AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Jeg merker at jeg blir påvirket av å se alle andre par på sosiale media, som instagram osv. Både kjendispar eller vennepar av meg som deler så masse om hvor fantastisk de har det og hvor glade de er i hverandre. Selv om jeg vet at alle viser de beste sidene og høydepunktene i livet på internett, så er det en liten del av med som lar meg lure i å tro at alle andre par er så mye mer lykkelig enn meg og min kjæreste. Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år. Det er ikke like mye sex og spontanitet som de første to årene da vi ble sammen, det har blitt litt hverdag liksom. Nå er vi samboere og har begge en travel hverdag. Han er ikke typen til å poste om meg på sosiale media, han poster egentlig lite generelt. Det er ikke det at jeg egentlig ønsker det så veldig, selv om jeg skal innrømme at jeg hadde blitt litt varm inni meg om han postet et bilde med meg en gang, bare for å føle at han er "stolt" over å ha med som kjæreste, selv om det kanskje høres dumt ut. Jeg tror at jeg er litt mer "basic" i kjærlighetsspråkene enn han - jeg liker å høre med ord at jeg betyr noe og er viktig eller satt pris på, og jeg liker å få en klem i ny og ne. For han er ikke dette så viktig eller naturlig, han er litt typen til å tenke "jeg sa jo at jeg elsket deg i 2018, jeg skal si i fra om det endrer seg" om dere skjønner 😂 Og jeg vet jo egentlig at han er glad i meg. Vi har det fint og vi har det hyggelig sammen, men når jeg ser alle mulige poster med kjærlighetserklæringer, forlovelser, årsdager, feriebilder, kyssebilder og tekster som "jeg elsker livet med deg", tar jeg meg selv i å tenke at jeg ønsker at vi også hadde det sånn, at vi også var så "utrolig romantiske og hadde så mye lidenskap". Men samtidig er det jo usannsynlig at alle par på instagram egentlig har det så bra hele tiden... Egentlig vet jeg jo at det er så dumt å sammenligne sin hele virkelighet med andres små, beste øyeblikk. Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Tips til å ikke sammenligne seg? Anonymkode: 535a8...f9c 2
Ardenus Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Sosiale medier er helt tragisk, de som legger ut forholdet på nett er nok heller de som må overbevise alle rundt seg at de har det bedre enn de har det. Tenk på alle bilder du ser, alt er så perfekt, men så tenk over hvor mange bilder eller video klipp måtte til for å få til det? "la oss ta et koselig bilde", "okey" tar 100 bilder, får klager at man ser feit ut eller ikke smiler godt nok. Deretter finner man det perfekte bilde å legger ut på nettet. Se så naturlig å perfekt vi har det. Bare piss alt sammen, slutt å se på sosiale medier om hvordan andre har det, se heller hva dere har sammen, har dere det bra? Så fortsett med det. 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 Ja sosiale medier er tull! Og omtrent alt der er løgn. Derfor har jeg ikke sosiale medier. Men, jeg må få si at det høres ikke ut som du er super fornøyd med ditt forhold. Høres ut som du trenger litt mer fra din samboer. Og du har all rett til å ville ha mer romantikk og oppmerksomhet. Selv så har jeg faktisk det der perfekte forholdet du beskriver, men jeg legger det ikke ut på face og insta. Vi er utrolig lykkelige sammen, og veldig forelsket. Så ja noen har det perfekte forholdet med sin drømmemann 😊 Anonymkode: 5d75f...8b7 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #4 Skrevet 18. september 2023 Jeg er litt uenig med dere overfor her. Av og til så er man faktisk bare så himla forelska og lykkelig at det føles deilig å vise til «verden» hvor stolt man er over den man er sammen med. Dere virker litt bitre hele gjengen egentlig. Selvsagt; dersom man legger ut 100-vis av bilder med dama eller typen i året, så har man nok et bekreftelsesbehov, men å legge ut noen bilder og statuser her og der og å vise hvordan et ekte lykkelig forhold ser ut og føles i en verden som bryr seg mer om Tinder og fasade enn noe annet, det er jo bare vakkert. Det å elske partneren sin og å dele livet sammen er like naturlig, eller kanskje mer naturlig enn å skjule partneren sin og å leve to separate liv basert på st det ser «kulere» ut og er mer allment akseptert. Å gi uttrykk for å elske noen eller å føle er ikke farlig folkens. Det er menneskelig. Anonymkode: 2f68d...e79 3 2
Mjalloh Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 32 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg merker at jeg blir påvirket av å se alle andre par på sosiale media, som instagram osv. Både kjendispar eller vennepar av meg som deler så masse om hvor fantastisk de har det og hvor glade de er i hverandre. Selv om jeg vet at alle viser de beste sidene og høydepunktene i livet på internett, så er det en liten del av med som lar meg lure i å tro at alle andre par er så mye mer lykkelig enn meg og min kjæreste. Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år. Det er ikke like mye sex og spontanitet som de første to årene da vi ble sammen, det har blitt litt hverdag liksom. Nå er vi samboere og har begge en travel hverdag. Han er ikke typen til å poste om meg på sosiale media, han poster egentlig lite generelt. Det er ikke det at jeg egentlig ønsker det så veldig, selv om jeg skal innrømme at jeg hadde blitt litt varm inni meg om han postet et bilde med meg en gang, bare for å føle at han er "stolt" over å ha med som kjæreste, selv om det kanskje høres dumt ut. Jeg tror at jeg er litt mer "basic" i kjærlighetsspråkene enn han - jeg liker å høre med ord at jeg betyr noe og er viktig eller satt pris på, og jeg liker å få en klem i ny og ne. For han er ikke dette så viktig eller naturlig, han er litt typen til å tenke "jeg sa jo at jeg elsket deg i 2018, jeg skal si i fra om det endrer seg" om dere skjønner 😂 Og jeg vet jo egentlig at han er glad i meg. Vi har det fint og vi har det hyggelig sammen, men når jeg ser alle mulige poster med kjærlighetserklæringer, forlovelser, årsdager, feriebilder, kyssebilder og tekster som "jeg elsker livet med deg", tar jeg meg selv i å tenke at jeg ønsker at vi også hadde det sånn, at vi også var så "utrolig romantiske og hadde så mye lidenskap". Men samtidig er det jo usannsynlig at alle par på instagram egentlig har det så bra hele tiden... Egentlig vet jeg jo at det er så dumt å sammenligne sin hele virkelighet med andres små, beste øyeblikk. Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Tips til å ikke sammenligne seg? Anonymkode: 535a8...f9c Som man sier: Desto lykkeligere i SoMe, desto mindre lykkelige IRL. Hvor mange par (både kjente, og ukjente) har ikke vært helt hinsides lykkelige på insta før det plutselig brått ble slutt? De man aldri ser i SoMe møter man igjen med den samme kjæresten 10 år senere. Jeg sier ikke at det gjelder alle, men det er en ufornektelig rød tråd gjennom det hele. Jeg skjønner hva du mener. Jeg er også sammen med en som har samme profilbilde som i 2017, og ikke har lagt ut noe på insta siden ferien i 2022. Da la han ut ett bilde av oss og minstemann på en rutebuss i hvor jeg bar preg av å ha traska rundt med vogn i London i 30 varmegrader en hel dag. Romantisk. Han synes det var fint, da 😅 tanken som teller. Er enig med deg, vært koselig med en liten kjærlighetserklæring i ny og ned, men etter 15 år med samme mann (Ble sammen i slutten av tenårene), og ett lykkelig familieliv, må jeg vel si meg fornøyd. Kan ikke få i pose og sekk 😅 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 De fleste har et glansbilde utad. Vi legger ikke ut at ungene er sure, eller at de gamet 7 timer på lørdag og ble sur fordi tacokrydderet var feil type. Det var ei venninne som postet et flott hyttebilde, hvor det så ut som skikkelig familieidyll. Jeg kommenterte det, og fikk et lattermildt svar om at det var ikke sånn 5 minutter tidligere. Klaging på manglende mobildekning og Netflix og litt kos med brettspill. Et halvt minutt med bading, og ta bilde før alle fryser seg ihjel 😂 Du vet og føler at kjæresten din er glad i deg. Du er heldig. Mange andre som lurer på om kjæresten er glad i dem, må gå på Facebook eller instagram for å se kjærlighetserklæringene. Fasade og klisjeer er ingenting i forhold til ekte kjærlighet som eksisterer også uten vitner som trykker "like" Anonymkode: 35a58...bde 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #7 Skrevet 19. september 2023 Jeg blir litt sliten av folk som poster mye om "verdens beste" og idyll. Ikke fordi jeg ser på det som falskt men jeg synes det er masete. Litt sånn de sammen folkene som er veldig "par" når man møter dem. De er liksom ikke individer også. Vi er aldri på sosiale medier sammen. Han er generelt lite på sosiale medier. Jeg har jo valgt ham så han er bare sånn. Jeg tenker på ham som mannen til Dolly Parton som hater oppmerksomhet og å miste privatliv 😄 Hun virker jo også nærmest singel på nett. Anonymkode: c1895...ae6 2
Minlillesky Skrevet 19. september 2023 #8 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg merker at jeg blir påvirket av å se alle andre par på sosiale media, som instagram osv. Både kjendispar eller vennepar av meg som deler så masse om hvor fantastisk de har det og hvor glade de er i hverandre. Selv om jeg vet at alle viser de beste sidene og høydepunktene i livet på internett, så er det en liten del av med som lar meg lure i å tro at alle andre par er så mye mer lykkelig enn meg og min kjæreste. Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år. Det er ikke like mye sex og spontanitet som de første to årene da vi ble sammen, det har blitt litt hverdag liksom. Nå er vi samboere og har begge en travel hverdag. Han er ikke typen til å poste om meg på sosiale media, han poster egentlig lite generelt. Det er ikke det at jeg egentlig ønsker det så veldig, selv om jeg skal innrømme at jeg hadde blitt litt varm inni meg om han postet et bilde med meg en gang, bare for å føle at han er "stolt" over å ha med som kjæreste, selv om det kanskje høres dumt ut. Jeg tror at jeg er litt mer "basic" i kjærlighetsspråkene enn han - jeg liker å høre med ord at jeg betyr noe og er viktig eller satt pris på, og jeg liker å få en klem i ny og ne. For han er ikke dette så viktig eller naturlig, han er litt typen til å tenke "jeg sa jo at jeg elsket deg i 2018, jeg skal si i fra om det endrer seg" om dere skjønner 😂 Og jeg vet jo egentlig at han er glad i meg. Vi har det fint og vi har det hyggelig sammen, men når jeg ser alle mulige poster med kjærlighetserklæringer, forlovelser, årsdager, feriebilder, kyssebilder og tekster som "jeg elsker livet med deg", tar jeg meg selv i å tenke at jeg ønsker at vi også hadde det sånn, at vi også var så "utrolig romantiske og hadde så mye lidenskap". Men samtidig er det jo usannsynlig at alle par på instagram egentlig har det så bra hele tiden... Egentlig vet jeg jo at det er så dumt å sammenligne sin hele virkelighet med andres små, beste øyeblikk. Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Tips til å ikke sammenligne seg? Anonymkode: 535a8...f9c Sosiale medier er bare tull! Så heldig du er som har et forhold med private øyeblikk som ikke behøver å deles til alt og alle. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #9 Skrevet 19. september 2023 Du har det garantert bedre enn de fleste patetiske lykkefisene på SoMe. Anonymkode: afc4d...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Skrevet 19. september 2023 Alle som deler private ting på SoMe er patetiske etter min mening. Stort eller lite. Anonymkode: 9eb98...a43 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #11 Skrevet 19. september 2023 Min har et gammelt profilbilde fra det året det ble slutt med eksen, ca 2016. Han har ikke lagt ut noe siden det. Han ønsker ikke verken å legge ut noe eller endre status. Instagram bruker han ikke. Og før meg hadde han vel knapt brukt snap. Anonymkode: 396a9...87b
c_buk Skrevet 19. september 2023 #12 Skrevet 19. september 2023 1. Slett alle SoMe-appene dine 2. Bli lykkeligere 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #13 Skrevet 19. september 2023 Jeg fikk min «vekker» for en del år tilbake (før Instagram! 😂), der ei barndomsvenninne som jeg ikke hadde kontakt med lenger postet ivrig på Facebook om livet med de vakre barna, den fantastiske mannen og det like fantastiske livet det levde. Det var dyre ferier og bryllup på det nyeste og kuleste stedet i byen. Brått blir det stille, og jeg får høre at hun og mannen hadde flyttet fra hverandre, og hun var gravid med nr 3. Etter dette roet hun ned postingen betraktelig, og la stort sett ut noen friluftslivbilder i ny og ne, og når ungene hadde bursdag. Dette var nok den første opplevelsen jeg hadde av at livet på Facebook ikke nødvendigvis speiler livet i virkeligheten, og er veldig glad for at jeg fikk den erfaringen såpass tidlig. 🙈 Verken mannen eller jeg er ivrige postere på some, og jo da, jeg kan også se på idylliske feriebilder fra andre og ønske meg det når jeg sitter der og kjenner at sommerferien ble ikke akkurat slik jeg ønsket i år heller, men at alle andre har så fantastiske ektefeller som det fremstår på some, det tror jeg faktisk ikke noe på 😂😂 Anonymkode: 401e4...003 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #14 Skrevet 19. september 2023 Jeg har også savnet dette fra min mann, som omtrent ikke har lagt ut noe fra sitt liv med meg de årene vi har vært sammen, og det er sårende men han har ikke forstått at det har gått innpå meg. Han er veldig kreftsyk og dør i løpet av høsten. På fredag ettermiddag klarte han å gå litt i byen, og vi gikk på en bar og tok én øl, og da la jeg ut en status oppdatering der jeg tagget han og baren og la til to emojier. Fikk mange likes fra folk som trodde at vi var på byen og koste oss, men de skulle bare visst at vi snakket om testamentet han skal skrive i morgen. Anonymkode: d4690...33d 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #15 Skrevet 19. september 2023 Lol, skjønner ikke at folk gidder å bruke tid på Facebook og Instagram. Tragisk. Anonymkode: f5c7e...65b 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #16 Skrevet 19. september 2023 «Du vet og føler at kjæresten din er glad i deg. Du er heldig. Mange andre som lurer på om kjæresten er glad i dem, må gå på Facebook eller instagram for å se kjærlighetserklæringene» Dette! Flaut og pinlig å se godt voksne folk legge ut meldinger om at de elsker ektefellen på face synes jeg.. Anonymkode: e215d...249 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #17 Skrevet 19. september 2023 Har dere tatt en prat om dette, som vel kanskje har med kjærlighettspråk å gjøre? Det er jo viktig. Ikke at du skal tvinge han til å poste klinebilder på sosiale medier, men han kan nok gjøre mer for at du skal føle deg viktig og verdsatt og elsket, bare i tingene han sier til deg eller gjør for deg. Husk at andre har annet kjærlighetsspråk, kanskje du ikke "ser" det når han viser hvor glad han er i deg på sin måte. Og hvem vet, kanskje han savner noe fra deg, bekreftelse og begjær, gode ord etc. Når det kommer til sosiale medier så må du legge det litt fra deg og finne andre ting. Som andre sier, husk at mye bare er et glansbilde, eller bare et utslag av forskjellige personligheter. Jeg vil heller stikke en gaffel i øyet enn både å poste "min elskede" eller at min kjæreste skal poste noe sånt kliss om meg, uansett hvor forelsket jeg er. Jeg liker å vise han til verden jeg også, stolt over å ha han på armen, men jeg har en sperre for kjærlighetserklæringer på Facebook. Feriebilder på insta får gå, men de er nøytrale, det er ikke noe hjerter i dem. Anonymkode: 3a5d3...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #18 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir litt sliten av folk som poster mye om "verdens beste" og idyll. Ikke fordi jeg ser på det som falskt men jeg synes det er masete. Litt sånn de sammen folkene som er veldig "par" når man møter dem. De er liksom ikke individer også. Anonymkode: c1895...ae6 Sjalu på sånne forhold kanskje? Mannen og jeg er et sånt par, og vi er helt like om vi er privat eller sammen med andre. Ikke noe falskt bilde vi viser frem Anonymkode: 26efe...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #19 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): «Du vet og føler at kjæresten din er glad i deg. Du er heldig. Mange andre som lurer på om kjæresten er glad i dem, må gå på Facebook eller instagram for å se kjærlighetserklæringene» Dette! Flaut og pinlig å se godt voksne folk legge ut meldinger om at de elsker ektefellen på face synes jeg.. Anonymkode: e215d...249 Ja, Gud bedre om noen viser på SoMe at de elsker hverandre. Spesielt om man er voksen. Dette var ironi da. Det er bare koselig å se at folk elsker hverandre og har det bra spør du meg. Anonymkode: 26efe...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #20 Skrevet 19. september 2023 Jeg tenker alltid at det må være noe usikkerhet i forholdet hvis man har bruk for å reklamere med så stor kjærlighet på sosiale medier. Av alle jeg kjenner er det impulsive typer som er i mange forhold som gjør det, og forholdene varer jo ikke. Jeg kan altså ikke forstå ønsket om å vise kjærlighet online. Men selvfølgelig er der viktig at du føler deg elsket og verdsatt. Kanskje du skal være veldig tydelig om at du blir glad for klemmer og komplimenter? Anonymkode: cd0b8...8ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå