AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Del Skrevet 19. september 2023 Ble sparket hardt i magen av sønnen min på 2 år i dag morges når vi lå i senga. Han dyttet foten godt inn i magen min. Er gravid i uke 7, og hatt murringer i magen i ettertid (hatt litt av dette før også, men tror det er mer i dag). Noen som har lignende opplevelser? Gikk det bra? Anonymkode: 7a232...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #2 Del Skrevet 19. september 2023 Mange som var i bilulykke, krigshandlinger o.l. mens de var gravide... Mest sannsunlig er det ingenting når det er så tidlig. Anonymkode: cadae...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Del Skrevet 19. september 2023 Det er gjerne i første trimester at slag mot magen er farligst. Men man skulle tro at naturen har gjort det slik at et slag/spark fra et barn ikke kan skade et foster i magen. Jeg vil tro at alt er greit. Men 7 uker på vei er nok i forhold til å få en ultralyd for å se etter hjertelyd. Så du kan jo bestille deg en privattime om du er redd noe kan ha skjedd. Anonymkode: 4de87...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ble sparket hardt i magen av sønnen min på 2 år i dag morges når vi lå i senga. Han dyttet foten godt inn i magen min. Er gravid i uke 7, og hatt murringer i magen i ettertid (hatt litt av dette før også, men tror det er mer i dag). Noen som har lignende opplevelser? Gikk det bra? Anonymkode: 7a232...351 I uke 7 så har vel ikke livmora kommet opp til magen engang, så det går nok bra. (En abort kan såklart komme uavhengig av dette) når du er så kort på vei. Anonymkode: 3036c...e6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #5 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er gjerne i første trimester at slag mot magen er farligst. Men man skulle tro at naturen har gjort det slik at et slag/spark fra et barn ikke kan skade et foster i magen. Jeg vil tro at alt er greit. Men 7 uker på vei er nok i forhold til å få en ultralyd for å se etter hjertelyd. Så du kan jo bestille deg en privattime om du er redd noe kan ha skjedd. Anonymkode: 4de87...493 https://www.ung.no/oss/FCx2SryqF6D3GQqoMIqiA4 her står det motsatte av det du sier Anonymkode: 7a232...351 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): https://www.ung.no/oss/FCx2SryqF6D3GQqoMIqiA4 her står det motsatte av det du sier Anonymkode: 7a232...351 Vi finner alltid alle slags svar på google 😅 Hva skal man tro på. Joda livmora ligger mer godt beskyttet nede i bekkenet tidlig i utviklingen. Men… jeg vet ikke jeg 😅: «Your uterus has strong, muscular walls and, along with the amniotic fluid, does a good job of cushioning your baby. But your belly will probably be bruised, and you may have bleeding inside. In the first trimester, there's also the risk that a heavy blow to the belly can cause a miscarriage.» Anonymkode: 4de87...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er gjerne i første trimester at slag mot magen er farligst. Men man skulle tro at naturen har gjort det slik at et slag/spark fra et barn ikke kan skade et foster i magen. Jeg vil tro at alt er greit. Men 7 uker på vei er nok i forhold til å få en ultralyd for å se etter hjertelyd. Så du kan jo bestille deg en privattime om du er redd noe kan ha skjedd. Anonymkode: 4de87...493 Livmoren er ikke en gang kommet opp i magen i uke 7... Anonymkode: 52237...d27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #8 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Livmoren er ikke en gang kommet opp i magen i uke 7... Anonymkode: 52237...d27 Men hva betyr egentlig det? At spark og slag ikke kan nå baby/morkake? Anonymkode: 7a232...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #9 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi finner alltid alle slags svar på google 😅 Hva skal man tro på. Joda livmora ligger mer godt beskyttet nede i bekkenet tidlig i utviklingen. Men… jeg vet ikke jeg 😅: «Your uterus has strong, muscular walls and, along with the amniotic fluid, does a good job of cushioning your baby. But your belly will probably be bruised, and you may have bleeding inside. In the first trimester, there's also the risk that a heavy blow to the belly can cause a miscarriage.» Anonymkode: 4de87...493 Utrolig teit å lime inn random tekst uten å si hvor den er fra. Hva skal dette bevise? Anonymkode: 999ed...4f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utrolig teit å lime inn random tekst uten å si hvor den er fra. Hva skal dette bevise? Anonymkode: 999ed...4f4 Legg teksten i google så får du opp hvor jeg fant det. Er ikke så vanskelkg. Herlighet, prøvde bare å hjelpe TS, ikke å måtte ty til eget forsvar! 🤪 Anonymkode: 4de87...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #11 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Legg teksten i google så får du opp hvor jeg fant det. Er ikke så vanskelkg. Herlighet, prøvde bare å hjelpe TS, ikke å måtte ty til eget forsvar! 🤪 Anonymkode: 4de87...493 Kanskje ikke så hjelpsomt å si at det er mest skadelig i første trimester når det ikke engang ser ut til å stemme.. Anonymkode: 7a232...351 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #12 Del Skrevet 20. september 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Legg teksten i google så får du opp hvor jeg fant det. Er ikke så vanskelkg. Herlighet, prøvde bare å hjelpe TS, ikke å måtte ty til eget forsvar! 🤪 Anonymkode: 4de87...493 Det var tullete og det skjønner du nok selv. Kopierer inn en random tekst uten kildehenvisning som bekrefter det hun frykter, når du finner masse pålitelige kilder som sier at det går bra. Anonymkode: b34a8...3a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #13 Del Skrevet 20. september 2023 Det er nok helt ufarlig. Man kan drive med kampsport frem til 2. trimester.... Anonymkode: bf3a1...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #14 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg jobber i et yrke hvor en kan få slag og spark mot magen, og kunne jobbe gjennom første trimester, før jeg måtte over på svangerskapspenger da arbeidsgiver ikke hadde andre arbeidsoppgaver til meg. Årsaken var at etter det utgjorde det en risiko for fosteret. I uke 7 ligger livmoren beskyttet nede bak skambenet. Anonymkode: 290a2...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #15 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg jobber i et yrke hvor en kan få slag og spark mot magen, og kunne jobbe gjennom første trimester, før jeg måtte over på svangerskapspenger da arbeidsgiver ikke hadde andre arbeidsoppgaver til meg. Årsaken var at etter det utgjorde det en risiko for fosteret. I uke 7 ligger livmoren beskyttet nede bak skambenet. Anonymkode: 290a2...462 Ca. det samme her. Svangerskapspenger fra uke 12 pga jobb med risiko for slag/spark i magen, før det ligger fosteret godt beskyttet. Fikk forøvrig spark i magen flere ganger av storebror i løpet av svangerskapet med nr.2 jeg også, gikk helt fint. Men litt ekkelt, og ubehagelig, var det jo. Anonymkode: b9545...9b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #16 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 16.59): Men hva betyr egentlig det? At spark og slag ikke kan nå baby/morkake? Anonymkode: 7a232...351 Så lenge livmoren ikke er kommet opp og over skambeinet så ja. For dem som ikke er førstegangs gravide kan livmoren komme opp og over skambeinet noe tidligere, men i utgangspunktet så ligger foster og morkake veldig godt beskyttet bak skambeinet til rundt uke 10-12. Jeg går over på svangerskapspenger i uke 12 pga risiko på jobb for da er livmor stor nok til å være over skambein og skade kan oppstå om jeg utsettes for ting på jobb. Anonymkode: 52237...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #17 Del Skrevet 21. september 2023 Tusen takk for alle svar, setter stor pris på at dere tar dere tid til å svare meg. Mye roligere nå:) TS Anonymkode: 7a232...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå