AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 (endret) Så saken er at det ble slutt i går fra hans side fordi han mener jeg har gjort noe ugreit (å gå på fest). Beskylder meg alltid for å være utro. Vi har gjort det slutt uttallige ganger for og så bli sammen igjen etter noen dager. Jeg tror jeg det kan være tilfellet nå også. Han ringte meg nettopp og spurte hva jeg gjorde. Så hører jeg ei dame i bakgrunnen og jeg spør hvem det var. Han bare sa «nei, ei dame». Og da klikker jeg fordi jeg skjønner jo hva som er greia… Jeg spør hva dem skal, og han sa de skulle på bar. Altså med en dame han ikke kjenner. Sa han bare traff henne på gata. Jeg blir sint, blir på gråten. Blokkert han overalt og sendt han vippskrav for det han skylder. Jeg skrev til ham «you are dead to me». Ja, jeg er sint og såret! Nå må jeg bare bevare verdigheten min og ikke falle tilbake til han etter dette. Han ødelegger meg, men jeg er dessverre emosjonelt avhengig av han. Vi har vært sammen i 2 år. Vært mye psykisk og fysisk vold også… Anonymkode: ba78d...4b7 Endret 22. september 2023 av Rhodiola for å fjerne en setning med beskrivelse av selvmordstanker (se ryddemelding for aktuelle ressurser) - Rhodiola, adm.
Gjest ufiltrert Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Patetisk. Du vet svaret selv. Du har falt for en narcissistisk gaslighter. Kose seg masse!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 ufiltrert skrev (5 minutter siden): Patetisk. Du vet svaret selv. Du har falt for en narcissistisk gaslighter. Kose seg masse! 😕 enklere sagt enn gjort Anonymkode: ba78d...4b7
Blueberrymuffin Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 17.00): Så saken er at det ble slutt i går fra hans side fordi han mener jeg har gjort noe ugreit (å gå på fest). Beskylder meg alltid for å være utro. Vi har gjort det slutt uttallige ganger for og så bli sammen igjen etter noen dager. Jeg tror jeg det kan være tilfellet nå også. Han ringte meg nettopp og spurte hva jeg gjorde. Så hører jeg ei dame i bakgrunnen og jeg spør hvem det var. Han bare sa «nei, ei dame». Og da klikker jeg fordi jeg skjønner jo hva som er greia… Jeg spør hva dem skal, og han sa de skulle på bar. Altså med en dame han ikke kjenner. Sa han bare traff henne på gata. Jeg blir sint, blir på gråten. Blokkert han overalt og sendt han vippskrav for det han skylder. Jeg skrev til ham «you are dead to me». Ja, jeg er sint og såret! Nå må jeg bare bevare verdigheten min og ikke falle tilbake til han etter dette. Han ødelegger meg, men jeg er dessverre emosjonelt avhengig av han. Vi har vært sammen i 2 år. Vært mye psykisk og fysisk vold også… Anonymkode: ba78d...4b7 Han beskylder deg for å være utro, når det er han som er det. Her er det som kan skje: Sannsynligvis bruker han dette bare for å legitimere at han er utro, og kommer tilbake til deg om noen dager og forklare deg at det er din feil at han var utro nå, fordi du var det først. Sannsynlig var han utro lenge før dere brøt kontakten nå. Og selv om du vet at det ikke er sant, at det ikke er din feil, at du aldri var utro, så vil du aksepterer det, fordi du er avhengig av han. Derfor er det kjempebra at du nå har blokka han, råder deg til å aldri ta opp igjen kontakten. Pengene han skylder deg er long gone, for det kommer han aldri til å betale deg tilbake. Så ikke bruk pengene som en grunn til å holde kontakten. Hold på blokkering, ikke gi han makt ved å gjennoppta kontakten. Kom deg videre og la han forbli dø for deg. Endret 22. september 2023 av Rhodiola innlegget er redigert for å erstatte sitering av hovedinnlegget med den redigerte versjonen - Rhodiola, adm. 8 6
Witchy Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Blueberrymuffin skrev (12 minutter siden): Hsn beskylde deg for å være utro, når det er han som er det. Her er det som kan skje: Sannsynligvis bruker han dette bare for å legitimere at han er utro, og kommer tilbake til deg om noen dager og forklare deg at det er din feil at han var utro nå, fordi du var det først. Sannsynlig var han utro lenge før dere brøt kontakten nå. Og selv om du vet at det ikke er sant, at det ikke er din feil, vil du aksepterer det, fordi du er avhengig av han. Derfor er det kjempebra at du har blokka han, råder deg til å aldri ta opp igjen kontakten. Pengene han skylder deg er long gone, for det kommer han aldri til å betale deg tilbake. Så ikke bruk pengene som en grunn til å holde kontakten. Hold på blokkering, ikke gi han makt ved å gjennoppta kontakten. Kom deg videre og la han forbli dø for deg. Enig! Dette klarer du. Snakk med noen du stoler på å fortell om forholde, det tror jeg vil hjelpe deg også i det lange løp.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 Idet han svarte, "ei dame", burde du sagt så koselig, og ønsket han lykke til. Så tenke at det endelig er slutt for godt, for i gode forhold slår man ikke opp og krangler hele tiden. Dere er jo bare avhengig av dramaet, og vet ikke hvordan det er å være genuint glad i en annen person. Idet du oppdager det, vil du selv mene du var gal som gadd dette såkalte "forholdet". Anonymkode: 0f8fe...cb6 6 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 17.00): Så saken er at det ble slutt i går fra hans side fordi han mener jeg har gjort noe ugreit (å gå på fest). Beskylder meg alltid for å være utro. Vi har gjort det slutt uttallige ganger for og så bli sammen igjen etter noen dager. Jeg tror jeg det kan være tilfellet nå også. Han ringte meg nettopp og spurte hva jeg gjorde. Så hører jeg ei dame i bakgrunnen og jeg spør hvem det var. Han bare sa «nei, ei dame». Og da klikker jeg fordi jeg skjønner jo hva som er greia… Jeg spør hva dem skal, og han sa de skulle på bar. Altså med en dame han ikke kjenner. Sa han bare traff henne på gata. Jeg blir sint, blir på gråten. Blokkert han overalt og sendt han vippskrav for det han skylder. Jeg skrev til ham «you are dead to me». Ja, jeg er sint og såret! Nå må jeg bare bevare verdigheten min og ikke falle tilbake til han etter dette. Han ødelegger meg, men jeg er dessverre emosjonelt avhengig av han. Vi har vært sammen i 2 år. Vært mye psykisk og fysisk vold også… Anonymkode: ba78d...4b7 Det beste du kunne gjort hadde vært å ikke ta tlf eller be han kose seg. Ikke gi han noen reaksjoner uansett hva du egentlig føler. Bli iskald fremover. Anonymkode: c52ab...4c8 Endret 22. september 2023 av Rhodiola innlegget er redigert for å erstatte sitering av hovedinnlegget med den redigerte versjonen - Rhodiola, adm. 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 Kutt han ut, du får et bedre liv uten han. Anonymkode: d9eca...cdb 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #9 Skrevet 19. september 2023 Dere høres ikke helt bra ut for hverandre i det hele tatt. Er ikke bare hans oppførsel jeg undres over akkurat Anonymkode: bec47...7e1 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Skrevet 19. september 2023 Han gjør det for at du skal bli sjalu! Og han vil ha reaksjoner fra deg, ikke gi han det! Anonymkode: a97de...562 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #11 Skrevet 20. september 2023 Her er det på tide å bli voksen. Han der er ikke bra for deg, og du skal selvfølgelig ikke ha noe mer med han å gjøre. Men du må klare å ta et voksent valg selv. Ikke bli i noe som er så destruktivt. Mulig du bare er tenåring og mangler erfaring, men normale forhold er ikke sånn som det der. Drama er ikke normalt. Anonymkode: 27354...d92
Gjest shinito Skrevet 20. september 2023 #12 Skrevet 20. september 2023 Da vet du at det er fysisk og psykisk vold, og at du er avhengig. Se det som en mulighet for deg til å komme deg ut. Fokuser på deg selv, på dine ting, venner og familie. Hold deg opptatt.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #13 Skrevet 20. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 17.00): Så saken er at det ble slutt i går fra hans side fordi han mener jeg har gjort noe ugreit (å gå på fest). Beskylder meg alltid for å være utro. Vi har gjort det slutt uttallige ganger for og så bli sammen igjen etter noen dager. Jeg tror jeg det kan være tilfellet nå også. Han ringte meg nettopp og spurte hva jeg gjorde. Så hører jeg ei dame i bakgrunnen og jeg spør hvem det var. Han bare sa «nei, ei dame». Og da klikker jeg fordi jeg skjønner jo hva som er greia… Jeg spør hva dem skal, og han sa de skulle på bar. Altså med en dame han ikke kjenner. Sa han bare traff henne på gata. Jeg blir sint, blir på gråten. Blokkert han overalt og sendt han vippskrav for det han skylder. Jeg skrev til ham «you are dead to me». Ja, jeg er sint og såret! Nå må jeg bare bevare verdigheten min og ikke falle tilbake til han etter dette. Han ødelegger meg, men jeg er dessverre emosjonelt avhengig av han. Vi har vært sammen i 2 år. Vært mye psykisk og fysisk vold også… Anonymkode: ba78d...4b7 Du kan begynne med å bli litt tørrere bak øra i værtfall 😅 Anonymkode: b09cf...901 Endret 22. september 2023 av Rhodiola innlegget er redigert for å erstatte sitering av hovedinnlegget med den redigerte versjonen - Rhodiola, adm. 2
