Gå til innhold

Vil ikke til far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter med min eks mann, vi har et turbulent forhold og han har våres datter annen hver helg. Nå kjemper han får og gå hovedomsorgen, bv er innblandet av ulike grunner. Kort oppsummert, hadde bv hentet våres datter på skolen uten og ha informert, så hadde dem stilt henne spørsmål, dette syns hun var kjempe skummelt og var et over tramp. Far bor et stykke unna oss, nå har han leid seg bolig i nærheten for og være nærmere skolen til datteren, og inntil videre har han fått 50/50, dette er ingen god løsning da dette kun skaper stress for barnet og hun ikke ønsker og dra, hver gang hun skal til far gråter hun og er helt fra seg, jeg kan jo ikke tvinge henne til samvær med sin far? 

Anonymkode: 45319...349

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tenkt barnets beste, og i dette tilfellet er ikke det å ha samvær med far. 

Skrevet

Du kan forsøke gjøre situasjonen mindre vanskelig for din datter så lenge det ikke er tungtveiende grunner for at hun ikke vil som overgrep, vold etc. Din holdning har mye å si for hva barnet vil... 

• Liker 3
Skrevet

Det kan vel tenkes at barnet gråter og er helt fra seg, fordi DU har en vanskelig relasjon til far.

Barnet speiler følelsene til foreldrene sine, og siden hun bor hos deg, så gjør hun det hun tror du vil.

Anonymkode: ef918...cbe

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor gammel er din datter? Etter en viss alder har de lovbestemt rett til å si hvor si hvor de vil bo selv.

Anonymkode: bdbb0...c58

Skrevet

Ikke krangle med far ikke diskuter med far vær passiv ydmyk  og gjør så godt du kan for datteren din å gjør dette bra igjenn mellom deg og han. Det er nok ikke bare far sin feil.... selv om han begynner trenger ikke du å begynne eller fortsette. Det trenger ikke å være turbulent fra di si side. 

Anonymkode: 204bf...4b6

• Liker 2
Skrevet

Er barnevernet innblandet pågrunn av at dette krangler mye? Aner du hvor utroligt skadelig det er for henne?....  en av dere må legge dere flat og bare slutte. Man må tenke klart man MÅ ikke forsvare seg med ord....det fører ofte bare til argumenter og manipulasjon hvis begge parter er veldig sta.

Skrevet

Av erfaring så er det ofte en grunn for at BV er innblandet, og har far det strengere for eks så kan det være en grunn for at hun ikke vil dit, barn skjønner ikke alltid sitt eget beste i forhold til hvor viktig det er med grenser osv i oppveksten. Nå vet jo ikke vi årsaken til noe av dette, men ofte får man veldig forskjellig historie fra mor, far og barn.

Anonymkode: 02679...e7e

Skrevet
Athena Freyja skrev (38 minutter siden):

Jeg ville tenkt barnets beste, og i dette tilfellet er ikke det å ha samvær med far. 

Men det er ikke så enkelt når systemet trumfer at barn skal ha relasjon med far uansett hva omstendighetene er 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det er ikke så enkelt når systemet trumfer at barn skal ha relasjon med far uansett hva omstendighetene er 

Ja det er fælt at det er sånn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...