AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Er det noen andre med dødsangst her? Etter jeg det kom ut i media at snus førte til bukspyttkjertelkreft føler jeg at jeg muligens har det. Helt sykt,ja. ( har magetrøbbel)Men når jeg leser om at det nesten ikke er symptomer og at folk oppdager det sent så gir det meg hetta. Går dere ofte til legen? Er det noe som har hjulpet? Har vært hos og lest bøkene til Ingvar Wilhelmsen. Anonymkode: 3b05a...2ea
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Høres ut som hyperkondri. Vurdert å utbrede deg for det? Anonymkode: 16244...e38 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 Hypokondri, mente jeg. Anonymkode: 16244...e38
Akkarogg Skrevet 18. september 2023 #4 Skrevet 18. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er det noen andre med dødsangst her? Etter jeg det kom ut i media at snus førte til bukspyttkjertelkreft føler jeg at jeg muligens har det. Helt sykt,ja. ( har magetrøbbel)Men når jeg leser om at det nesten ikke er symptomer og at folk oppdager det sent så gir det meg hetta. Går dere ofte til legen? Er det noe som har hjulpet? Har vært hos og lest bøkene til Ingvar Wilhelmsen. Anonymkode: 3b05a...2ea Jeg begynte å røyke sigaretter igjen for en måned siden etter å ha latt være i to år. Nå merker jeg alskens ubehag i kroppen og freaker ut. Må slutte igjen
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som hyperkondri. Vurdert å utbrede deg for det? Anonymkode: 16244...e38 Som skrevet over så har jeg vært til I.W som driver eller drev hypokonder klinikk. Men det begynner å bli mange år siden. Trenger kanskje en oppfriskning. Men så slitsomt å ha det sånn. Anonymkode: 3b05a...2ea
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 Akkarogg skrev (1 minutt siden): Jeg begynte å røyke sigaretter igjen for en måned siden etter å ha latt være i to år. Nå merker jeg alskens ubehag i kroppen og freaker ut. Må slutte igjen Så dumme vi er,hehe. Må slutte jeg og. Med snus. Anonymkode: 3b05a...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Skrevet 18. september 2023 Jeg har det også slik. Med alt. Går sjeldent til legen, men de gangene jeg gjør det er jeg overbevist om at jeg er døende. Veldig slitsomt. Kreft går selvsagt igjen.. brystkreft, lungekreft (tidligere røyker, nå vaper), svulst i hjernen osv.. Men, jeg har i tillegg ti helseangst også dødsangst for alle mulig andre ting som kjøring i bil, terror på kollektiv transport, fly osv. Grusomt. Jeg prøver å late som ingenting. Tror ikke mange har merket denne angsten. Føler dette bare er noe jeg må leve med. Anonymkode: 430f5...ef7 1
Akkarogg Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har det også slik. Med alt. Går sjeldent til legen, men de gangene jeg gjør det er jeg overbevist om at jeg er døende. Veldig slitsomt. Kreft går selvsagt igjen.. brystkreft, lungekreft (tidligere røyker, nå vaper), svulst i hjernen osv.. Men, jeg har i tillegg ti helseangst også dødsangst for alle mulig andre ting som kjøring i bil, terror på kollektiv transport, fly osv. Grusomt. Jeg prøver å late som ingenting. Tror ikke mange har merket denne angsten. Føler dette bare er noe jeg må leve med. Anonymkode: 430f5...ef7 Faen det suger
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 Har hatt kreft, er frisk nå! Og jeg bekymrer meg lite, har kommet til at katastrofetanker ikke hjelper noen verdens ting og det skal ikke få ødelegge det livet jeg er så heldig å ha videre. Det man kan gjøre isteden, er jo å slutte å røyke og snuse, sørge for å ha et godt kosthold og mosjonere. Resten rår man ikke over. Anonymkode: 98b67...647 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Skrevet 19. september 2023 Du er hypokonder! Slutt å snus, røyke,null eller lite alkohol og spis sunt og tren. Anonymkode: 16d90...c41 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #11 Skrevet 19. september 2023 Å være hypokonder er jo en ting, må være forferdelig slitsomt. Men å da samtidig røyke/snuse, altså. Alle vet at røyk og snus er ille mtp helsa. Du burde så absolutt slutte å snuse, så får du mange bekymringer mindre. Anonymkode: e2494...f08 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #12 Skrevet 19. september 2023 Kom det som et sjokk at nikotin kan gi kreft??? 🤣 Anonymkode: 73109...b88
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #13 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har det også slik. Med alt. Går sjeldent til legen, men de gangene jeg gjør det er jeg overbevist om at jeg er døende. Veldig slitsomt. Kreft går selvsagt igjen.. brystkreft, lungekreft (tidligere røyker, nå vaper), svulst i hjernen osv.. Men, jeg har i tillegg ti helseangst også dødsangst for alle mulig andre ting som kjøring i bil, terror på kollektiv transport, fly osv. Grusomt. Jeg prøver å late som ingenting. Tror ikke mange har merket denne angsten. Føler dette bare er noe jeg må leve med. Anonymkode: 430f5...ef7 Nei, ikke lev med det, få deg hjelp! Kognitiv terapi hjalp meg veldig mye. Ble kvitt både helseangst og redsel for å kjøre bil/fly. Anonymkode: 69208...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå