MiominMio Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Ja jeg sitter her på jobb og synes litt synd på meg selv her hvor jeg snufser og er sår i halsen (ikke verdens undergang akkurat, men irriterende) Hva er ditt beste tips mot forkjølelse? Tar imot alle tips for å komme til hektene kjapt
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Ikke annet man kan gjøre en ting som lindrer. Jeg er en av dem som blir ganske slått ut av forkjølelse med vond hals, rennende nese og kraftig slimhoste som holder meg våken om nettene. Jeg tar Repsils Sitron & Honning for halsen, det lindrer. Spiser gjerne sterkt krydrede nudler (kjøper Mr.Lee som jeg krydrer selv) for å "røske opp". Det lindrer også halsen. Jeg tar Otrivin ved behov, men ikke mer enn den anbefalte ti dagene. Bruker slimløsende (fått på respet fra lege), drikker mye vann og går rolige, korte turer for å løsne slimet og redusere hosten. Men alt er jo lindrende, forløpet må jo gå sin gang. Anonymkode: 93cc2...e0f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Tilskudd av d vitamin og sink. Ikke hurtigvirkende, men viktig for immunforsvaret for å unngå infeksjoner. Utover det, 1 liter med ferskpresset appelsinjuice (ikke fra konsentrat) daglig, i tillegg til godt med vann. Sår hals, ingefærte e.l med honning. Anonymkode: d6b0c...1ac
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Skive med leverpostei og rått hvitløksfedd. Og evt paprika eller et glass appelsinjuice. Curamed Varm te eller annen varm drikke som lindring. Anonymkode: 1181e...b61
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Tar paracet og nesespray ved behov, drikker mye, diverse halspastiller, og bruker mini-pep ved slimhoste. Den er gull verdt. Anonymkode: ce3e2...040
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Skrevet 20. september 2023 Jeg tar ibux for å få sove, om jeg har vondt i halsen. Ellers er det å putte i meg halstabletter, helst med mentol eller eukalyptus som også klarer litt opp i nesen, og ta Otrivin (innenfor anbefalingene). Anonymkode: e0c85...8d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå