Forvirragirly Skrevet 19. september 2023 #1 Skrevet 19. september 2023 (endret) Heihei! i 2019/2020 sleit jeg med anoreksi, og som følge av dette gikk jeg drastisk ned i vekt. Nå som det går helt fint med meg, ønsker jeg å få kroppen «på plass igjen». Har klart å holde et stabil vekt i flere måneder, noe jeg akter å fortsette med. Konsekvensen av dette var jo likevel at puppene mine ble «ødelagte». Alt av form forsvant, og nå henger de som noen svisker. Det er ikke like ille som det var tidligere, for da kunne jeg uten å spøke RULLE de opp som en rullekake. Er likevel veldig sjenerende, fordi i en alder av 19 skal de ikke henge og være såpass flate. Blir veldig, veldig usikker på det. Ikke minst er det UMULIG å finne bh som passer. De kan fint passe når jeg står, men når jeg lener meg frem (noe jeg ofte må i butikk) faller de halvveis ut av bhen. Er som mange har beskrevet det etter amming: at puppene blir «bananer». Og jeg har verken ammet eller vært gravid, ei heller har jeg planer om det. I sportsbher «bretter» puppene seg inn mot midten, og det blir veldig ubehagelig å gå rundt sånn.. Flytta nylig, og er i venteliste på få fastlege her. 151. plass på venteliste, yay! Fastlegen min er 18 timer med kjøring unna/5-6 timer med fly og tog. Derfor lurer jeg på hva sjansene er for å en brystløftoperasjon dekket, for ser ikke noe poeng å ta den laaaange reisen dersom det ikke finnes håp.. Regner ikke med at det er innafor grensen til å dekkes, men er verdt å høre. Hvis ikke turer jeg til Albania i vinter og fikser det der(: Setter utrolig stor pris på svar! Endret 19. september 2023 av Forvirragirly
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #2 Skrevet 19. september 2023 I noen tilfeller kan man få brystløft dekket av staten. Dette kan være aktuelt ved sykdom eller dersom du er plaget med svært stor asymmetri eller misdannelser. I disse tilfellene kan man få en henvisning fra fastlegen til spesialist ved et offentlig sykehus. Et brystløft kan for eksempel være aktuelt i forbindelse med brystrekonstruksjon etter kreft. Man får imidlertid svært sjeldent brystløft dekket dersom det utelukkende er estetiske årsaker til operasjonen. Ta kontakt med din fastlege dersom du tror du kan ha rett på behandling innen det offentlige. https://www.helsestart.no/pris/brystloft Anonymkode: 996a9...d94
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #3 Skrevet 19. september 2023 Ikke alle har fine, struttende pupper, selv som tenåring. Du får ikke brystløft av staten av den grunn Anonymkode: 0384b...ee6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #4 Skrevet 19. september 2023 Du får ikke brystløft dekket på det grunnlaget. Jeg har fått dekket brystløft, men grunnlaget var i utgangspunktet brystreduksjon. De endte med å kun fjerne hud, under 200g per bryst, men det var pga situasjonen rundt brystene, brystvev osv. Jeg hadde hatt 80i-cup og hadde etter 30 kilo vektnedgang 75H i størrelse. Hadde smerter og plager i rygg og skuldre, store merker etter bh på skuldrene, stor kul i nakken og mye tyngde. Kun estetiske tilfeller dekkes ikke så lenge det ikke er snakk om store asymmetriske størrelsesavvik eller konsekvenser av sykdom som kreft osv. Dette må du dekke selv. Anonymkode: a2991...608 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #5 Skrevet 19. september 2023 Nja. Ikke enig med de over her. Hvis puppene dine er såpass hengete at de skaper irritasjon på huden under/rødhet eller sopp osv kan man få dekket. Også hvis de er store og veldig hengete kan man si at man får vondt i rygg og nakke. Greia er bare hvordan du formulerer deg. Sier du til fastlegen at du får dårlig selvtillit pga puppene eller bare at det plager deg (psykisk) får du ikke dekket. Men fokuser på de fysiske problemene og smør gjerne tjukt på. Anonymkode: ea01d...dbb
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #6 Skrevet 19. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nja. Ikke enig med de over her. Hvis puppene dine er såpass hengete at de skaper irritasjon på huden under/rødhet eller sopp osv kan man få dekket. Også hvis de er store og veldig hengete kan man si at man får vondt i rygg og nakke. Greia er bare hvordan du formulerer deg. Sier du til fastlegen at du får dårlig selvtillit pga puppene eller bare at det plager deg (psykisk) får du ikke dekket. Men fokuser på de fysiske problemene og smør gjerne tjukt på. Anonymkode: ea01d...dbb Eller bare drit i forsøket på å snylte på felleskapet å godta at sånn er livet og at det er helt okei å ikke ha struttepupper uavhengig alder. Anonymkode: a1cc2...d9d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå