Gå til innhold

Kjøpe valp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en valp på fem måneder som selges på Finn. Hadde dere turt å kjøpt en så gammel valp? Tenkte mest på miljø trening. Valpen bor helt ute i øde. Mens jeg bor i en by. Er det dumt da?

Anonymkode: 656a0...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har funnet en valp på fem måneder som selges på Finn. Hadde dere turt å kjøpt en så gammel valp? Tenkte mest på miljø trening. Valpen bor helt ute i øde. Mens jeg bor i en by. Er det dumt da?

Det må du jo nesten høre med oppdretter om. Spørs helt hvordan valpen har blitt sosialisert etc.. Det kan i mange tilfeller være positivt dersom oppdretter har peiling på hund og valpetrening.

Anonymkode: 5dcab...afb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det må du jo nesten høre med oppdretter om. Spørs helt hvordan valpen har blitt sosialisert etc.. Det kan i mange tilfeller være positivt dersom oppdretter har peiling på hund og valpetrening.

Anonymkode: 5dcab...afb

Har hørt med henne og hun sier valpen er bra. Burde jeg stole på oppdretter? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har hørt med henne og hun sier valpen er bra. Burde jeg stole på oppdretter? 

Det er vanskelig for oss på kvinneguiden å si. 

Anonymkode: 90536...2ad

Skrevet

Hvilken rase er det? Er det en valp som har blitt levert tilbake til oppdretter siden den er 5 mnd?

Anonymkode: f7a45...291

• Liker 2
Skrevet

Har du søkt opp oppdretter da og for å se hva som dukker opp? Vår terv oppdretter bor uti ødemarka men hundene er av de beste du kan få i Norge i dag med tanke på både stamtavle, helse og sosialisering. De vinner gode priser på utstilling, gjør seg veldig godt i agility, rally og brukes som redningshunder osv. Grunnen til at en opdpretter bor øde er jo ofte fordi det å drive med oppdrett ikke egentlig er så enkelt i en bygård akkurat.. Hvilken rase er det snakk om? Det er liksom mer viktig enn at oppdretter bor øde til tenker jeg.. 

Anonymkode: dfff0...6d5

Skrevet

Det er jo ikke sånn at en 5 mnd gammel valp ikke kan sosialiseres videre. Det er bare å jobbe med valpen i miljøet den skal leve i. For de aller fleste hunder er ikke det noe problem. 

Anonymkode: acfea...510

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva slags oppdrett ? Har den bodd der i 5 mnd? Er det eventuelt grunn til det? Om det er populære raser går de ofte fort vekk. Hva slags rase? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du søkt opp oppdretter da og for å se hva som dukker opp? Vår terv oppdretter bor uti ødemarka men hundene er av de beste du kan få i Norge i dag med tanke på både stamtavle, helse og sosialisering. De vinner gode priser på utstilling, gjør seg veldig godt i agility, rally og brukes som redningshunder osv. Grunnen til at en opdpretter bor øde er jo ofte fordi det å drive med oppdrett ikke egentlig er så enkelt i en bygård akkurat.. Hvilken rase er det snakk om? Det er liksom mer viktig enn at oppdretter bor øde til tenker jeg.. 

Anonymkode: dfff0...6d5

Hvilken oppdretter er det? Vi vurderer å skaffe terv som neste hund. Har hatt det før, men synes gemyttet har blitt dårlig siden den gang. 

Anonymkode: 83519...4ab

Skrevet

Jeg har brent meg på det selv. Kjøpte en valp da den var 4-5 måneder gammel. Den var svært dårlig sosialisert med dårlige gener, noe som gjorde at jeg har jobbet med denne utryggheten i hele hundeholdet.

Jeg ville spurt oppdretter litt mer omkring dette. Har den blitt returnert av en valpekjøper, i så fall hvorfor? Hvis den bare har gått hos oppdretter, hva har oppdretter gjort for å sosialisere valpen? Den er så gammel at sosialiseringsvinduet er over, så hvis den hovedsaklig har gått hjemme i huset til oppdretter så kan det bli et problem (hvis den har gener for usikkerhet).

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sofakona skrev (På 19.9.2023 den 12.42):

Hva slags oppdrett ? Har den bodd der i 5 mnd? Er det eventuelt grunn til det? Om det er populære raser går de ofte fort vekk. Hva slags rase? 

Den har ikke blitt solgt før.

Skrevet

Hva slags rase er det da? Genene vil kunne spille inn. 

Anonymkode: 92ca1...a88

• 3 uker senere...
Skrevet

Som oppdretter har jeg importert mange valper og pga krav om rabbisvaksine kan de ikke komme inn i landet før de er 3 mnd og 21 dager.

Har aldri hatt problemer med noen av de så her kommer det ann på jobben oppdretter har gjort med valpen.

Dra på besøk og møt valpen så får du et inntrykk av hvordan den er i møte med deg som fremmed og ved håndtering 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...