Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har noen erfaring med å forlate partneren sin for noen man er emosjonelt utro med? Jeg skal gjøre det slutt uansett, ikke bare pga den andre.. Takk for svar.

Anonymkode: fd1ab...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og han jeg var utro med var begge gift. Vi ble enige om å bryte begge ekteskapene, da begges ekteskap uansett var på randen før han og jeg traff hverandre. Ble enige om at bruddene skulle skje i løpet av en sommer. Jeg rev av plasteret og flyttet ut. Elskeren min dro det ut, fordi "sommerferie", "bursdager", "familiebesøk" osv kom i veien. Sommeren gikk uten et brudd, og da takket jeg for meg i den relasjonen også. Jeg hadde gjennongøringsevne, det hadde ikke han. 

Anonymkode: 512c1...bbe

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og han jeg var utro med var begge gift. Vi ble enige om å bryte begge ekteskapene, da begges ekteskap uansett var på randen før han og jeg traff hverandre. Ble enige om at bruddene skulle skje i løpet av en sommer. Jeg rev av plasteret og flyttet ut. Elskeren min dro det ut, fordi "sommerferie", "bursdager", "familiebesøk" osv kom i veien. Sommeren gikk uten et brudd, og da takket jeg for meg i den relasjonen også. Jeg hadde gjennongøringsevne, det hadde ikke han. 

Er du fremdeles i forholdet det var meningen du skulle avslutte?

Skrevet

Glemte å skrive at vi er unge (ikke forlovet/gift/barn) hvis det har noe å si.

-TS

Anonymkode: fd1ab...345

Skrevet

Vi var begge gift (15 og 17 år lange ekteskap) da vi møttes og ble forelsket i hverandre. Han ba om skilsmisse 3 uker senere, jeg ventet ca en mnd etter det igjen. Nå lever vi lykkelig sammen og er sinnsykt glade for at vi er ferdig med de kjærlighetsløse ekteskapene vi hadde. Livet er så mye bedre ❤️❤️

Anonymkode: a02bb...c7d

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er gift med han jeg var utro med. Ikke stolt av overlappingen der, altså, men utroskapen var nok et tydelig tegn på at forholdet jeg var i ikke var liv laga (ingen barn, heldigvis). Gjorde det slutt en uke etterpå. Brukte mange mnd på å innlede et skikkelig forhold med den nye, men vi er fortsatt sammen 20 år etterpå.

Anonymkode: e9e1f...73a

Skrevet

Jeg valgte å ikke gjøre det. Avsluttet med han jeg var utro med og avsluttet forholdet med mannen min. Jeg innså at jeg hadde det best på egenhånd. Utroskapet var et tegn på at forholdet mitt ikke var bra for meg. 

Anonymkode: 7cbf1...755

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det samme har skjedd meg. Aldri hør på en mann som sier han «skal ut av forholdet» det skjer IKKE!

Anonymkode: 7b86e...3df

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, dessverre. Valgte han jeg var utro med, og han viste en side av seg selv som jeg ikke unner min verste fiende en gang. Er fortsatt ganske psykisk ødelagt av han, mange år etterpå. Måten han behandlet meg på har formet meg som person, og det er ikke positivt ment. 

Anonymkode: 510ec...d92

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, dessverre. Valgte han jeg var utro med, og han viste en side av seg selv som jeg ikke unner min verste fiende en gang. Er fortsatt ganske psykisk ødelagt av han, mange år etterpå. Måten han behandlet meg på har formet meg som person, og det er ikke positivt ment. 

Anonymkode: 510ec...d92

Huff! Men jeg tror dessverre at mange som driver med utroskap, både dem som er utro og dem som er utroskapspartneren, ofte har en form for personlighetsforstyrrelser. De lever i en drømmeverden der konsekvenser og andres følelser ikke eksisterer. Å bli utsatt for psykisk vold er forferdelig, som tar lang tid å bearbeide..

Anonymkode: 71995...af7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Typisk utroe mannfolk. 

Anonymkode: 6731b...7ac

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det samme har skjedd meg. Aldri hør på en mann som sier han «skal ut av forholdet» det skjer IKKE!

Det skjedde med han jeg var elskern til. Men joda, det tok 5-6 år. Det gjorde det. 

men han og jeg var enige om at det blir aldri han og meg uansett. 

Anonymkode: 2614f...265

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her. Etter 2 år var han fortsatt ikke «klar» til å ta opp samtalen om skilsmisse med kona si.. 

Noen menn har lyst til å gå, men når alt kommer til alt så har de ikke ryggrad eller sterke nok følelser for deg likevel.

Uansett så vil du vel ikke ha en mann som ikke er sikker på at han er klar for å være med deg eller ikke?

Jeg for min del har lært at jeg vil være førstevalget, ikke en forbanna reserveløsning som ligger på vent til han selv finner det for godt.. 

Godt jeg har lært leksa mi, bare fint om andre slipper å gå gjennom samme helvette. 

Anonymkode: 3b1dc...be4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjedde her. Min mann hadde kjæreste (var sammen i ca 5 år) når vi ble kjent, han avsluttet det og i dag er vi gift på 9.året.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff! Men jeg tror dessverre at mange som driver med utroskap, både dem som er utro og dem som er utroskapspartneren, ofte har en form for personlighetsforstyrrelser. De lever i en drømmeverden der konsekvenser og andres følelser ikke eksisterer. Å bli utsatt for psykisk vold er forferdelig, som tar lang tid å bearbeide..

Anonymkode: 71995...af7

Det var en spenstig påstand, kan du underbygge den med mer enn at "du tror"?

Anonymkode: 820f8...256

Skrevet

Ja, jeg gjorde det for mange år siden. Slo opp med typen og gikk for han jeg var forelska i og hadde flørtet litt med. 

Før jeg blir halshugd her så må jeg påpeke at jeg aldri gikk inn for å være emosjonelt utro, men klarte ikke å gjøre det slutt med en gang jeg oppdaget tiltrekningen da det tok meg litt tid å gruble på eget forhold og finne ut av ting der. 

Det gamle forholdet la jeg bak meg ganske lett, der var jeg ganske sikker i min sak. Det nye forholdet varte en liten stund, men tok etter hvert slutt det også. 

Føler ikke at jeg kunne gjort så veldig mye annerledes egentlig, men har i alle fall lært å være veldig skeptisk til forelskelser som intreffer mens man er i forhold med andre. En tilfeldig tiltrekning kan nok føles sterkere hvis den er "forbudt", og om man ikke trives i forholdet sitt så kan alle slike følelser forsterkes en del. 

Anonymkode: 69cae...1b6

Skrevet

Kjæresten min gikk for meg, han var veldig ulykkelig i sitt daværende forhold. Han hadde også lenge tenkt å gjøre det slutt. Vi hadde et par uker overlapp før jeg sa at vi ikke kunne ha mer med hverandre å gjøre før han eventuelt fikk rydda opp på hjemmebane. Han gjorde det slutt noen dager etter det, og vi har det veldig fint sammen i dag.

Anonymkode: 3e192...1f7

Skrevet

Jeg sa til min elsker at han måtte gjøre noe med samboerforholdet sitt. Enten jobbe for at det blir bra eller bryte med henne. Ba ham om å slutte å sutre over manglende personlig frihet i et dødt forhold. Han dro det ut til han falt for venninna mi. Hun forførte ham hals over hode, og planla nærmest bryllup en måned etter at de hilste første gang.

Nå har han stukket hjem til samboeren, for å slippe unna intensiteten og dramaet til den nye dama, men smugmøter henne likevel. Ingen av dem tillater at han sender meldinger til andre damer, og begge sjekker telefonen hans 😂 og nå er han enda mer ufri enn før lidenskapen dukka opp 🤣 For en jævla farse.

Den som jakter to kaniner samtidig får ingen av dem.

Anonymkode: 13a41...015

Skrevet

Utroskap 👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: 77b3f...b22

• Nyttig 1
Skrevet

Så hvorfor har du ikke gått?  For å først være sikker på at det er han andre som er noe å satse på?  

Aner du hvor ødeleggende emosjonelt utroskap er for den andre hvis han finner det ut?  Har du tenkt over det?  Gjør det slutt med engang,  slutt å hold deg og de rundt deg for narr.  

Anonymkode: 820b9...289

• Liker 3
Skrevet

Ikke forlovet, samboer eller barn og unge så er det vel bare å bryte og prøve noe annet, helt unødvendig å være utro i hvert fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...