svartkatt Skrevet 20. september 2023 #14 Skrevet 20. september 2023 Hvorfor gidder du det tullet der? Bry deg mer om deg selv ved å kutte han ut.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #15 Skrevet 20. september 2023 Du ga han jo akkurat det han ville ha, bekreftelse på at du bryr deg. Vil du virkelig at ett menneske som er så slem mot deg, skal ha overtaket på deg? Han elsker deg ikke. Han bruker deg. Men du gir sikkert faen i hva kvinneguiden mener, også er du tilbake til hans grep allerede til helgen........... Anonymkode: 45f7d...22c
Bombasi Skrevet 20. september 2023 #16 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nå må jeg bare bevare verdigheten min og ikke falle tilbake til han etter dette. Han ødelegger meg, men jeg er dessverre emosjonelt avhengig av han. Hva mener du med at du er emosjonelt avhengig av han? Det høres ut som du innbilder deg dette og bruker det som unnskyldning for å gi han nye sjanser. At du er glad i han betyr ikke at du er avhengig i han. Emosjonell avhengighet er hva du gjør det til selv. Og du har helt rett. Her må du ta vare på din egen verdighet og deg selv, og så må du for all del ikke la denne mannen styre mer av livet ditt. Få han bort, røm og aldri se deg tilbake. Men typisk nok så hører du vel ikke på dine egne råd og våre råd, og tar han tilbake før lørdagen har klokket inn? 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #17 Skrevet 20. september 2023 Bombasi skrev (2 minutter siden): Hva mener du med at du er emosjonelt avhengig av han? Det høres ut som du innbilder deg dette og bruker det som unnskyldning for å gi han nye sjanser. At du er glad i han betyr ikke at du er avhengig i han. Emosjonell avhengighet er hva du gjør det til selv. Og du har helt rett. Her må du ta vare på din egen verdighet og deg selv, og så må du for all del ikke la denne mannen styre mer av livet ditt. Få han bort, røm og aldri se deg tilbake. Men typisk nok så hører du vel ikke på dine egne råd og våre råd, og tar han tilbake før lørdagen har klokket inn? Det går an å bli avhengig og da er det faktisk et helvete å klare å komme seg ut Anonymkode: 5c065...61e 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #18 Skrevet 20. september 2023 Hvis du er avhengig, så vet du hva du må gjøre. Blokkere og kutte ham helt ut. (Du kjøper vel ikke inn røyk om du skal slutte å røyke.....?) Du må se på hvordan du blir, vil du være sånn? Anonymkode: 92adb...754 1
I Grosny Skrevet 20. september 2023 #19 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): 😕 enklere sagt enn gjort Anonymkode: ba78d...4b7 Du får til å kose deg etter hvert, når du får han litt mer på avstand i tid og rom. Du vet selv at skal du ha det bra med en mann, så må det være med en mann som er bra for deg og på laget ditt. Slike menn finnes det mange av, men du har hatt uflaks. Nå rydder du opp og fjerner deg fra denne uflaksen og kan feire at du tar et viktig skritt i ditt eget liv. 1
Bombasi Skrevet 20. september 2023 #20 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det går an å bli avhengig og da er det faktisk et helvete å klare å komme seg ut Anonymkode: 5c065...61e Jeg måtte google begrepet emosjonell avhengighet, for jeg skjønte det egentlig ikke. Jeg klarte ikke å se at folk kan bli emosjonelt handlingslammet uten å ha mulighet til å styre sin egne skjebne utifra sitt eget beste. Men jeg ser at det går an. Iallfall til en viss grad på et visst nivå. Likevel tenker jeg at man ikke bør bruke begrepet som en unnskyldning eller en hvilepute for å prøve å gjøre noe med situasjonen sin. Og sistnevnte tror jeg flere fort kan gjøre. Uten referanse mot deg eller TS da, bare som en generell påpekning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå