AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #21 Skrevet 19. september 2023 IVI kan bli nyrebekkennetennelse og det vil du IKKE ha! Bruk ibux mot smerten, ikke paracet. Og ta kontakt med legevakten!! Anonymkode: c7563...002
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #22 Skrevet 19. september 2023 Nå sitter jeg på legevakten. Det var første gang jeg har urinveisinfeksjon. Var dårlig å tisse om natten og på jobb. Så nå får jeg konsekvensene. Men har også lært av det. Anonymkode: 8eaa3...41f 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #23 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå sitter jeg på legevakten. Det var første gang jeg har urinveisinfeksjon. Var dårlig å tisse om natten og på jobb. Så nå får jeg konsekvensene. Men har også lært av det. Anonymkode: 8eaa3...41f Jeg er glad du ikke hørte på enkelte her ,som uttaler seg om ting de ikke kan, og dro! Håper du får god hjelp. God bedring! Anonymkode: 839c4...b1e 2
GrønnNellik68 Skrevet 19. september 2023 #24 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt det siden torsdag. Trodde det skulle gå av seg selv, men nå er tissen min lyserosa. Det er trangt og svir når jeg tisser. På lørdag var det helt forferdelig. Måtte tisse ofte og hadde følelsen av at urinblæren hele tiden var full. Drakk masse vann og den kvelden var jeg litt bedre. Nå er jeg på jobb og er kanskje ikke flink til å drikke vann. Så symptomene er ikke borte. Har kjøpt tranebærjuice . Skal det hjelpe? Må jeg til legen? Anonymkode: 8eaa3...41f Jeg hadde det slik sist, men det slo ikke ut på UVi hos legen så fikk ikke noe hjelp der. Så da tydde jeg til nettleger..og fikk utskrevet det jeg trengte. Fikk en 3 dagers kur og ble fort bra igjen. Nettlegevakt het det. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #25 Skrevet 19. september 2023 GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden): Jeg hadde det slik sist, men det slo ikke ut på UVi hos legen så fikk ikke noe hjelp der. Så da tydde jeg til nettleger..og fikk utskrevet det jeg trengte. Fikk en 3 dagers kur og ble fort bra igjen. Nettlegevakt het det. Jeg har også forsøkt uvi-resept via nettlege. Problemet med det er at de ikke har noen prøve å sende til dyrking. For meg endte det med feil medisin første gang og feil medisin andre gang i samme sykdomsforløp siden fastlegen jeg gikk til da nettresepten ikke virket ikke hadde noen dyrkningsprøve. Fikk riktig på tredje medisin i samme sykdomsforløp. (Veldig uheldig). Anonymkode: e66f0...e20
Honey Dew Skrevet 19. september 2023 #26 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har også forsøkt uvi-resept via nettlege. Problemet med det er at de ikke har noen prøve å sende til dyrking. For meg endte det med feil medisin første gang og feil medisin andre gang i samme sykdomsforløp siden fastlegen jeg gikk til da nettresepten ikke virket ikke hadde noen dyrkningsprøve. Fikk riktig på tredje medisin i samme sykdomsforløp. (Veldig uheldig). Anonymkode: e66f0...e20 Som regel er det e-coli bakterie som gir uvi. https://sml.snl.no/urinveisinfeksjon
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #27 Skrevet 19. september 2023 Fra legevaktshåndboken. Man kan fint se det an i flere dager. Anonymkode: c8eba...4f0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #28 Skrevet 19. september 2023 Honey Dew skrev (51 minutter siden): Som regel er det e-coli bakterie som gir uvi. https://sml.snl.no/urinveisinfeksjon Men ikke alltid, og med tanke på antibiotikaresistens så er det viktig å sjekke det nøye. AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fra legevaktshåndboken. Man kan fint se det an i flere dager. Anonymkode: c8eba...4f0 Har du selv hatt det? Det kan bli veldig ille over natten, man kan tisse blod, få feber, store smerter og pisse piggtråd rett og slett. Jeg hadde kronisk uvi i mange år og fikk alltid samme beskjed på legevakta, bedre å komme tidlig før det begynner å krype oppover mot nyrene enn å vente. Uvi som har satt seg godt, bør virkelig ses på. Anonymkode: 839c4...b1e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #29 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men ikke alltid, og med tanke på antibiotikaresistens så er det viktig å sjekke det nøye. Har du selv hatt det? Det kan bli veldig ille over natten, man kan tisse blod, få feber, store smerter og pisse piggtråd rett og slett. Jeg hadde kronisk uvi i mange år og fikk alltid samme beskjed på legevakta, bedre å komme tidlig før det begynner å krype oppover mot nyrene enn å vente. Uvi som har satt seg godt, bør virkelig ses på. Anonymkode: 839c4...b1e Har hatt det ja. Og dette er det legevakt har som veileder. Man kan fint se det an om almenntilstanden er god. Opptil en uke er helt innafor. Anonymkode: c8eba...4f0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #30 Skrevet 19. september 2023 Har fått antibiotika. Skal ta den i 3 dager. Ts Anonymkode: 8eaa3...41f 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #31 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har fått antibiotika. Skal ta den i 3 dager. Ts Anonymkode: 8eaa3...41f Høres veldig kort ut. Jeg har i alle fall fått antibiotika i FEM dager eller SJU dager. Får man antibiotika for bare TRE dager, så er det selvfølgelig en risiko for at man ikke tar knekken på hele infeksjonen. Anonymkode: b84c0...641
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #32 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Høres veldig kort ut. Jeg har i alle fall fått antibiotika i FEM dager eller SJU dager. Får man antibiotika for bare TRE dager, så er det selvfølgelig en risiko for at man ikke tar knekken på hele infeksjonen. Anonymkode: b84c0...641 Legen vet nok hva slags bakterie det er og mangdel på det. De tok urinprøve. Anonymkode: 8eaa3...41f
GrønnNellik68 Skrevet 19. september 2023 #33 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har også forsøkt uvi-resept via nettlege. Problemet med det er at de ikke har noen prøve å sende til dyrking. For meg endte det med feil medisin første gang og feil medisin andre gang i samme sykdomsforløp siden fastlegen jeg gikk til da nettresepten ikke virket ikke hadde noen dyrkningsprøve. Fikk riktig på tredje medisin i samme sykdomsforløp. (Veldig uheldig). Anonymkode: e66f0...e20 til meg har det vært Selexid eller det generiske navnet penomax som har hjulpet og fått hver gang hos legen. Og det fikk jeg og på nett.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #34 Skrevet 19. september 2023 GrønnNellik68 skrev (14 minutter siden): til meg har det vært Selexid eller det generiske navnet penomax som har hjulpet og fått hver gang hos legen. Og det fikk jeg og på nett. Har også fått Selexid Ts Anonymkode: 8eaa3...41f
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #35 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fra legevaktshåndboken. Man kan fint se det an i flere dager. Anonymkode: c8eba...4f0 Og hos TS oppsto symptomene på torsdag, det var tirsdag når du skrev dette altså. Så TS har strengt tatt sett det ann i en del dager, og ikke blitt bedre. Derfor har man behov for litt medisinsk hjelp. Anonymkode: 57176...85c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå