Gå til innhold

chania,hellas

Gjest gjest

Anbefalte innlegg

har tenkt å reise med to unger til hellas,i beg av juni.er veldig usikker på hva jeg skal velge;platanias,agia marina osv er de jeg har tenkt på.har ikke lyst på alt for små forhold.var i side,tyrkia,et år og ble litt smålei av den samme ruta hver kveld.men det er vel sånn det er med syden?

kanskje noen har hotell å anbefale?har desverre ikke råd til alexandra beach osv.har tenkt å reise med ving eller star tour.

tja..kommer ikke på om det var noe mer..takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der for 5 år siden. Da var vi i Platanias. Da var sønnen vår 3 år. Litt for lite sted for meg. En litt lang hovedgate + litt i gatene på hver side, that`s it! Nå må det sies at vi liker å oppleve litt, se oss litt rundt. Strandliv lever vi ikke i mange dager. Så det kommer ann på hva du er ute etter.

Agia Marina, og de andre byene fra Platanias og inn til Chania, er små tettsteder ved hovedveien og havet. Neo Chora er et lite forsted til Chania. Ligger vel drøye 4 km på utsiden av selve Chania sentrum. Der går det turisttog inntil Chania flere ganger daglig. Nærmere Chania kommer du ikke, og Chania er en stor og fin by! Håper det hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

ja,det var i grunnen det jeg tenkte ang platanias,tror fort det blir litt kjedelig.det blir ikke så mye farting akkurat,men jeg må ha flere gater og butikker å velge i!bortsett fra det blir det å plaske i sjøen.

nå har jeg funnet et sted 2,5 km utenfor chania som heter paragoria.noen som vet noe om det?det var så lite info på nett.

har forresten sett på hoteller i nea chora,men de var for dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om stedet, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Men letingen etter feriesteder er jo bare så gøy :hoppe:

Hva med å søke gjennom Google?? Kanskje du får opp noe der som kan være til hjelp! Lykke til iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hønemor_*

Hei!

Vi reiste til Agia Marine, Caldera village med vår 5 mnd gammle baby i mai/juni i fjor, vi storkoste oss den uken vi var der, men skulle vi ha vært i to uker hadde det blitt i lengste laget for det er som sagt bare en gate der. Men hvis du ikke er ute etter så mye mer enn det er det et yppelig sted å reise!

Til sommeren reiser vi til Rethmynon, hva mener andre om dette stedet? Kunne det være noe for dere kanskje?

hilsen reiselysten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Heisan! Jeg har tenkt meg til Agia Marina, Caldera Village til sommeren. Jeg syntes ut fra bilder som jeg har sett at det virket veldig fint der. Jeg liker at det er nogenlunde bra standard på Leiligheten. Håper det er noe å ta seg til der nede. Det går vel busser til div. plasser rundt omkring? Hørte om ei strand som skulle være utrolig fin. Og så gamle landsbyer med my fint å se. Lurer litt på hvor varmt det egentlig er der i Juni,Juli,August? Er det noe vind der? Hva er det å ta seg til for barn i alderen 9-18?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_Belinda_*

Hei på dere. :klem:

Jeg og min mann med to ungommer var på Platanias sommeren 04, vi lå på et leilighetshotell som heter sunset Suites, det et veldig intimt og koselig hotell hvor du fort får kontakt med de andre som bor der. Selve Platanias var ikke noe (wow) det manglet veldig den greske idyllen som vi liker. Men det kommer an på hva du søker. med tanke på dere som har små barn så må jeg si at det ikke er så veldig bra med tanke på stranden, den er ikke laggrunn. agia marina, som ligger ca 1 km fra Platanias er nok noe mer langgrun men jeg tror nok at det var en del bølger der også. Jeg liker og "svade" på luftmadrass og kunne jeg gjøre 1 dag i løpet av 14 dager. Jeg personlig hadde nok valgt et annet sted hvor det er mer barnevenlig hvis jeg hadde små barn, dette gjelder også agia marina, som ligger rett ved platanias.

God tur hvor der ender!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :)

barnevennlig ja.er det noen steder du kan anbefale da?

f.eks i hellas eller tyrkia.eller noe helt annet....(vil ikke til bulgaria).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg igjen
takk for svar :)

barnevennlig ja.er det noen steder du kan anbefale da?

f.eks i hellas eller tyrkia.eller noe helt annet....(vil ikke til bulgaria).

Hei igjen, jeg tror at du må ta en prat med reisebyrået, vet at det finnes steder på kreta hvor det er mindre bølger og mer langgrunt, vi skal til Naxos i år jeg og min mann, der skal det være noen deilige strender, langrunne, jeg liker også det vet du ;) Det eneste er den noe lange turen med båt fra santorini som nok kan bli slitsom dersom barna er små. Var på zakynthos i fjor, der vil jeg anbefale Kalamaki som har en deilig strand. Så til sist anbefaler vi Skiathos, der er det noen aldeles deilige strender, vi var der da barna var mindre og vi skulle gjerne reist dit igjen, men så er det turen vi må ha til Oslo da, vi bor på vestlandet der er det ikke direktefly. håper det var litt til hjelp for dere ;)

Ha en deilig ferie når dere reiser, vi nordmenn trenger de 14 dagene i varmen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kalithea på rhodos er velegnet for barnefamilier, dersom du absolutt vil til hellas.

jeg har ingen barn, men skulle jeg dratt avgårde med småbarn hadde jeg garantert valgt fig tre bay på kypros eller alcudia på mallorca. Veldig fine strender, langgrunne- samtidig som det ikke er altfor små forhold slik at det er annet å foreta seg enn bare å ligge på stranden.

nå vet ikke jeg hvor gamle barn du har, men bamseklubber er jo en slager for barna om de er noen år :) Da får du også ferie, og barna blir kjent med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...