Gå til innhold

BH størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okeyy så jeg har vert plaget av at jeg føler brystene mine flyr litt utenfor bhen og tenkte at nå var det kanskje på tide å finne ny BH som passer akkurat meg. Jeg søkte meg opp på mål og begynte måle. 
stramt rett under puppene, og deretter ikke så stramt rundt det største partiet rundt brystet mitt. Her er målene. 70cm under bryst og 84/85 cm rundt brystet. Da kom jeg frem til at jeg bør bruke 70B. I fortrolighet om at dette er min nye størrelse kjører jeg til cubus for å prøve bh-er der for å være helt sikker før jeg bestiller noen fine bh-er jeg har funnet på nettet. Det kjennes alt for løst ut rundt kroppen men cuppen passer helt ok. Men dette føltes ikke rett.

Hva i alle dager skal jeg gjøre for å finne den perfekte bh størrelsen?  
bør jeg f.eks ta 65C i stedet? 

Anonymkode: 2333a...c8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til noen som faktisk kan måle BH størrelsen din riktig. Da må du til en undertøys butikk.

Anonymkode: 5e2a1...fd0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er du 70cm er sjansen stor for at 65 passer bedre enn 70 ja. Jeg er 83 cm rundt og bruker 70.

Anonymkode: a732c...329

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Enkelte kjeder som HM, Cubus osv har ikke godt utvalg i BH om du ikke passer "normen" jeg ville heller oppsøkt en undetøysbutikk som KAN det de driver med.. det koster litt mer men varer mye lengre og gir bedre komfort. 

Anonymkode: 70859...618

Skrevet

- dessuten varierer str fra merke til merke også, change for eksempel har andre størrelser enn for eksempel fantasie, prima donna eller marlie dekkers for å nevne noen kvalitetsmerker

Anonymkode: 70859...618

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Okeyy så jeg har vert plaget av at jeg føler brystene mine flyr litt utenfor bhen og tenkte at nå var det kanskje på tide å finne ny BH som passer akkurat meg. Jeg søkte meg opp på mål og begynte måle. 
stramt rett under puppene, og deretter ikke så stramt rundt det største partiet rundt brystet mitt. Her er målene. 70cm under bryst og 84/85 cm rundt brystet. Da kom jeg frem til at jeg bør bruke 70B. I fortrolighet om at dette er min nye størrelse kjører jeg til cubus for å prøve bh-er der for å være helt sikker før jeg bestiller noen fine bh-er jeg har funnet på nettet. Det kjennes alt for løst ut rundt kroppen men cuppen passer helt ok. Men dette føltes ikke rett.

Om cupen passer,  så  er den riktig. Men kan da gå ned til 65b. Men du har 3 justeringer bak da. Så om du ikke har hektet deg innerst s kan den bli løs.

Selv liker jeg å se de fysisk. Fordi det er variasjoner iht formen på cupen. Også iht paddiger osv.

Jeg kom frem til 90 E. E blir feil cup på selve brystet, og får da bh kanter om jeg ikke står rett opp og ned. 90 D er jo umulig å få tak i. Men fikk tak i 85D nå for litt siden. Og den sitter bra. 

Noen i min str er høy på cupen på yttersiden. Men jeg er ikke så høy fra under brystet og opp til ermehulen. Og da blir passformen helt feil. Så jeg må sjekke sånt fysisk før jeg kjøper. Merkelig nok fant jeg best utvalg i min str på new yorker. 

Der hadde de også noen som var passe god stetch i på målet under brysyet, så jeg slipper klem merker

Anonymkode: 597c6...f70

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Om cupen passer,  så  er den riktig. Men kan da gå ned til 65b. Men du har 3 justeringer bak da. Så om du ikke har hektet deg innerst s kan den bli løs.

Selv liker jeg å se de fysisk. Fordi det er variasjoner iht formen på cupen. Også iht paddiger osv.

Jeg kom frem til 90 E. E blir feil cup på selve brystet, og får da bh kanter om jeg ikke står rett opp og ned. 90 D er jo umulig å få tak i. Men fikk tak i 85D nå for litt siden. Og den sitter bra. 

Noen i min str er høy på cupen på yttersiden. Men jeg er ikke så høy fra under brystet og opp til ermehulen. Og da blir passformen helt feil. Så jeg må sjekke sånt fysisk før jeg kjøper. Merkelig nok fant jeg best utvalg i min str på new yorker. 

Der hadde de også noen som var passe god stetch i på målet under brysyet, så jeg slipper klem merker

Anonymkode: 597c6...f70

Nei, da blir den jo altfor liten i cupen. Når man går ned i omkrets må en opp i cup for at den skal bli lik. Veldig dumt og kjøpe ny bh på innerste hakk, de vier seg og da blir holdbarheten kort om en ikke har fler hakk og gå inn på. 

Anonymkode: ad230...0e8

• Liker 4
Skrevet

De fleste måler for løst rett under puppene. Så kom du frem til 70 er det nok 65 du skal ha. (Gjorde samme feilen selv, med akkurat de str. Trodde jeg var 70B, var 65D)

Anonymkode: 4fd7b...d4f

• Nyttig 1
Skrevet

Du trenger ikke måle. Fasongen på bhen og cupene vil variere innen samme størrenlse, cm sier ikke alt. Tenk så mange ulike fasonger vi har! Bryster som sitter tett sammen eller langt fra hverandre, er runde eller avlange, sitter hlyt eller lavt på kroppen, er faste eller myke. Gå i butikken og prøv deg fram.

Anonymkode: 53644...945

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er europeiske mål så er det 65 c utifra målene du har tatt, så merkelig resultatet ble 70b. Allikevel så kan det variere litt med passform. Noen merker har også sitt helt egne strørrelsesystem. Den perfekte bh størrelsen finnes egentlig ikke, bare den perfekte bh størrelsen i akkurat de BH-en som har perfekt passform til deg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste måler for løst rett under puppene. Så kom du frem til 70 er det nok 65 du skal ha. (Gjorde samme feilen selv, med akkurat de str. Trodde jeg var 70B, var 65D)

Anonymkode: 4fd7b...d4f

Og målbåndet er ikke elastisk , det er BH-en. Så man må trekke fra litt ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...