AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Det er nå 1 år siden jeg måtte ha akutt keisersnitt, det gikk så fort at de verken tok seg tid til å vaske eller kutte snittet rett. Sånn er det, det viktigste var jo å få barnet såklart. Men jeg sliter så ettertid med å godta hvordan jeg ser ut. Jeg har fått et heng hele veien, det ser lite bra ut. Jeg veier enda 5 kg for mye, kan det trolig gjøre sammen med trening at ting blir litt bedre? Har noen erfaring med dette? Hvordan er magen til dere andre som ikke er fornøyde etter keisersnitt? Jeg legger ved et bilde av magen min for å vise problemet. Jeg trener og spiser sunt, men foreløpig er henget det samme. Anonymkode: a0483...8aa 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Jeg skjønner ikke riktig helt hva du mener faktisk, basert bare på teksten skulle man tro magen din var litt slakta, men jeg synes den ser veldig fin ut jeg.. Anonymkode: 43f24...a5f 11 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 Du har en fin mage, selv om du har tatt keisersnitt. Men eneste som kan hjelpe deg er bukplastikk, hvis du opplever dette som et problem. Anonymkode: 175c4...4c7 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #4 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner ikke riktig helt hva du mener faktisk, basert bare på teksten skulle man tro magen din var litt slakta, men jeg synes den ser veldig fin ut jeg.. Anonymkode: 43f24...a5f Synes du det? Det var faktisk hyggelig å høre. Som du ser så er liksom henget både på sidene og over selve snittet, jeg trives lite med det- men det blir vel lettere å godta med tiden kanskje. Anonymkode: a0483...8aa
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er nå 1 år siden jeg måtte ha akutt keisersnitt, det gikk så fort at de verken tok seg tid til å vaske eller kutte snittet rett. Sånn er det, det viktigste var jo å få barnet såklart. Men jeg sliter så ettertid med å godta hvordan jeg ser ut. Jeg har fått et heng hele veien, det ser lite bra ut. Jeg veier enda 5 kg for mye, kan det trolig gjøre sammen med trening at ting blir litt bedre? Har noen erfaring med dette? Hvordan er magen til dere andre som ikke er fornøyde etter keisersnitt? Jeg legger ved et bilde av magen min for å vise problemet. Jeg trener og spiser sunt, men foreløpig er henget det samme. Anonymkode: a0483...8aa Altså. Jeg ser nesten ikke arret. Jeg tror at om du slanker deg noen kilo er magen fin 😊 jeg selv var 85 kg høygravid og er nå 55 kg. Magen ser helt fin ut så snart den høye vekta var borte 😄 Anonymkode: 299f4...57f 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 Du ser nok finere ut en du føler selv 🌸 Jeg syntes du ser veldig bra ut i alle fall, og det mener jeg. Forstår at det er vanskelige følelser når kroppen er anderledes ev hva du selv er vant med. Har selv arr på magen og stomi. Aldri hatt ks, men har to barn (og mage operasjons arr). Min erfaring er at 1)magen etter graviditet kan ta mer en et år før huden har elastikk igjen/oppleves strammere, selv om det aldri blir akkurat som før. 2) Arr tar tid før det «roer» seg, gjerne et par år. Pkt 1 og 2 til sammen da tilsier at det kan være mye har skjedd om et års tid. Vet også at om henget er stort og ubehagelig så kan man søke, og få innvilget, rekonstruksjonskirurgi slik at det fjernes. Men de har et visst antall cm det må være, minnes jeg. Vet det ikke er lett, og håper du finner roen med egen kropp. Anonymkode: 9845a...817 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har en fin mage, selv om du har tatt keisersnitt. Men eneste som kan hjelpe deg er bukplastikk, hvis du opplever dette som et problem. Anonymkode: 175c4...4c7 Det var hyggelig å høre at du synes det. Jeg har vært inne på tanken om bukplastikk, men er usikker på om jeg vil det da smertene fra keisersnitt sitter godt i minnet. Jeg hadde håpet at jeg kunne gjøre noe med dette uten opperasjon, men det gjør kanskje ikke det. Anonymkode: a0483...8aa
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er nå 1 år siden jeg måtte ha akutt keisersnitt, det gikk så fort at de verken tok seg tid til å vaske eller kutte snittet rett. Sånn er det, det viktigste var jo å få barnet såklart. Men jeg sliter så ettertid med å godta hvordan jeg ser ut. Jeg har fått et heng hele veien, det ser lite bra ut. Jeg veier enda 5 kg for mye, kan det trolig gjøre sammen med trening at ting blir litt bedre? Har noen erfaring med dette? Hvordan er magen til dere andre som ikke er fornøyde etter keisersnitt? Jeg legger ved et bilde av magen min for å vise problemet. Jeg trener og spiser sunt, men foreløpig er henget det samme. Anonymkode: a0483...8aa Misforstå meg rett. Jeg var ganske lik som deg tidligere. Poenget er bare at jeg tror ikke det er keisersnittet som gjør deg ukomfortabel, men heller at vekta. Hvilken BMI har du? Så snart jeg var innenfor normalvekt , rundt 25 BMI, da var magen ganske bra. Nå er jeg 20 og magen ser ut som før fødsel. Anonymkode: 299f4...57f 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 Altså ser ikke noe heng over arret. Synes magen din ser helt fin ut. men det henget du selv mener,som er på sidene, har ikke noe med arret å gjøre, dette kommer nok av noen kilo for mye. Ikke at jeg mener at du trenger å slanke deg altså! Men hvis du føler deg bedre, så gå ned noen kilo da vel. Anonymkode: f1107...7e6 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #10 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var hyggelig å høre at du synes det. Jeg har vært inne på tanken om bukplastikk, men er usikker på om jeg vil det da smertene fra keisersnitt sitter godt i minnet. Jeg hadde håpet at jeg kunne gjøre noe med dette uten opperasjon, men det gjør kanskje ikke det. Anonymkode: a0483...8aa Ja som sagt magen din er fin, tenker du kanskje får det resultatet du ønsker deg hvis du trener eventuelt, det strammer opp en del, men ellers er det ikke noe å si på den der. Jeg ser ikke arret så hadde aldri tippet at du hadde tatt ks feks. Ser bare ut som en mage. 😊 Anonymkode: 43f24...a5f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #11 Skrevet 18. september 2023 Jeg ser ikke noe galt i det hele tatt der. Cut your self some slack. Anonymkode: 09d2e...210 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #12 Skrevet 18. september 2023 (Det lille) henget på sidene (mot hoftekammen) er jo uavhengig av keisersnittarret og skyldes vel i all hovedsak strekk av huden under svangerskapet. Huden har jo en viss elastisitet og evne til å trekke seg sammen med tiden. Jeg ville hatt is i magen, og hvertfall ikke vurdert en bukplastikk enda hvis jeg var deg Anonymkode: 6f2fc...a0f 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #13 Skrevet 18. september 2023 Jeg tror det meste av dette handler om noen få kilo for mye og naturlige endringer i huden knyttet til graviditeten, ikke keisersnittet. Henget ditt er veldig lite. Hilsen en med tre keisersnitt og mye større heng… Anonymkode: c101b...628 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #14 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså ser ikke noe heng over arret. Synes magen din ser helt fin ut. men det henget du selv mener,som er på sidene, har ikke noe med arret å gjøre, dette kommer nok av noen kilo for mye. Ikke at jeg mener at du trenger å slanke deg altså! Men hvis du føler deg bedre, så gå ned noen kilo da vel. Anonymkode: f1107...7e6 Enig, hvis det er på sidene du tenker på, så har ikke dette noe med keisersnittet å gjøre. Anonymkode: c101b...628 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #15 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Misforstå meg rett. Jeg var ganske lik som deg tidligere. Poenget er bare at jeg tror ikke det er keisersnittet som gjør deg ukomfortabel, men heller at vekta. Hvilken BMI har du? Så snart jeg var innenfor normalvekt , rundt 25 BMI, da var magen ganske bra. Nå er jeg 20 og magen ser ut som før fødsel. Anonymkode: 299f4...57f Jeg har en bmi nå på 25,7, så litt overvekt enda som jeg jobber med. Jeg veier nå 70 kg og skal ned til 65 kg ihvertfall. Men jeg ser også at jeg må "stramme litt opp". Jeg håper at det kan gjøre det litt bedre. Det gir meg håp når jeg hører at du var lignende, men ble bedre med vekttap. Anonymkode: a0483...8aa
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #16 Skrevet 18. september 2023 Problemet ditt er løs hud og fett, ikke arret. Men fatter ikke at folk later som at de ikke ser hva det er du er misfornøyd med, det er jo helt åpenbart at du har mye løs hud og heng og mye på sidene. Du ser ganske overvektig ut, så hvis du vil gjøre noe uten kirurgi så ville jeg startet med å gå ned i vekt og håpe at huden trekker seg litt mer sammen 😊 Anonymkode: bd52f...33a 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #17 Skrevet 18. september 2023 Magen din er fin! Min ser myyye verre ut, men får bare leve med det. Orker ikke operasjon til Anonymkode: da563...90b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #18 Skrevet 18. september 2023 Hvis du går ned noen kilo og trener magen, så blir du som før. MYE heller det enn enda mer magekirurgi... Anonymkode: a3c75...387
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #19 Skrevet 18. september 2023 Dette er kiloene som gjør, ikke snittet. Du har et fint arr. Tren styrke og gå ned i vekt om du vil bli kvitt henget. Men magen din ser helt fin ut! Anonymkode: ff72e...352
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #20 Skrevet 18. september 2023 Hva er Livmålet ditt? Er det mer enn halvparten av høyden din? Som noen andre nevner her forandrer det seg en del om du går ned i vekt, siden henget også er på siden. https://www.kk.no/livstil/ny-malemetode-som-er-enklere-enn-bmi/67912111 Anonymkode: 21a84...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå