Gå til innhold

Hva gjør jeg!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, sånn er situasjonen…. 

Barnefar har styrt økonomien, og det har ført til 3 betalings anmerkninger på meg fordi han har sagt han har betalt men ikke betalt… 

Vi har en regningskonto som jeg har satt penger fadt inn på hver mnd som skal hå til faste utgifter som, leie, bil, bhg, strøm og div. 

Men nå har det seg slik at vi er flere mnd bak med bilen og en båt(som han tok lån på i mitt navn, og selv skulle betale på) 

Jeg har fått betalings anmerkninger på begge to. Og inkasso fra bhg..

Jeg står i en situasjon jeg ikke aner hva jeg skal gjøre,  jeg har ikke råd til å betale ut lånene, og vet ikke hvordan jeg skal stå på egen med med en 1 åring… 

Vi krangler hele tiden og er hele tiden meg det er noe galt med, han nekter parterapi fordi det er jo bare meg som må endres på… jeg har vært veldig blind, men er kommet til et punkt dette ikke går lenger ..

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, eller hvordan jeg skal gå fra han og klare meg selv. Jeg har ingen familie her på denne siden av landet… skulle gjerne flyttet hjem men har ett barn… 

Hva gjør jeg? Og hvem må jeg prate med for å få hjelp…?

Anonymkode: 49ef2...319

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Familievernkontor

2. Nav

Anonymkode: a3ec7...716

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må snakke med banken og de du skylder penger for å sette opp avtaler slik at gjelda blir betalt. Lån og regninger som står i ditt navn er ditt ansvar. 

Anonymkode: 079b0...ecb

• Liker 2
Skrevet

Når du har gjort det ovenfor her så legger du båten ut for salg.

Anonymkode: 53ed6...cc4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det mest fristende hadde vært å dumpe han, men da får du ikke noe hjelp til å betale ned gjelden han har satt på deg. Så ta over økonomien. Ring til alle du skylder penger, forklar hva som har skjedd og spør om de har noe å gå på i forhold til å pause eller senke rentene.

Så lever dere på det minimale og du betaler hardt ned på det dere skylder med begges lønninger. Kjedelig situasjon, men du er dessverre ikke den første dette har skjedd, og må stå til ansvar for alt som står på ditt navn.

Når ting er ordnet, da dumper du han!

Anonymkode: a6067...36f

Skrevet

Nok et bevis på at det ER mulig å bli lurt i et forhold,  jmf Erna og Sindre. 

Anonymkode: f4ebd...7cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nok et bevis på at det ER mulig å bli lurt i et forhold,  jmf Erna og Sindre. 

Anonymkode: f4ebd...7cf

Selvsagt er det mulig. Men om Erna hadde hørt om TS sin historie som ville responsen hennes vært, som det er i de fleste saker, at når hun har kontroll så burde TS også klare det. Akkurat på lik linje med at alle med mensensmerter burde klare å gå på jobb fordi Erna klarte det, alle bør klare å betale dyre tannlegeregninger fordi Erna klarer det osv. 

At Erna ble "lurt" er en sak. At hun må spise ordene sine er bare festlig

Anonymkode: 079b0...ecb

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...