Gå til innhold

Starter alltid omgangssyke sent på kvelden eller om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg, eller er det tilfeldig når den starter? Når man starter å kaste opp. For meg varer det stort sett fra kvelden og til og med 04-05-tiden om morgenen. 

Anonymkode: 1c5fa...0cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakteriene har sånn klokke på seg så klart så de vet nøyaktig når de skal få deg til å kaste opp….. 

Anonymkode: 312d8...e15

Skrevet

Det føles ihvertfall sånn 😅 jeg tror nok det er tilfeldig, men jeg får alltid sen kveld/ natt. 

Anonymkode: 08430...fbe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det føles ihvertfall sånn 😅 jeg tror nok det er tilfeldig, men jeg får alltid sen kveld/ natt. 

Så da gjelder nok det alle 🤓😊

Skrevet

Da hadde ingen blitt oppringt av barnehage/skole for å hente spysjuke barn.

Anonymkode: 11df1...48f

• Liker 2
Skrevet

Det har nok med at du er blitt smittet på dagen, så tar det x antall timer før det slår ut. 

Anonymkode: c1c02...d22

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Sist jeg fikk det, heldigvis endel år siden nå🙈, så kom det på ettermiddagen, mens jeg var på jobb😏🤮 Det var helt forferdelig, og jeg hadde ca 25min kjøring hjem😅

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde ingen blitt oppringt av barnehage/skole for å hente spysjuke barn.

Det er fordi de mest sannsynlig har søsken som allerede er syke og foreldre sender smittede søsken i barnehagen. 

Skrevet

Så da gjelder nok det alle 🤓😊

Absolutt, var derfor jeg skrev at det føles sånn fordi  « alle får alltid sen kveld / natt», og ikke « jeg får alltid sen kveld natt» .. 

• Nyttig 2
Skrevet

Det er fordi de mest sannsynlig har søsken som allerede er syke og foreldre sender smittede søsken i barnehagen. 

Så klart har de blitt smittet et sted , men spiller da ingen rolle hvor de er smittet ang tidspunkt på oppkast? 

• Liker 1
Skrevet

Det er helt tilfeldig. Jeg ble akutt dårlig i kirka på julaften! Det var mennesker rundt meg på alle kanter. Kom meg heldigvis ut i tide. Kjente ikke et eneste symptom i forkant og vet heller ikke hvem jeg ble smittet av

Anonymkode: eb8ff...7c9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var ikke smitten som var poenget i tråden her, men når det bryter ut. Det bryter ut på dagtid like mye som på natt, og derfor får man telefoner fra barnehage og skole.

• Nyttig 1
Skrevet

Sist jeg hadde det starta det sånn ca 7 på morgenen og varte utover dagen, men jeg følte meg dårlig når jeg la meg og gjennom natta 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt, var derfor jeg skrev at det føles sånn fordi  « alle får alltid sen kveld / natt», og ikke « jeg får alltid sen kveld natt» .. 

Hvis du tenker litt så vet du forhåpentligvis svaret på ditt eget spørsmål?  Ved noen typer tar det kanskje bare et par timer å bli smittet andre ganger kan det ta en dag. 

Skrevet

Har 3 voksne barn og 2 av de har bare begynt å kaste opp om natten, mens yngste har aldri startet på natten men kastet opp på dagen eller kvelden men hun har vært sjeldent omgangssyk i forhold til de to andre. Grunnen til at jeg husker sånt godt er for jeg har skikkelig spyangst så hver gang ett av barna ble syke så sitter det spikra i hukommelsen😝

Anonymkode: 568b6...26c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det bare meg, eller er det tilfeldig når den starter? Når man starter å kaste opp. For meg varer det stort sett fra kvelden og til og med 04-05-tiden om morgenen. 

Anonymkode: 1c5fa...0cc

Ikke min erfaring nei.

Anonymkode: 581e4...718

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...