AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Når jeg var 15/16 fikk jeg ett treningssenter abbonement som besteforeldrene min sto på. Når jeg da fylte 18år, så har dette plutselig gått over i mitt navn. Så jeg står plutselig med en inkasso sak derfra, jeg tenkte finne fram den 8år gamle kontrakten. Og se hva som står der. Men om det evt ikke er oppgitt der, kan det da stå på meg? Eller har jeg rett til å klage til de å be de trekke saken din? Mine besteforeldre har trodd i god tro, at de fortsatt betalte for det når det gikk over på meg. Anonymkode: f0e96...e90
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg var 15/16 fikk jeg ett treningssenter abbonement som besteforeldrene min sto på. Når jeg da fylte 18år, så har dette plutselig gått over i mitt navn. Så jeg står plutselig med en inkasso sak derfra, jeg tenkte finne fram den 8år gamle kontrakten. Og se hva som står der. Men om det evt ikke er oppgitt der, kan det da stå på meg? Eller har jeg rett til å klage til de å be de trekke saken din? Mine besteforeldre har trodd i god tro, at de fortsatt betalte for det når det gikk over på meg. Anonymkode: f0e96...e90 God tro? Man vet vel om det har gått penger ut av egen konto eller ikke? Anonymkode: 80258...c64 1
Fighter83 Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Denne saken hadde jeg sendt inn til Forbrukerrådet om treningssenteret nekter å slette saken. 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Altså, nei, du kan ikke forplikte deg til et abonnement uten å samtykke til det som myndig. Anonymkode: 71b4c...d87 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #5 Skrevet 20. september 2023 Fikk beskjed om at det ikke var treningssenteret problem da tydeligvis noe betaling ikke hadde kommet inn og først når de sendte til inkasso krevde de penger av meg. Men da kan det jo vell være at om jeg snakker med de overfører de saken over på mormoren min. Må vell da være noe mulighet til å få slettet alt av renter/saksomkostninger da? Er jo ikke rettferdig at hun skal ta over de heller da med tanke på at hun aldri har fått en purring eller varsel på inkasso saken hvis den sto på meg og evt overføres. Hva tenker dere? Anonymkode: f0e96...e90 1
Fighter83 Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Fikk beskjed om at det ikke var treningssenteret problem da tydeligvis noe betaling ikke hadde kommet inn og først når de sendte til inkasso krevde de penger av meg. Men da kan det jo vell være at om jeg snakker med de overfører de saken over på mormoren min. Må vell da være noe mulighet til å få slettet alt av renter/saksomkostninger da? Er jo ikke rettferdig at hun skal ta over de heller da med tanke på at hun aldri har fått en purring eller varsel på inkasso saken hvis den sto på meg og evt overføres. Hva tenker dere? Anonymkode: f0e96...e90 Er tydeligvis de som har gjort en alvorlig feil her. Stor svikt i rutinene av noe slag. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Skrevet 21. september 2023 Fighter83 skrev (1 time siden): Er tydeligvis de som har gjort en alvorlig feil her. Stor svikt i rutinene av noe slag. Treningsenter eller inkasso? Jeg står på kontrakten med fullt navn, fødselsnr osv. Men min mormor som betalings ansvarlig pga min da lage alder. Så hun har de viktigste underskriftene på kontrakten blant annet. Og hva skal jeg si gjøre/kreve her? Anonymkode: f0e96...e90 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Skrevet 21. september 2023 Fighter83 skrev (På 19.9.2023 den 17.21): Denne saken hadde jeg sendt inn til Forbrukerrådet om treningssenteret nekter å slette saken. De da at de ikke eier saken lengre når den er sendt inn? Anonymkode: f0e96...e90
Fighter83 Skrevet 21. september 2023 #9 Skrevet 21. september 2023 Er jo treningssenteret som har hovedansvaret for å lage en gyldig avtale. Ditt navn men med besteforeldrene sin underskrift?
Gjest EmKay Skrevet 21. september 2023 #10 Skrevet 21. september 2023 Denne hadde jeg ikke godkjent. Start med å kontakte inkassoselskapet og forklar situasjonen og be om at saken settes i bero til den er løst. Greit nok at treningssenteret gir fra seg ansvaret med å kreve inn penger når det sendes til inkasso, men de eier fortsatt saken og kan få saken slettet hos inkassoselskapet mot at de selv dekker gebyr og saksomkostninger. Det måtte vi gjøre med jevne mellomrom der jeg jobbet før. Skriv en tydelig mail til dem om at de ikke kan kreve penger av deg all den tid du ikke selv har signert på treningsavtalen, og at de heller ikke har sendt ut purring eller inkassovarsel til hverken deg eller din mormor. Skriv også at du tar saken videre til forbrukerrådet dersom de ikke umiddelbart sletter både saken og treningsabonnementet. Om de fortsatt nekter har du dette skriftlig som du kan ta med videre til forbrukerrådet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå