Gå til innhold

Når snakker de om kjønnsideologi i skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner de å snakke om denne kjønnsideologien i skolen og får foreldre noe innsikt i når de skal snakke om hva? 

Barnet mitt begynte i første klasse nå, og tror og håper at det er litt tidlig for slikt, men man vet jo aldri. 

Anonymkode: 95387...9d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke dette ble nevnt før 3. eller 4. klasse, men man er uansett aldri for liten til å få vite at folk kan føle seg som et annet kjønn enn det de er født med. Jo tidligere dette blir en naturlig og selvfølgelig del av livet jo større sjanse er det for at det blir slutt på både mobbing, ekskludering eller bare gammeldagse holdninger (som jeg er ganske sikker på at du har ut fra innlegget ditt). Husk at de fleste som sliter med kjønnsidentitet har kjent på dette siden før skolestart! Tenk om disse kunne bli møtt på følelsene sine allerede da og føle seg normal og ikke som noe man helst ikke skal snakke om. 

Anonymkode: 7473d...861

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Min går i fjerde nå og deg har ikke vært noe tema overhodet. Jeg er uansett ikke bekymret for det, akkurat som jeg ikke er bekymret for at han skal bli kristen eller muslim av religionslære. Snakk med barnet hjemme om det har spørsmål. 

Anonymkode: a47b9...713

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min går i fjerde nå og deg har ikke vært noe tema overhodet. Jeg er uansett ikke bekymret for det, akkurat som jeg ikke er bekymret for at han skal bli kristen eller muslim av religionslære. Snakk med barnet hjemme om det har spørsmål. 

Jeg hadde kristendomsfaget på 80/90-tallet og det tiltrakk seg endel religiøse gærninger som drev med ren forkynnelse.

Hvis kjønnsforvirring nå har samme frihet til hjernevask som det religion hadde for 30 år siden så er det grunn til å være bekymret.

Anonymkode: 668e3...8b4

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo lese deg opp på skoleplanen :) :) :)

Anonymkode: 9d3fb...4ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde kristendomsfaget på 80/90-tallet og det tiltrakk seg endel religiøse gærninger som drev med ren forkynnelse.

Hvis kjønnsforvirring nå har samme frihet til hjernevask som det religion hadde for 30 år siden så er det grunn til å være bekymret.

Høres ut som et spesielt miljø på din skole i så fall. De driver ikke med hjernevask i norske skoler for å gjøre unger kjønnsforvirret, det er en fullstendig paranoid tankegang. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres ut som et spesielt miljø på din skole i så fall. De driver ikke med hjernevask i norske skoler for å gjøre unger kjønnsforvirret, det er en fullstendig paranoid tankegang. 

Min erfaring er at de som driver med hjernevask mangler selvinnsikten til å innse hva de driver med.

Hvis en lærer mener at «kjønn» er en følelse og at de som maser om at det har noe med biologi å gjøre er høyre-radikale så vil hun kanskje lære ungene akkurat det?

• Nyttig 1
Skrevet

Har barn på ungdomsskole og vgs. Det har aldri vært et tema noen gang 😅 Den eneste barna har møtt som tar dette opp, er en grandonkel som er i mot at det undervises i… At samtlige yngre slektninger fra flere kommuner forteller han at det ikke er en del av læringsmålene på noen trinn synker ikke inn, vi har gitt opp 🙈 Skoler står fritt til å invitere foredragsholdere fra ulike organisasjoner etc ( ofte i samarbeid med FAU), dette er noe helt annet. 

Anonymkode: d1fd6...1b5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg tror ikke dette ble nevnt før 3. eller 4. klasse, men man er uansett aldri for liten til å få vite at folk kan føle seg som et annet kjønn enn det de er født med. Jo tidligere dette blir en naturlig og selvfølgelig del av livet jo større sjanse er det for at det blir slutt på både mobbing, ekskludering eller bare gammeldagse holdninger (som jeg er ganske sikker på at du har ut fra innlegget ditt). Husk at de fleste som sliter med kjønnsidentitet har kjent på dette siden før skolestart! Tenk om disse kunne bli møtt på følelsene sine allerede da og føle seg normal og ikke som noe man helst ikke skal snakke om.

Endret av Jon Are
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Min erfaring er at de som driver med hjernevask mangler selvinnsikten til å innse hva de driver med.

Hvis en lærer mener at «kjønn» er en følelse og at de som maser om at det har noe med biologi å gjøre er høyre-radikale så vil hun kanskje lære ungene akkurat det?

Om så skulle være, tror du oppriktig barnet ditt kommer hjem kjønnsforvirret og vil slite med dette? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pussig. Jeg gikk på skole på samme tiden og så aldri en eneste religiøs gærning. Jeg hadde riktignok religionslærere som var personlig troende, men ingen av dem var gærne. Akkurat som jeg aldri har hatt gærne mattelærere, norsklærere, historielærere, etc. 

Anonymkode: e12a8...6d2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når begynner de å snakke om denne kjønnsideologien i skolen og får foreldre noe innsikt i når de skal snakke om hva? 

Barnet mitt begynte i første klasse nå, og tror og håper at det er litt tidlig for slikt, men man vet jo aldri. 

Min erfaring, etter 12 år med skolebarn er: Aldri.

Anonymkode: 500fb...53f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om så skulle være, tror du oppriktig barnet ditt kommer hjem kjønnsforvirret og vil slite med dette? 

Sannsynligvis ikke. På samme måte som at jeg ikke ble personlig kristen på tross av lærere som var lovpålagt å oppdra oss i den kristne tro.

Jeg vil fremdeles argumentere for at ideologi er problematisk i skolen. Jeg vil at barna mine skal lære matte og fysikk og norsk og engelsk, hvordan demokratiet vårt funker, kildekritikk samt å ikke slå eller mobbe hverandre.

Når man putter ideologi inn på timeplanen så blir skolen en slagmark for de forskjellige trossamfunnene - kristne, muslimer, pride etc. Det vil jeg helst slippe.

Skrevet

Takk for svar 😊 

Ville egentlig bare vite det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...