Gå til innhold

Ønsker de store hundene å spise de små hundene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg går tur med min lille hund og møter på store hunder, begynner de store hundene å knurre og eier må holde de fast. Dette skjer ikke når jeg treffer på andre små eller middelstore hundre. Kun store.

Anonymkode: d9c02...d5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen gjør det, ja. Noen ønsker bare å kverke bikkja di fordi de ser en mulig rival.

Anonymkode: 3a93d...ab8

Skrevet

Nei, hunder er ikke kannibaler med mindre de er utsultet.

Men kanskje de ser på det som et byttedyr. Jeg har en mellomstor hund, og hun går litt i jaktmodus når hun ser bittesmå hunder, litt som når hun ser en kråke eller due på bakken.

Anonymkode: 12325...498

• Liker 3
Skrevet

Ikke spise men drepe eller i beste fall dominere og sette på plass

Anonymkode: b2e36...8ec

• Liker 1
Skrevet

Min store hund vil gjerne leke med små hunder.. Han blir veldig glad når han ser de, og legger seg gjerne ned - for å ikke virke truende. Tror det er forskjell fra hund til hund, og ikke minst hvordan eier/den som holder båndet reagerer. Ofte kan hunden bli usikker om personen som holder den blir redd for at den skal reagere. Litt som en ond sirkel, dessverre. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ulikt hva som trigger hunder. Ofte er det vell livserfaring som gjør det. Min mellomstore hund kan jeg ikke huske har utagert mot små hunder i passering, selv om små hunder oftere enn større hunder bjeffer/knurrer og hopper mot min. Større hunder kan hun reagere på. Tror det er fordi de små både fremstår mindre farlig, og fordi hun kun har vært i konfrontasjon m mellomstore hunder fra tidligere. 

Skrevet

De ønsker nok først og fremst å drepe eller trenge bort

Anonymkode: 90178...fc8

Skrevet

Nei, det er ingen generell ting om at store hunder vil ta små.

Hunder som reagerer med utfall mot andre hunder gjør det som regel fordi de er usikre (noen ganger også av frustrasjon, hvis de er vant med å få hilse i bånd og så ikke får det). 

Hunder blir fort "rasister". Dvs hvis en usikker hund får en negativ/skremmende erfaring med f.eks en hund med svart pels, så kan den reagere på svarte hunder etterpå. Så hvis en usikker stor hund har hatt en negativ erfaring med en liten hund, så kan den i ettertid reagere på små hunder.

Hvis den lille hunden starter med å bjeffe/utagere/ha stivt språk/stirre/være ivrig, så kan det være nok til å trigge utagering hos en usikker hund.

I noen få tilfeller, hvor hundene er løse, så kan en løpende liten hund trigge jaktinstinktet hos en stor hund med mye jaktinstinkt.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hver gang jeg går tur med min lille hund og møter på store hunder, begynner de store hundene å knurre og eier må holde de fast. Dette skjer ikke når jeg treffer på andre små eller middelstore hundre. Kun store.

Anonymkode: d9c02...d5a

Min erfaring er omvendt, at det er de små hunden som brysker seg på de store hundene. Når den store hunden så gir beskjed så lager eieren av de små hundene kjempedrama..

Akkurat som denne tråden. 

Anonymkode: 3e538...a18

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel oftest omvendt? De små som vil spise de store?

Anonymkode: 63fdf...961

• Liker 1
Skrevet

Nei, hunden min har ikke lyst å spise små hunder 😄 Faktisk så bryr han seg svært lite om sånne  små gneldrebikkjer 😄

Skrevet

Min store hund vil helst hilse på og leke med alle hunder vi møter, men helst de små. Han er aldri aggressiv eller knurrer til noen. Men de små hundene knurrer og bjeffer og hopper gjerne mot oss. Så vi øver på å bare gå rett forbi.

Anonymkode: 09b99...a94

Skrevet

Min er stor. Små hunder kan gneldre så mye de vil, han bryr seg ikke.

Store hann-hunder derimot «blikker» han og hvis de kommer for nær så er det posering med tenner og knurr for å dominere.

Jeg tror at det er svært sjelden at hunder prøver å drepe hverandre og aldri hørt om hunder som spiser hverandre.

Anonymkode: 93579...dd2

Skrevet (endret)

Ja, de ønsker å spise hunden din. Mange av menneskene som går rundt ønsker det også. Når jeg ser små hunder drømmer jeg om å bake de i ovnen med løk. Nam, nam.

Endret av arvidhansen
Skrevet

Nei, men noen hunder er bare aggressive og ønsker å angripe. 

Jeg har hatt en stor og en liten hund samtidig. Da var det den lille hunden som var sjefen og kunne bli irritert på den store, mens den store hunden var bare glad og ville leke.

Skrevet

Har 40+ hund og hun er ikke sulten på små hunder. Hun liker gjerne å leke med dem men noen er skikkelig gneldrete og fæle, disse får hun ikke leke med fordi jeg er redd hun vil svare igjen.

Anonymkode: 522bd...d35

Skrevet

Har en malamute. Egentlig veldig jaktinstinkt på de der... Men små hunder har aldri vært noe problem. 

Skaffet meg katt for 2 måneder siden og var ganske spent på hvordan det skulle gå. Nå driver hunden og katten og rotter seg sammen mot meg. De samarbeider feks om å åpne søppelskapet på kjøkkenet, og katten vasker stadig både seg selv og hunden. 

Så, tror ikke nødvendigvis størrelsen på hunden er det som har noe å si...

Anonymkode: 62884...c95

Skrevet

Noe av det mest skumle jeg vet er når store hunder står og bjeffer, knurrer og bykser mot mine små hunder når vi er ute på tur. Ofte også med en veik eier bak seg som knapt har kontroll. 

Mister de kontrollen over sin hund så vet jeg at mine mest sannsynligvis ikke kommer fra det med livet i behold. En 2 kgs hund har ingenting å stille opp med mot en 20-60 kgs hund.

Mine har blitt lært opp til å ignorere andre hunder, så de bjeffer svært sjeldent tilbake når vi går tur. 

Anonymkode: b2e36...8ec

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring med store hunder:

Nr 1, var litt usikker på de minste, men ofte fordi de bjeffa og knurrrt til henne

Nr 2, bryr seg ikke om de vi møter ute i det hele tatt, vanlig til den ene hun kjenner

Nr 3, liker alle hunderstore og små og vil leke 

Anonymkode: b9c0b...681

Skrevet

Jeg har en stor hund. Halvparten av alle småhunder vi møter knurrer eller bjeffer på henne. Hun er gjennomført snill, og blir bare stående og se forvirret på alle disse små,  illsinte hundene.

Er det små hunder eller valper som vil hilse, så legger hun seg ned for å føre seg liten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...