AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 Jeg har en bror som er gift med en ufyselig dame, de har tre barn og han gjør alt med unga og er hjemmeværende. Kona jobber døgnet rundt og er ikke til stedet i det heletatt, ser at dette tar mentalt på min bror, i tillegg har dem ingen familie i nærheten, kunn en søster som ikke er til hjelp. Jeg tror ikke unga for det dem trenger, ikke fordi at broren min ikke gjør alt han kan men det blir for tøft når han står alene med alt. Jeg tenker de trenger hjelp utenfra, ville dere kontakter bv? Anonymkode: b54d4...f11
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 Hvis kona forsørger familien, kan vel din bror ta seg av hus og hjem? Er han en vanlig oppegående type? Anonymkode: 594dc...b08 7 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Hadde du snudd på det (kona var hjemme, og broren din bare jobbet) så hadde du vel ikke brydd deg? Ser ingen grunn til å kontakte barnevernet i det du skriver. Anonymkode: fe80d...d22 10
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Det er da mange som står helt alene med tre barn, uten at de har noen andre! Her har de en mor som forsørger. Hvorfor er det slik at broren din ikke har jobb? Han gjør alt for barna. Vel, da bør de vel ikke lide noen nød? Kanskje broren din lider nød i ekteskapet, men det er en helt annen sak. Hvor kommer barnevernet inn i bildet? Du kommer ikke med et konkret eksempel på at barna har det ille. Anonymkode: 15bfe...f01 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Hva er det du mener barnevernet skal kontaktes for? Anonymkode: dc9a2...954 2
Hensatt Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 I stedet for å kontakte barnevernet, hvorfor kan du ikke tilby å hjelpe til litt selv? Avlaste de en helg med å ta ungene for eksempel. Man stiller heller opp for egen familie fremfor å melde de til barnevernet... 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har en bror som er gift med en ufyselig dame, de har tre barn og han gjør alt med unga og er hjemmeværende. Kona jobber døgnet rundt og er ikke til stedet i det heletatt, ser at dette tar mentalt på min bror, i tillegg har dem ingen familie i nærheten, kunn en søster som ikke er til hjelp. Jeg tror ikke unga for det dem trenger, ikke fordi at broren min ikke gjør alt han kan men det blir for tøft når han står alene med alt. Jeg tenker de trenger hjelp utenfra, ville dere kontakter bv? Anonymkode: b54d4...f11 Hvorfor er han hjemmeværende ? Hva mener du med at han gjør alt for barna? Hvor mye jobber denne kona? 24/7 hele uka ? 🤔 Folk har jo forskjellige opplegg. Vi har heller ikke vanlig a4-liv der begge jobber og begge er med barna på ettermiddagen. Jeg er hjemmeværende (kronisk syk), og gjør daglig / enkelt husarbeid som oppvask, klesvask, tørke støv, lage middag, pakke barnehagesekk, smøre matpakker osv. Far jobber 120% skift og gjør de tyngre oppgave hjemme (vaske gulv, skifte på senger, skrubbe dusj , klippe gress osv). Ergo, han gjør mer enn meg gjennom uka, men det er bare sånn det er. Alternativet hadde vært å flytte fra hverandre for å ha barnet annenhver uke hver for at jeg ikke skulle blitt helt ødelagt , det er da vitterlig ingen god løsning hverken for oss eller barnet😅 Man gjør det som er best for sin familie. Hvis mannen er arbeidsledig så er det ganske logisk at kona må jobbe mer for å forsørge familien? Anonymkode: 97661...9fc 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 Så du er den søsteren som ikke er til hjelp? Anonymkode: 87f42...6bc 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #9 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har en bror som er gift med en ufyselig dame, de har tre barn og han gjør alt med unga og er hjemmeværende. Kona jobber døgnet rundt og er ikke til stedet i det heletatt, ser at dette tar mentalt på min bror, i tillegg har dem ingen familie i nærheten, kunn en søster som ikke er til hjelp. Jeg tror ikke unga for det dem trenger, ikke fordi at broren min ikke gjør alt han kan men det blir for tøft når han står alene med alt. Jeg tenker de trenger hjelp utenfra, ville dere kontakter bv? Anonymkode: b54d4...f11 Mange er alene med tre barn og er i full jobb. Anonymkode: 48de1...6cf 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Skrevet 19. september 2023 Det er derfor likestilling er en vrangforestilling. Mannen skal ikke være hjemme alene med 3 barn dem er ikke egnet for det. Jeg har aldri vitnet eller hørt om noen menn som er egnet til det uten at det blir kaos! Anonymkode: e0551...149 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #11 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis kona forsørger familien, kan vel din bror ta seg av hus og hjem? Er han en vanlig oppegående type? Anonymkode: 594dc...b08 Nei han har sine psykiske plager. Hun er aldri til stedet for barna, hun velger og være på jobb fordi hun ikke liker og tilbringe tid med sine barn. Anonymkode: b54d4...f11
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #12 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mange er alene med tre barn og er i full jobb. Anonymkode: 48de1...6cf Men han har sine belastninger i tillegg Anonymkode: b54d4...f11
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #13 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så du er den søsteren som ikke er til hjelp? Anonymkode: 87f42...6bc Nei vetikke hvorfor du antar det men jeg er en av dem som bor langt unna Anonymkode: b54d4...f11
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #14 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor er han hjemmeværende ? Hva mener du med at han gjør alt for barna? Hvor mye jobber denne kona? 24/7 hele uka ? 🤔 Folk har jo forskjellige opplegg. Vi har heller ikke vanlig a4-liv der begge jobber og begge er med barna på ettermiddagen. Jeg er hjemmeværende (kronisk syk), og gjør daglig / enkelt husarbeid som oppvask, klesvask, tørke støv, lage middag, pakke barnehagesekk, smøre matpakker osv. Far jobber 120% skift og gjør de tyngre oppgave hjemme (vaske gulv, skifte på senger, skrubbe dusj , klippe gress osv). Ergo, han gjør mer enn meg gjennom uka, men det er bare sånn det er. Alternativet hadde vært å flytte fra hverandre for å ha barnet annenhver uke hver for at jeg ikke skulle blitt helt ødelagt , det er da vitterlig ingen god løsning hverken for oss eller barnet😅 Man gjør det som er best for sin familie. Hvis mannen er arbeidsledig så er det ganske logisk at kona må jobbe mer for å forsørge familien? Anonymkode: 97661...9fc Han er ufør pga sine psykiske belastninger. Hun jobber hver dag og ønsker generelt ikke og tilbringe tid med barna sine. Tror ikke akkurat det hun tjener er nok til og forsørge, det er nav sin jobb i dette tilfellet Anonymkode: b54d4...f11
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #15 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han er ufør pga sine psykiske belastninger. Hun jobber hver dag og ønsker generelt ikke og tilbringe tid med barna sine. Tror ikke akkurat det hun tjener er nok til og forsørge, det er nav sin jobb i dette tilfellet Anonymkode: b54d4...f11 Men barna går i barnehage og skole? Så han er ikke hjemme med de hele tiden? Har hun eller han sagt til deg at hun jobber fordi hun ikke ønsker å tilbringe tid med barna sine? Vet du hva hun tjener? 😅 Anonymkode: 97661...9fc
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #16 Skrevet 19. september 2023 Ja har vert i samme situasjon. Jeg var hjemmeværende med tre barn, mannen jobbet. Du reagerer fordi han er mann. Anonymkode: 33a10...1eb 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #17 Skrevet 19. september 2023 Jeg henger meg kun opp i setningen om at du er bekymret for at barna ikke får det de trenger. Grunnen til det er ikke så relevant. Er du bekymret for barn kan du ringe barneverntjenesten der de bor og drøfte saken anonymt i første omgang, så vil du få råd. Kanskje er det noe familie og nettverk kan stille opp med for å hjelpe til i første omgang? Eventuelt kan du melde bekymring til Barneverntjenesten, og om foreldrene ønsker kan BV ta initiativ til familieråd som et hjelpetiltak for å få bistand fra eventuelt nettverk. Evnt kan besøkshjem/avlastning være et alternativ. -ikke vær redd for å ringe barnevernet og drøfte din bekymring i alle fall Anonymkode: 4da0b...569
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #18 Skrevet 19. september 2023 Når man har en hjemmeværende forelder får man sannsynligvis mer omsorg enn dersom man han to foreldre i vanlig arbeid. Jeg ser ikke problemet. Dersom din bror ønsker å endre situasjonen så er det en sak mellom han og kona. Anonymkode: d5927...36c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #19 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Han er ufør pga sine psykiske belastninger. Hun jobber hver dag og ønsker generelt ikke og tilbringe tid med barna sine. Tror ikke akkurat det hun tjener er nok til og forsørge, det er nav sin jobb i dette tilfellet Anonymkode: b54d4...f11 Har din bror sagt dette til deg eller er det synsing? Anonymkode: d5927...36c
Gjest Sprite Skrevet 19. september 2023 #20 Skrevet 19. september 2023 Kontante barnevernet for noe kvinner har gjort i alle år? 🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå