Gå til innhold

Jeg har fått corona, å føler meg helt utslått. Sjefen min mener jeg må komme på jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan arbeidsgiver kreve det?! Arbeidsgiver ble tydelig irritert da jeg ringte å ga beskjed, å mente jeg burde prøve å komme på jobb.. Er dette lov?

Anonymkode: 20c93...4c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Er du syk så er du syk. Corona i seg selv er ingen grunn til ikke og gå på jobb, men at du føler deg helt utslått er det. 

Anonymkode: 202a0...7b4

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan arbeidsgiver kreve det?! Arbeidsgiver ble tydelig irritert da jeg ringte å ga beskjed, å mente jeg burde prøve å komme på jobb.. Er dette lov?

Kan absolutt ikke kreve at du skal komme på jobb om du er syk nei! Dårlig arbeidsgiver vil jeg si. 

Anonymkode: 7a410...9bc

• Liker 1
Skrevet

La meg gjette.... du jobber i helsesektoren?

Anonymkode: 00a19...31e

• Liker 3
Skrevet

Selv om det ikke er påbudt å være hjemme med covid nå, så er det ikke påbudt å komme på jobb om man er syk fordi det er covid. Retningslinjene er å følge allmenntilstand, og holde seg hjemme dersom man er dårlig.

Du er dårlig, ergo skal du være hjemme.

Anonymkode: cb6e8...72c

• Liker 8
Skrevet

Spiller ingen rolle om det er covid eller influensa. Hvis du har nedsatt allmenntilstand så skal du holde deg hjemme.

Anonymkode: 7c968...766

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig er det lettest for sjefen at du kommer på jobb. Men er du syk og har covid så klarer man ikke det.. han ønsker vel heller ikke at resten av staben skal smittes? 

Anonymkode: f01d3...8cb

Skrevet (endret)

For det første så håper jeg ikke du sa grunnen til at du ikke kunne komme på jobb. Om det er covid, vanlig feber, influensa eller tidenes diaré så er det en privatsak. Alt du skal formidle er at du er syk og ikke kan komme på jobb. 

Og hvis det er slik at du er så dårlig at du er helt utslått så skal du ikke gå på jobb men holde deg hjemme til du blir bedre. Det er bare tull at man skal holde på å ofre seg som en martyr for arbeidsplassen. Selv om mange kjeftesmeller her på forumet som trolig er mellomledere eller sjefer prøver å forkynne det i enhver diskusjon.

Endret av ruffen29
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Aldri si hvordan syk så slipper du sånt som dette. Tipper sjefen din har hatt konona og ikke ble særlig syk. = Da er det sannheten for alle andre også. De som har blitt veldig syke av korona har vel bare overdrevet

Anonymkode: 2d4ea...9ef

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Aldri si hvordan syk så slipper du sånt som dette. Tipper sjefen din har hatt konona og ikke ble særlig syk. = Da er det sannheten for alle andre også. De som har blitt veldig syke av korona har vel bare overdrevet

Anonymkode: 2d4ea...9ef

Enig!

Kjenner ei dame som mener at man ikke er syk hvis man ikke har feber, og de som mener covid er en bagatell er samme ulla.

Anonymkode: a2fd7...556

Skrevet

Nei, det har ikke arbeidsgiver noe med. Sjefen din er en tulling. Neste gang sier du ingenting om hvorfor vare syk.

Anonymkode: 27d9a...726

Skrevet

Vil sjefen at resten av gjengen skal bli smittet? 
Å gå på jobb når man er (smittsom) syk er en uting. Hold deg hjemme du 

Anonymkode: f8bb2...3c0

• Liker 3
Skrevet

Nei, det kan ikke en sjef kreve. Du har rett til å bruke egenmelding, og en lege kan sykemelde deg om det er nødvendig. Sjefen har ingenting med hva som feiler deg ved kortvarig sykdom. Det er kun i tilfeller med tilrettelegging for å gradvis komme tilbake på jobb at det er greit å samsnakke med sjefen.

Anonymkode: d93c9...39a

Skrevet

Det er egentlig helt irrelevant hva som feiler deg, enten er du for syk til å gå på jobb, eller så er du ikke det. Oppfør deg deretter og drit i sjefen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...