Gå til innhold

Psykolog gjør meg verre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er normalt å få sterke reaksjoner de første timene hos ny psykolog. Jeg har fått sterke reaksjoner etter de første timene, kastet opp, gråte, katastrofetanker, tankekjør, panikk, osv. 

Siste time var i går, da gråt jeg hele dagen og ble helt ute av meg selv. Kniv i hjertet osv. I dag er jeg bedre, men føler meg tom og at det ikke finnes hjelp for meg, at jeg må klare dette alene.

Jeg lurer på om dette er normalt, eller om jeg har begynt hos feil psykolog som ikke tar hensyn til hvor sårbar jeg er. 

Jeg har for 1 år siden kommer meg ut fra ett giftig forhold som varte i mange år. Det var for det meste psykisk vold.

Jeg gikk da til en annen psykolog tiden under og etter bruddet. Denne psykologen støttet meg og samtidig lærte meg å beskytte meg selv og lærte meg å sette ord på hva jeg føler.

Jeg var uten psykolog i 2 månder etter det og ble gradvis mye bedre, begynte å se lys på ting og oppleve glede og trygghet. Samtidig begynte jeg å slippe mennesker inn i livet mitt igjen.

Men etter jeg startet hos denne nye psykologen begynte alt å rase sammen igjen. Jeg ser ikke lenger glede i noe og jeg er redd og føler meg tom. Det stikker i brystet mitt og jeg føler mer uro.

Anonymkode: 13636...68d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke dette er forumet for deg. Du kommer nok ikke til å få de svarene du ønsker med alle disse innleggene dine.

Anonymkode: 0bd7e...0f2

• Liker 9
Skrevet

Jeg anbefaler deg å slutte å lage alle disse trådene om psykologen din, du blir ikke noe bedre av det. Snarere tvert i mot. 

• Liker 9
Skrevet

Jeg har ikke sett de andre trådene de sier du har laget, men det er vil være naturlig at det gjør vondt når man går til psykolog. Man vil jo da fokusere på og rippe opp i det som er vondt. Målet er jo nettopp å gå inn i de vonde følelsene og lære å bearbeide dem. Det er en vond prosess.

Anbefaler deg å ta disse tankene opp med psykologen din på neste time.

Anonymkode: d4276...61b

Skrevet

Jeg vil nesten anbefale at folk ikke svarer på disse innleggene. Det er skikkelig destruktivt og bare en form for unngåelse. Vi heller ikke kompetent nok til å svare om så alvorlige psykiske vansker. 

Her burde kanskje kg beskytte henne mot seg selv? Hun skriver ørten innlegg i timen om samme tema. Det hjelper henne ikke

Anonymkode: d59b6...4cf

• Liker 5
Skrevet

Det er like normalt som det er unormalt. Du er deg, det er det du skal forholde deg til.

• Hjerte 1
Skrevet

Det kan være normalt å bli verre før man blir bedre, ja. Jeg tror mange opplever det. Det vil nok komme veldig an på hvor syk man er og hvilken sykdom man har også. Det beste du kan gjøre er å snakke med psykologen din om det, han kan gi deg mye bedre svar på dete enn oss pasienter på KG.

Anonymkode: bb048...8e1

Skrevet

Kan du stoppe?

Anonymkode: a9997...e63

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Christina82, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...