AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Har en datter på 4 år som EEEEEEEELSKER oppmerksomhet og snakke mye. Av og til må jeg sette henne litt på plass da kan bli litt mye for gjetsene. Jeg innrømmer ærlig at mitt barn kan bli litt mye rundt nye folk og mine venner. Så da setter jeg grenser på henne. Hun skal få snakke så klart! Men ikke hull i hode på gjestene😂😅 Jeg har ofte vært på besøk før jeg fikk barn hos folk med småbarn der barnet styrer hele besøket fordi foreldrene ikke setter grenser på barnet, masse blablabla. en grunn til jeg fortrekker å ha litt besøk når barnet har lagt seg eller møte på cafe uten barnet mitt. hvordan gjør dere andre foreldre det? Anonymkode: 77ff0...da9
Arkana Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Jeg ser du allerede påpeker at hun selvsagt skal få snakke hun også og det er jeg enig i. Har man voksne gjester på besøk i et så lite barns våkentid og det ikke er andre barn med som hun kan leke med må hun selvsagt tas hensyn til og få lov til å delta i samtaler hun også. Hun legger seg sannsynligvis så pass tidlig at det er god tid til voksenprat etterpå, men jeg er selvsagt også enig i at om hun tar over praten og oppmerksomheten fullstendig så er det lov å foreslå at hun går og leker med noe, sette på et barneprogram på TV eller bare si rett ut at "nå har jeg lyst til å snakke litt med X og Y, kan du finne på noe for deg selv en stund?" eller noe lignende. Da våre var små hadde de en tendens til å være så ivrige at de gjerne avbrøt samtaler og det var vi nøye med å si i fra om og lære dem å vente til noen har snakket ferdig før de sier sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Arkana skrev (10 minutter siden): Jeg ser du allerede påpeker at hun selvsagt skal få snakke hun også og det er jeg enig i. Har man voksne gjester på besøk i et så lite barns våkentid og det ikke er andre barn med som hun kan leke med må hun selvsagt tas hensyn til og få lov til å delta i samtaler hun også. Hun legger seg sannsynligvis så pass tidlig at det er god tid til voksenprat etterpå, men jeg er selvsagt også enig i at om hun tar over praten og oppmerksomheten fullstendig så er det lov å foreslå at hun går og leker med noe, sette på et barneprogram på TV eller bare si rett ut at "nå har jeg lyst til å snakke litt med X og Y, kan du finne på noe for deg selv en stund?" eller noe lignende. Da våre var små hadde de en tendens til å være så ivrige at de gjerne avbrøt samtaler og det var vi nøye med å si i fra om og lære dem å vente til noen har snakket ferdig før de sier sitt. Det er så klart noen av disse gangene der jeg måtte be henne leke med noe eller finne på noe mens «mamma har en samtale» da hun begynte å avbryte samtalen. Og ville helst snakke om sitt. Barn skal heller ikke bli ignorert da de er like mye mennesker som oss voksne som lærer fortsatt men de har jo godt av å få beskjed. At når mamma snakker med venninnen så er det ufint og bryte og At ikke må mase konstant på gjestene. Anonymkode: 77ff0...da9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Jeg har det slikt med sønnen min, han har ikke fylt 3 enda. Foreløpig er det mest sjarmerende, men jeg kan tenke meg at det blir svært krevende etterhvert. Nå er det jo mest moro fordi han snakker veldig bra til å være så liten. Men jeg er inne og korrigerer han likevel, det er ikke OK å avbryte eller være midtpunktet til en hver tid. Så tenker jo fortere du setter ned foten jo mer lærer de. Anonymkode: e3915...5cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå