AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Har delt samvær med barnefar, barn på 2 og 4. 4-åringen sier iblant at hun vil til pappa for en natt. Jeg synes det er fint at hun kan få velge litt selv, hva hun har behov for, og at hun alltid er velkommen der hun ønsker å være. Barnefar synes ikke at hun skal få lov å dra til den andre når hun spør. Hva er deres meninger? Anonymkode: 912f7...c8b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Jeg er enig med barnefar. Det er bedre med faste rammer, både for barn og voksne. Anonymkode: f8fd8...689 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Vi praktiserer slik som deg. Vi er alltid foreldrene, de har to hjem, og de er selvsagt velkommen til mamma og pappa når de ønsker (så fremt vi er hjemme, da.) Synes det er helt høl i hodet å gjøre det på andre måter, må jo være oppskrifta på å la barn føle at de er velkommen etter hvilken dato det er. Anonymkode: ed833...dd5 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Jeg har prøvd å finne noen anbefalinger eller råd fra psykologer/litteratur om dette. Vet dere om noe, evt klarer dere å finne noe? Anonymkode: 912f7...c8b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 Ingen fasitsvar her. Noen barn har best av faste rammer. Noen barn kan av og til lengte veldig, og da kan det være bedre å være fleksibel. Men deg og far bør bli enige, slik at dere svarer likt til barnet 🥰 Anonymkode: 30245...e75 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 Jeg tenker at om det passer for den andre så er det vel ikke noe stort problem, men mange foreldre med 50/50 legger jo ekstrajobbing, sosiale ting og etter hvert kanskje en ny kjæreste man ikke er klar for å presentere for ungene på ukene uten barn, så det bør ikke bygges opp en forventning om at man kan velge helt fritt heller. Anonymkode: 4a1db...dc7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 Jeg er enig med deg ts. Det er trist nok for barna at foreldrene ikke bor sammen i seg selv. Jeg synes din tankegang er absolutt den beste løsningen! Forstår ikke faren sin tankegang. Jeg og min eks fordeler samvær ut ifra hva barnet ønsker. Derfor har vi valgt og ikke bo langt ifra hverandre sånn han kan kjøre sønnen hjem når han lengter hjem til meg og omvendt. Og faren får komme å se han så mye han vil å ha samvær med han hjemme hoss meg også. Vi gjør så godt vi kan for barnets skyld. Anonymkode: 4716d...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå