Gå til innhold

Ditt beste tips ved forkjølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg sitter her på jobb og synes litt synd på meg selv her hvor jeg snufser og er sår i halsen (ikke verdens undergang akkurat, men irriterende)

Hva er ditt beste tips mot forkjølelse?

Tar imot alle tips for å komme til hektene kjapt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke annet man kan gjøre en ting som lindrer.

Jeg er en av dem som blir ganske slått ut av forkjølelse med vond hals, rennende nese og kraftig slimhoste som holder meg våken om nettene.

Jeg tar Repsils Sitron & Honning for halsen, det lindrer. Spiser gjerne sterkt krydrede nudler (kjøper Mr.Lee som jeg krydrer selv) for å "røske opp". Det lindrer også halsen.

Jeg tar Otrivin ved behov, men ikke mer enn den anbefalte ti dagene. Bruker slimløsende (fått på respet fra lege), drikker mye vann og går rolige, korte turer for å løsne slimet og redusere hosten.

Men alt er jo lindrende, forløpet må jo gå sin gang.

Anonymkode: 93cc2...e0f

Skrevet

Tilskudd av d vitamin og sink. Ikke hurtigvirkende, men viktig for immunforsvaret for å unngå infeksjoner. Utover det, 1 liter med ferskpresset appelsinjuice (ikke fra konsentrat) daglig, i tillegg til godt med vann. Sår hals, ingefærte e.l med honning. 

Anonymkode: d6b0c...1ac

Skrevet

Skive med leverpostei og rått hvitløksfedd. Og evt paprika eller et glass appelsinjuice.

Curamed

Varm te eller annen varm drikke som lindring.

Anonymkode: 1181e...b61

Skrevet

Tar paracet og nesespray ved behov, drikker mye, diverse halspastiller, og bruker mini-pep ved slimhoste. Den er gull verdt.

Anonymkode: ce3e2...040

Skrevet

Jeg tar ibux for å få sove, om jeg har vondt i halsen. 

Ellers er det å putte i meg halstabletter, helst med mentol eller eukalyptus som også klarer litt opp i nesen, og ta Otrivin (innenfor anbefalingene). 

Anonymkode: e0c85...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...