Taluno Skrevet 20. september 2023 #21 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har brukt skritteller lenge og nei, 10000 er ikke mye. Du kan ligge 22 av døgnets timer i sengen og likevel nå det målet. 20000 er brukbart. Hva jeg vil kalle en aktiv turdag har 30000 skritt og da er jeg hjemme til kl 14. Man får 5000 bare ved å være i huset. Riktignok er jeg rastløs og har stort hus men likevel. Anonymkode: 3eb68...fdf Det er ganske individuelt om man synes 10 000 skritt er mye. For noen som hater gå tur, eventuelt trener på andre måter, så kan 10 000 skritt være veldig mye. Hvis man er veldig inaktiv, så er 10 000 skritt ett ganske høyt mål. Er man en aktiv turgåer fra før, så er 10 000 skritt veldig lett. Jeg er en av de som svært sjeldent oppnår 10 000 skritt, for jeg hater å gå tur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 20. september 2023 #22 Del Skrevet 20. september 2023 Ser folk sier at det er så enkelt å oppnå 10 000, men det syns ikke jeg det er. Det er grunnen til at jeg sluttet med skrittklokke, så jækla deprimerende. 😂 Måtte hva hvertfall en times tur hver dag for å greie det med mindre det var noe spesielt den dagen. Og da brukte jeg heller den timen på annen trening som har enda bedre effekt på helsa. Jeg syklet for eksempel 2 mil til dagen men det utløste jo ikke et eneste skritt. Å kjøre bil ga flere skritt fordi jeg har et stykke å gå til parkeringen. 10 000 kan være et greit mål hvis du liker å gå, og du synes det er oppnåelig, og du ikke har andre aktiviteter du må stjele tid fra for å greie 10k. 8000 er også et greit mål hvis det er mer oppnåelig for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 20. september 2023 #23 Del Skrevet 20. september 2023 I Grosny skrev (12 timer siden): Har du link til noen slike forskningsartikler? Jeg mangler fag- og vitenskapsgrunnlag, og tror at det optimale er å variere, hvilket beyr trening med både høy og lav puls, og både lenge og kort. Lange sykkelturer på 3 timer kan kjøres med lav innsats, eller så fort jeg bare klarer, eller med veldig blandet intensitet. Småturer på 45 minutter kan ha noen kraftfulle sekvenser og ellers ganske rolig, eller det kan være full pinne. Min filosofi er at variasjon med hensyn til hva jeg har lyst til der og da er hyggelig. Gammeldags treningsfilosofi sier at det skal brukes mer tid på rolig intensitet enn på høy intensitet. Muligens en eller to høyintensitetsøkter i uke. Jeg kan sykle ganske rolig i 35 minutter for deretter å gi absolutt bånn gass i en 8 minutter lang stigning. Da får jeg både rolig trim og høyintensitet. Jeg er rimelig sikker på at den turen gir hjerte og lungeeffekt. Ja, en blanding av høyintensive og lavintensive kondisjonsøkter ispedd litt styrketrening og mobilitetstrening er det optimale 👍. Dr Michael Mosley har har forsket på effekten av høyintensiv trening. Han har skrevet flere bøker, og har laget serien «The Truth About Getting Fit» for BBC (tror det finnes klipp på YouTube også). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 20. september 2023 #24 Del Skrevet 20. september 2023 (endret) Endret 20. september 2023 av Grüner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 20. september 2023 #25 Del Skrevet 20. september 2023 (endret) Grüner skrev (8 minutter siden): Ja, en blanding av høyintensive og lavintensive kondisjonsøkter ispedd litt styrketrening og mobilitetstrening er det optimale 👍. Dr Michael Mosley har har forsket på effekten av høyintensiv trening. Han har skrevet flere bøker, og har laget serien «The Truth About Getting Fit» for BBC (tror det finnes klipp på YouTube også). Interressant. Jeg tror forresten at det er noen norske miljøer som er veldig langt framme i treningskunnskap, men jeg er ikke helt sikker på hvem og hvor. Gjetter at det kan være forskjellige landslag, Olympiatoppen og idrettshøyskolen. Endret 20. september 2023 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå