han får velge). Jeg kan overleve annenhver helg og en kveld i uka, men ikke halve måneden med de unga her. Jeg blir gal. Anonymkode: b11d4...4de 14 40
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Du kan ikke forvente at han skal være mindre med barna sine nei, de er barna hans. Jeg hadde valgt å gå fra hverandre dersom ting ikke fungerte, best for alle involverte. Vil du virkelig ha en mann som valgte bort tid med barna for en ny partner? Hadde du gjort det mot ditt barn? Anonymkode: dacea...84e 42 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 19. september 2023 Du har min fulle sympati. Anonymkode: aa6d8...79d 37 1 15
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Ok! Det virker som du har bestemt deg. Det er jo flott. Hva vil du at vi skal diskutere? Angående rettetang, så vil jeg bare si at vi har en som slår seg av etter en stund. Heldigvis. ...for her er ikke jentene heller så flinke med å dra ut kontakten. Uff.. Bomba rom, check. Ikke alltid, men særlig den ene er helt håpløs der. Her spiser de ikke opp middagen, men med fire ungdommer som vi har hatt i hus, så er det ofte veldig lite "godt" i skapet. Jeg er litt mer bekymret for at de blir overvektige, som du sier, og dermed kjøpte jeg bare kjedelig mat, og måtte gjemme ting. Mannen min gjemte seriøst noe i garasjen Så jeg hører hva du sier, men jeg kunne ikke kaste ut mine egne barn Jeg hadde ikke frivillig forholdt meg til andres da. For all del; Det ble flotte folk av dem, men de der ungdomsårene. Ikke alle, men noen- Gud hjelpe meg. Jeg hadde seriøst blitt sammen med noen som hadde en jævla baby eller fem, enn ungdommer. Anonymkode: 2c2b6...d73 7 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Det hadde jeg ikke orket. Jeg hadde bedt om særbo også heller møte mannen uten barna. Anonymkode: 8b952...cbe 25 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 Dette hadde ikke jeg orket. Har full forståelse for at dette ikke fungerer. Anonymkode: 7ff11...29b 21 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 Kanskje du må snakke med han soppen du har valgt å dele livet med om at ved å ha omsorg for barn medfølger også ansvaret for å oppdra og grensesette barn. Det er jo ekstremt lite sannsynlig at han plutselig lykkes med det, når han ikke har begynt før. Så å gi opp samboerskapet er antagelig det lureste. Anonymkode: effa3...896 32 1 12
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 Nei, det hadde jeg aldri orket! Du har min fulle sympati! Hadde nok blitt særboer. Anonymkode: ced0c...55e 19 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #9 Skrevet 19. september 2023 For et mareritt. Hvor lenge orker du dette? Anonymkode: 27021...3be 8 3
M.H85 Skrevet 19. september 2023 #10 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min samboer har 2 store barn, alderen er 16 og 14 år. Det er en gutt og jente. Da vi ble sammen for 3 år siden var barna er bare annenhver helg og en kveld i uka. Det var til å holde ut, men etter sommeren er de her 50% av tiden og jeg holder på å bli gal. Datteren på 16 år forsyner seg av kjøleskap, fryser og skuffer, FØR vi rekker å komme hjem fra jobb. Da kan hun fint steke opp kyllingfileter som egentlig er tiltenkt middagsmat, tar seg is og dessert i fryseren, steker opp burgere, lager seg pommes frites etc. Og selvsagt rydder hun ikke opp etter seg og lar alt stå til jeg eller far kommer hjem. Da er kjøkkenet helt bomba, jeg må som regel vaske og rydde før jeg i det hele tatt kan begynne på fellesmiddagen. Det er så ille at melk, smør og kjøttmat står på kjøkkenbenken og blir dårlig. Det hjelper ikke å be henne rydde opp etter seg, da skal hun ta det senere/har vondt i hode/ kvalm etc. Og far går selvsagt aldri inn i konflikter og lar henne holde på. Utfordringen er at jeg må stå i det alene fordi jeg som regel er alene med henne på kveldstid. Far jobber turnus og er på jobb 2-3 kvelder i uka. Rommet hennes er helt bomba og badet hennes flyter over av sminke, hun lar rettetang og hårføner stå i stikkontakter. Det er så ille at jeg må løpe å ta en ekstra titt på badet hver morgen for å dra ut ting som står i. Dette er også noe som har blitt tatt opp 100 ganger uten noen form for effekt. Datteren svarer frekt hvis hun får beskjed om å rydde opp eller ikke ta middagsmat til lunsj/venninnekos. Datteren er overvektig og det er tydelig at hun har vanskeligheter med å forholde seg til mat. Hun spiser som regel middag 2 ganger. Sønnen er heldigvis ikke så ille, han har med seg kompiser hjem og spiller i kjellerstua. Han kan fint holde på til langt på kvelden, men her må far ta grep da ungen ikke hører på meg. Utfordringen her er at han og kompisene ikke eier noen grenser. De forsyner seg fritt av kjøleskapet de også. Kan fint drikke opp brus og ta chips som er tiltenkt helgekos. Men bortsett fra dette er sønnen OK og han er til å leve med. Jeg blir helt matt av å bo sånn. I dag kom jeg hjem til tomt kjøleskap, enda vi hadde ukeshandlet på lørdag og hadde nok til 7 middager. Datteren har spist opp pakkene med kylling, fisk og kjøttdeig til diverse måltider. Jeg stod igjen med litt grønnsaker og melk til å lage middag. Da måtte jeg ut å handle før middag i dag. I tillegg var kjøkkenet bomba, datteren gadd ikke å rydde, jeg ga tydelig beskjed 3 ganger. Tilslutt måtte jeg bare ta det selv, slik at jeg fikk lagd middag til min sønn på 5 år. Sønnen min bor hos meg annenhver uke. Og han synes det er slitsomt at huset alltid er fult av ungdommer når han er her. For kjellerstua var fylt opp av fjortiser og i stuen oppe satt datterens venner. Jeg synes det er ganske slitsomt selv, men jeg trekker meg tilbake på rommet mitt når sønnen min ikke er her. En annen ting er det økonomiske aspektet her. Samboer tjener mindre enn meg og han greier ikke å betale for all maten barna hans spiser når de er her. Jeg ender opp med å betale godt over 50% av matutgiftene, fordi det er jeg som fyller på kjøleskapet når dattera har tømt det. Samboer bor i mitt hus og betaler meg husleie på 10000kr i måneden i tillegg til 50% av strøm, tv og internett. Jeg synes dette er en rimelig ordningen med tanke på at en 3-roms leilighet er koster 14500kr-16000kr å leie, da må barna hans dele soverom, bad og en stue. Her har de ett stort hus å bo i. Det rettferdig her er at han betaler 2/3 deler av strøm, da ungene hans bruker mye mer strøm enn meg og min sønn. Men det har han ikke råd til fordi tenåringer er dyre i drift. Dette har pågått siden august og nå vil jeg altså kaste ut hele gjengen. Si at dette ikke funker lenger, sønnen min og jeg trives ikke i vårt eget hjem. Kan jeg si at vi enten må tilbake til gamle ordningen der unga hans er her annenhver helg og en kveld i uka, eller så må vi bli særboere/ gå fra hverandre (han får velge). Jeg kan overleve annenhver helg og en kveld i uka, men ikke halve måneden med de unga her. Jeg blir gal. Anonymkode: b11d4...4de Herregud da dumper du mannen!!! Hans unger,de kommer før deg. Jeg hadde ALDRI orket bo slik,men hadde da gjort det slutt!!!! 7 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #11 Skrevet 19. september 2023 Så. Du har et barn på 5 år med en annen mann. Og har vært sammen med nåværende i 3 år. Og gikk inn i forhold med noen med tenåringer. Altså, ta bedre valg neste gang. Anonymkode: a570c...cb2 27 1 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #12 Skrevet 19. september 2023 Du kan ikke forvente at han tilbringer mindre tid med barna sine. Godt mulig at de syns at sønnen din er irriterende også. Om du ikke takler å ha ungdommer i huset får du ta å slå opp eller spør om å bli særboere. Anonymkode: de78e...04e 6
Rosa Gnom Skrevet 19. september 2023 #13 Skrevet 19. september 2023 Er det bare jeg som syntes at det ikke hørtes så ille ut? Syntes de hørtes ut som helt vanlige ungdommer. Tar ikke ansvar for en dritt. Er jo den værste alderen... 18 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #14 Skrevet 19. september 2023 Er det ingen som informerte deg om det å flytte inn til de som har barn fra før? Anonymkode: c8f5e...a6c 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #15 Skrevet 19. september 2023 Rosa Gnom skrev (Akkurat nå): Er det bare jeg som syntes at det ikke hørtes så ille ut? Syntes de hørtes ut som helt vanlige ungdommer. Tar ikke ansvar for en dritt. Er jo den værste alderen... Ja, de høres helt normale ut. Kast litt grensesetting, alkohol, tenåringsgraviditet, psykiske problemer, narkotika, gå VGS om igjen- eller droppe ut, mobbing, enten de mobber eller blir mobbet, kjærester fra hell, eller bare masse sex og kjønnsykdommer , osv osv....så begynner vi å snakke om utfordringer, som faktisk en del folk går gjennom med ungdommer. Dette er jo bare kos. Er det alt du har å utsette på ungdommene, så har du faktisk ikke så verst ungdommer. Anonymkode: 2c2b6...d73 18 3 3
Tipaa Skrevet 19. september 2023 #16 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det ingen som informerte deg om det å flytte inn til de som har barn fra før? Anonymkode: c8f5e...a6c De har flyttet inn til henne 12 6
Rosa Gnom Skrevet 19. september 2023 #17 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, de høres helt normale ut. Kast litt grensesetting, alkohol, tenåringsgraviditet, psykiske problemer, narkotika, gå VGS om igjen- eller droppe ut, mobbing, enten de mobber eller blir mobbet, kjærester fra hell, eller bare masse sex og kjønnsykdommer , osv osv....så begynner vi å snakke om utfordringer, som faktisk en del folk går gjennom med ungdommer. Dette er jo bare kos. Er det alt du har å utsette på ungdommene, så har du faktisk ikke så verst ungdommer. Anonymkode: 2c2b6...d73 Var slike ting jeg tenkte på også. Da vil jeg heller at de roter litt,spiser opp kjøleskapet og glemmer å dra ut ting og tang av stikkkontakten istedet altså. 6 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #18 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Min samboer har 2 store barn, alderen er 16 og 14 år. Det er en gutt og jente. Da vi ble sammen for 3 år siden var barna er bare annenhver helg og en kveld i uka. Det var til å holde ut, men etter sommeren er de her 50% av tiden og jeg holder på å bli gal. Datteren på 16 år forsyner seg av kjøleskap, fryser og skuffer, FØR vi rekker å komme hjem fra jobb. Da kan hun fint steke opp kyllingfileter som egentlig er tiltenkt middagsmat, tar seg is og dessert i fryseren, steker opp burgere, lager seg pommes frites etc. Og selvsagt rydder hun ikke opp etter seg og lar alt stå til jeg eller far kommer hjem. Da er kjøkkenet helt bomba, jeg må som regel vaske og rydde før jeg i det hele tatt kan begynne på fellesmiddagen. Det er så ille at melk, smør og kjøttmat står på kjøkkenbenken og blir dårlig. Det hjelper ikke å be henne rydde opp etter seg, da skal hun ta det senere/har vondt i hode/ kvalm etc. Og far går selvsagt aldri inn i konflikter og lar henne holde på. Utfordringen er at jeg må stå i det alene fordi jeg som regel er alene med henne på kveldstid. Far jobber turnus og er på jobb 2-3 kvelder i uka. Rommet hennes er helt bomba og badet hennes flyter over av sminke, hun lar rettetang og hårføner stå i stikkontakter. Det er så ille at jeg må løpe å ta en ekstra titt på badet hver morgen for å dra ut ting som står i. Dette er også noe som har blitt tatt opp 100 ganger uten noen form for effekt. Datteren svarer frekt hvis hun får beskjed om å rydde opp eller ikke ta middagsmat til lunsj/venninnekos. Datteren er overvektig og det er tydelig at hun har vanskeligheter med å forholde seg til mat. Hun spiser som regel middag 2 ganger. Sønnen er heldigvis ikke så ille, han har med seg kompiser hjem og spiller i kjellerstua. Han kan fint holde på til langt på kvelden, men her må far ta grep da ungen ikke hører på meg. Utfordringen her er at han og kompisene ikke eier noen grenser. De forsyner seg fritt av kjøleskapet de også. Kan fint drikke opp brus og ta chips som er tiltenkt helgekos. Men bortsett fra dette er sønnen OK og han er til å leve med. Jeg blir helt matt av å bo sånn. I dag kom jeg hjem til tomt kjøleskap, enda vi hadde ukeshandlet på lørdag og hadde nok til 7 middager. Datteren har spist opp pakkene med kylling, fisk og kjøttdeig til diverse måltider. Jeg stod igjen med litt grønnsaker og melk til å lage middag. Da måtte jeg ut å handle før middag i dag. I tillegg var kjøkkenet bomba, datteren gadd ikke å rydde, jeg ga tydelig beskjed 3 ganger. Tilslutt måtte jeg bare ta det selv, slik at jeg fikk lagd middag til min sønn på 5 år. Sønnen min bor hos meg annenhver uke. Og han synes det er slitsomt at huset alltid er fult av ungdommer når han er her. For kjellerstua var fylt opp av fjortiser og i stuen oppe satt datterens venner. Jeg synes det er ganske slitsomt selv, men jeg trekker meg tilbake på rommet mitt når sønnen min ikke er her. En annen ting er det økonomiske aspektet her. Samboer tjener mindre enn meg og han greier ikke å betale for all maten barna hans spiser når de er her. Jeg ender opp med å betale godt over 50% av matutgiftene, fordi det er jeg som fyller på kjøleskapet når dattera har tømt det. Samboer bor i mitt hus og betaler meg husleie på 10000kr i måneden i tillegg til 50% av strøm, tv og internett. Jeg synes dette er en rimelig ordningen med tanke på at en 3-roms leilighet er koster 14500kr-16000kr å leie, da må barna hans dele soverom, bad og en stue. Her har de ett stort hus å bo i. Det rettferdig her er at han betaler 2/3 deler av strøm, da ungene hans bruker mye mer strøm enn meg og min sønn. Men det har han ikke råd til fordi tenåringer er dyre i drift. Dette har pågått siden august og nå vil jeg altså kaste ut hele gjengen. Si at dette ikke funker lenger, sønnen min og jeg trives ikke i vårt eget hjem. Kan jeg si at vi enten må tilbake til gamle ordningen der unga hans er her annenhver helg og en kveld i uka, eller så må vi bli særboere/ gå fra hverandre (han får velge). Jeg kan overleve annenhver helg og en kveld i uka, men ikke halve måneden med de unga her. Jeg blir gal. Anonymkode: b11d4...4de har ikke lest hele for jeg ble så skrekkelig nysgjerrig på alle disse pakkene med kylling, kjøtt og fisk til 7 dager som denne 16-åringen har spist. Pleier hun å trekke en torsk eller steke en makrell før du kommer hjem liksom? eller kan det tenkes at du kanskje smører litt tjukt på? Anonymkode: f80ef...3aa 26 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #19 Skrevet 19. september 2023 Bytt wifi passord og skru det av hver kveld og gjør 1-2 dager i uka til skjermfri, så reduseres besøkene Kjøp en timer stikk-kontakt for brannsikkerhet Dropp storhandel, bare kjøp inn til 1 middag om gangen. Eller skaff et kjøleskap/fryser med lås og sett i garasjen. La datter få ansvar for å lage fellesmiddag hvis hun vil kokkelere Anonymkode: 59f02...747 20 10
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #20 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min samboer har 2 store barn, alderen er 16 og 14 år. Det er en gutt og jente. Da vi ble sammen for 3 år siden var barna er bare annenhver helg og en kveld i uka. Det var til å holde ut, men etter sommeren er de her 50% av tiden og jeg holder på å bli gal. Datteren på 16 år forsyner seg av kjøleskap, fryser og skuffer, FØR vi rekker å komme hjem fra jobb. Da kan hun fint steke opp kyllingfileter som egentlig er tiltenkt middagsmat, tar seg is og dessert i fryseren, steker opp burgere, lager seg pommes frites etc. Og selvsagt rydder hun ikke opp etter seg og lar alt stå til jeg eller far kommer hjem. Da er kjøkkenet helt bomba, jeg må som regel vaske og rydde før jeg i det hele tatt kan begynne på fellesmiddagen. Det er så ille at melk, smør og kjøttmat står på kjøkkenbenken og blir dårlig. Det hjelper ikke å be henne rydde opp etter seg, da skal hun ta det senere/har vondt i hode/ kvalm etc. Og far går selvsagt aldri inn i konflikter og lar henne holde på. Utfordringen er at jeg må stå i det alene fordi jeg som regel er alene med henne på kveldstid. Far jobber turnus og er på jobb 2-3 kvelder i uka. Rommet hennes er helt bomba og badet hennes flyter over av sminke, hun lar rettetang og hårføner stå i stikkontakter. Det er så ille at jeg må løpe å ta en ekstra titt på badet hver morgen for å dra ut ting som står i. Dette er også noe som har blitt tatt opp 100 ganger uten noen form for effekt. Datteren svarer frekt hvis hun får beskjed om å rydde opp eller ikke ta middagsmat til lunsj/venninnekos. Datteren er overvektig og det er tydelig at hun har vanskeligheter med å forholde seg til mat. Hun spiser som regel middag 2 ganger. Sønnen er heldigvis ikke så ille, han har med seg kompiser hjem og spiller i kjellerstua. Han kan fint holde på til langt på kvelden, men her må far ta grep da ungen ikke hører på meg. Utfordringen her er at han og kompisene ikke eier noen grenser. De forsyner seg fritt av kjøleskapet de også. Kan fint drikke opp brus og ta chips som er tiltenkt helgekos. Men bortsett fra dette er sønnen OK og han er til å leve med. Jeg blir helt matt av å bo sånn. I dag kom jeg hjem til tomt kjøleskap, enda vi hadde ukeshandlet på lørdag og hadde nok til 7 middager. Datteren har spist opp pakkene med kylling, fisk og kjøttdeig til diverse måltider. Jeg stod igjen med litt grønnsaker og melk til å lage middag. Da måtte jeg ut å handle før middag i dag. I tillegg var kjøkkenet bomba, datteren gadd ikke å rydde, jeg ga tydelig beskjed 3 ganger. Tilslutt måtte jeg bare ta det selv, slik at jeg fikk lagd middag til min sønn på 5 år. Sønnen min bor hos meg annenhver uke. Og han synes det er slitsomt at huset alltid er fult av ungdommer når han er her. For kjellerstua var fylt opp av fjortiser og i stuen oppe satt datterens venner. Jeg synes det er ganske slitsomt selv, men jeg trekker meg tilbake på rommet mitt når sønnen min ikke er her. En annen ting er det økonomiske aspektet her. Samboer tjener mindre enn meg og han greier ikke å betale for all maten barna hans spiser når de er her. Jeg ender opp med å betale godt over 50% av matutgiftene, fordi det er jeg som fyller på kjøleskapet når dattera har tømt det. Samboer bor i mitt hus og betaler meg husleie på 10000kr i måneden i tillegg til 50% av strøm, tv og internett. Jeg synes dette er en rimelig ordningen med tanke på at en 3-roms leilighet er koster 14500kr-16000kr å leie, da må barna hans dele soverom, bad og en stue. Her har de ett stort hus å bo i. Det rettferdig her er at han betaler 2/3 deler av strøm, da ungene hans bruker mye mer strøm enn meg og min sønn. Men det har han ikke råd til fordi tenåringer er dyre i drift. Dette har pågått siden august og nå vil jeg altså kaste ut hele gjengen. Si at dette ikke funker lenger, sønnen min og jeg trives ikke i vårt eget hjem. Kan jeg si at vi enten må tilbake til gamle ordningen der unga hans er her annenhver helg og en kveld i uka, eller så må vi bli særboere/ gå fra hverandre (han får velge). Jeg kan overleve annenhver helg og en kveld i uka, men ikke halve måneden med de unga her. Jeg blir gal. Anonymkode: b11d4...4de Tips: Gjem unna brus. I garasjen, på vaskerommet +++. Plasser unger ikke leter. Be far fortelle datter at hun IKKE får spise to middager. Hun får nøye seg med brødskiver eller annen mat. Fjern rettetang om jenta ikke hører etter om å trekke den ut. Forstår hun ikke brannfare?? Her i huset skal ungene høre etter BEGGE voksne (vi har begge barn fra før). Og det har mannen fortalt barna. Så, mannen din er problemet. Ikke ungene😊 Når det sagt, så bør vel din kjæreste være hjemme de kveldene ungene er der? Hva er vitsen med 50% samvær hvis ikke? Hadde glatt gjort det slutt om det ikke blir bedring. Anonymkode: b8ccf...a06 30 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå