Gå til innhold

Sterke fysiske minner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette her. Jeg har ikke hørt noen andre snakke om dette og de jeg har prøvd å forklare det til ser ikke helt ut til å forstå. Kanskje jeg forklarer det dårlig.

Men jeg har ekstremt ofte noe som jeg vil kalle for emosjonelle og fysiske flashbacks, uten at de nødvendigvis er negative. Men sånn som i kveld, så oppstår det en følelse i kroppen min når jeg legger meg for kvelden, og den følelsen har jeg kjent før. Jeg begynner å dagdrømme og kjenne etter på denne følelsen, og den tar meg tilbake til en ferietur jeg hadde med mann og barn for over ti år siden. Plutselig så husker jeg alt, lukter, smaker, følelser og da hvordan jeg fysisk hadde det i kroppen på den tiden. Det er så rart. Noen ganger er disse flashbacksene bare behagelige, selv om de er veldig sterke. Men ofte (ihvertfall tidligere) er/var de også veldig ubehagelige, jeg har gjenopplevd mye vonde minner de siste 5 årene ish, på grunn av traumer og at jeg traff veggen da og begynte å bearbeide livet og oppveksten min.

Men disse andre minnene som dukker opp i kroppen min, har det med traumer å gjøre også? Selv om det ikke oppleves vondt? 

Noen som skjønner hva jeg prøver å forklare eller har opplevd lignende?

Anonymkode: 633dd...132

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har opplevd lignende?

Skrevet

Jeg opplever dette sjeldne ganger, men det er som et blaff bare. Det varer ikke så lenge og er kanskje ikke like sterkt som det du opplever? Vanskelig å si.

Anonymkode: 5e1b8...4fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg opplever dette sjeldne ganger, men det er som et blaff bare. Det varer ikke så lenge og er kanskje ikke like sterkt som det du opplever? Vanskelig å si.

Hva anser du som sjeldent da? Noen ganger kan det gå uker i mellom for min del, men så kan det også være en periode hvor jeg kjenner dette hver dag. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva anser du som sjeldent da? Noen ganger kan det gå uker i mellom for min del, men så kan det også være en periode hvor jeg kjenner dette hver dag. Ts

Hmm, jeg har liksom ikke festet meg ved det når det skjer, så jeg vet ikke helt. 2-6 ganger i året da kanskje? Usikker. Jeg har bare tenkt at det er et sterkt minne som trigges av en lukt, lyd eller en eller annen asossiasjon som jeg kanskje ikke engang er bevisst. Jeg har relativt ofte lukt-hallusinasjoner, rare opplevelser i forbindelse med innsovning og oppvåkning og migrene med aura, så jeg er vant til at hjernen min kan finne på litt forskjellig. 😅 Har ikke tenkt så mye over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...