AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #1 Skrevet 18. september 2023 Jeg holder på å bli sprø! Han har et tydelig sugebehov om kveldene, men han tar ikke smokken. Han tok smokk fint frem til han begynte å klø i tennene. Vi har prøvd flere typer smokker, vi har prøvd å ha morsmelk og sukkervann på smokkene, men han bare spytter dem ut igjen. Vi har prøvd å holde smokken på plass for han, men han gjør tydelig motstand (og vi tror jo ikke det blir bedre av å tvinge han heller). Slik det er nå så må vi mate han med melk (jeg pumper så han får flaske) om kvelden for å få han til å sovne. Vi legger han ikke for tidlig og han er egentlig ikke sulten, men det er eneste måten vi får han til å tilfredsstille sugebehovet sitt. Bamsen og kosen som gjør at han sovner på dagtid funker ikke på kvelden. Han sovner ellers veldig fint på dagtid, det er kvelden som er det store problemet. Alle gode råd tas imot med takk! Anonymkode: 859cc...40c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #2 Skrevet 18. september 2023 Prøv sutteklut. Anonymkode: 4f2a0...3a5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #3 Skrevet 18. september 2023 Ser ikke helt problemet, da har dere jo funnet en teknikk som gjør at han sovner? Anonymkode: e2589...427 4 1
Anononyma Skrevet 18. september 2023 #4 Skrevet 18. september 2023 (endret) Noen liker ikke brokkoli, andre liker ikke tyggis, noen foretrekker å gå med kjole, andre liker å ha på hatt, og noen babyer liker ikke smokk. Jeg tror jeg kjøpte inn samtlige smokkevarianter tilgjengelig på den nordlige halvkule til min lille. Jeg var desperat etter å finne en smokk han ville ha. Han hatet alle. Etter at vi aksepterte at vi ikke har et smokkebarn ble det mye lettere. Ok, så fikk han smokke litt på meg noen måneder da. Plutselig var kosen det beste i verden og nå er den hans smokk. Han koser seg altså så fælt med den dumme kluten ❤️ Endret 18. september 2023 av Anononyma 1 2 1
Yodas Skrevet 18. september 2023 #5 Skrevet 18. september 2023 Bare ett av mine 5 barn tok smokk. Hun er nå 12 år og trenger tannregulering, i motsetning til de andre barna.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #6 Skrevet 18. september 2023 Min tok aldri verken flaske eller smokk. De færreste av mine venners barn har brukt det, faktisk Anonymkode: 7c30b...632
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #7 Skrevet 18. september 2023 Vår tok smokk i noen få dager etter fødsel, før det ble helt uaktuelt. Det er ikke før nå, i en alder av ett og et halvt år, at han har begynt å interessere seg for det, men nå får han ikke lov. Det positive er jo at vi slipper å tenke på avvenning, og så er det jo ikke bra for tennene i lengden. Anonymkode: 4b3ab...4fb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2023 #8 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser ikke helt problemet, da har dere jo funnet en teknikk som gjør at han sovner? Anonymkode: e2589...427 Det er jo ikke bra å la han spise seg i søvn i senga hver kveld heller... Jeg stresser også med hvordan det blir senere når vi gir han dårlige vaner nå. Anonymkode: 859cc...40c 2
Anononyma Skrevet 18. september 2023 #9 Skrevet 18. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke bra å la han spise seg i søvn i senga hver kveld heller... Jeg stresser også med hvordan det blir senere når vi gir han dårlige vaner nå. Anonymkode: 859cc...40c Du skriver ikke hvor gammel han er? Men altså… en liten baby for vel neppe dårlige vaner? De har jo faser og perioder hele tiden. Vår har vært en drøm å legge de siste 2 mnd - men bare når pappaen la han. Plutselig siste uken er det absolutt ikke greit med pappaen, nå må han ha mamma og pupp, da får han det. Han kommer jo ikke til å ammes i søvn til han er konfirmant liksom 🤷🏻♀️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo ikke bra å la han spise seg i søvn i senga hver kveld heller... Jeg stresser også med hvordan det blir senere når vi gir han dårlige vaner nå. Anonymkode: 859cc...40c I alle dager, det er da ikke en dårlig vane? Det er det vanligste i verden ar babyer sovner når de får mat. Anonymkode: 8f4f2...408 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #11 Skrevet 19. september 2023 Anononyma skrev (12 timer siden): Etter at vi aksepterte at vi ikke har et smokkebarn ble det mye lettere. Ok, så fikk han smokke litt på meg noen måneder da. Plutselig var kosen det beste i verden og nå er den hans smokk. Han koser seg altså så fælt med den dumme kluten ❤️ Dette! Vi prøvde alt og brukte masse penger på smokken som poden ikke ville ha. Vi fikk det bedre da vi aksepterte at vi ikke hadde et smokkebarn. Han fikk kose seg meg puppen i stedet. De neste barna våre tok heller ikke smokk, men da prøvde vi heller ikke i ukesvis. Aksepterte det raskere. Anbefaler deg å møte barnet dderdet er selv om det ikke faller inn i standarden for hvordan babyer "skal" være.. Anonymkode: 3553f...f86 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #12 Skrevet 19. september 2023 Det er ganske vanlig med kveldsuro. Vi har heller ikke et barn som tar smukk. Vår sover med et koseteppe/koseklut. Anonymkode: 5a89a...3a9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #13 Skrevet 19. september 2023 Anononyma skrev (13 timer siden): Du skriver ikke hvor gammel han er? Men altså… en liten baby for vel neppe dårlige vaner? De har jo faser og perioder hele tiden. Vår har vært en drøm å legge de siste 2 mnd - men bare når pappaen la han. Plutselig siste uken er det absolutt ikke greit med pappaen, nå må han ha mamma og pupp, da får han det. Han kommer jo ikke til å ammes i søvn til han er konfirmant liksom 🤷🏻♀️ Han er 4 måneder. Anonymkode: 859cc...40c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #14 Skrevet 19. september 2023 Så la være smokken da vel. Ingen av mine barn fikk smokk, men de overlevde allikevel.. Anonymkode: 062b2...81b 2
Anononyma Skrevet 19. september 2023 #15 Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han er 4 måneder. Anonymkode: 859cc...40c Les om 4 mnd søvnregresjon. Husker 4 mnd som en veldig utfordrende periode! Var vel da jeg var på mitt mest desperate og bestilte smokker fra alle verdenshjørner også. Som andre sier, prøv å møte babyen der han trenger deg. Han vil ikke ha smokk, så gi han noe annet. I den perioden ga jeg min lille hele meg. Pleide å lage det jeg kalte mammakapsel 😅 La han i sengen med beina sine opp mot mine lår og krøllet meg rundt han som en reke. Sang litt, strøk litt på han og bare var til stede. Da fant han søvnen ❤️ Stå i det, dere kommer igjennom! Plutselig, fra en dag til en annen, er det mye bedre ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #16 Skrevet 19. september 2023 Min er 9 mnd, og har ikke tatt smokk, flaske eller skjønt greia med koseklut, så han har blitt ammet i søvn frem til nå nylig. Hjelper å slå seg til ro med at sånn er det en periode, og ikke stresse med hva andre mener du bør gjøre. Funker det for dere å gi ham flaske så han sovner er vel det verdens minste problem? Anonymkode: 10938...d0c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #17 Skrevet 19. september 2023 Ungen min tok aldri smokk, sovna så å si kun med puppen i munnen. Men det går også over. Puppen ble etter hvert bytta ut med vann i flaske. Det gikk også over. Hun er nå tenåring og har langt bedre matvett enn de aller fleste voksne. Uvaner i matveien har hun ikke. Anonymkode: 0914f...d34 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #18 Skrevet 19. september 2023 Har du prøvd Avent sine Soothie og Tommee Tippee Breast like?😊 Anonymkode: fcf6a...ba4
Duff Skrevet 19. september 2023 #19 Skrevet 19. september 2023 Prøv å gi babyen putetrekket du har på puta de nå, lukten av deg kan hjelpe med uro.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #20 Skrevet 19. september 2023 Anononyma skrev (3 timer siden): Les om 4 mnd søvnregresjon. Husker 4 mnd som en veldig utfordrende periode! Var vel da jeg var på mitt mest desperate og bestilte smokker fra alle verdenshjørner også. Som andre sier, prøv å møte babyen der han trenger deg. Han vil ikke ha smokk, så gi han noe annet. I den perioden ga jeg min lille hele meg. Pleide å lage det jeg kalte mammakapsel 😅 La han i sengen med beina sine opp mot mine lår og krøllet meg rundt han som en reke. Sang litt, strøk litt på han og bare var til stede. Da fant han søvnen ❤️ Stå i det, dere kommer igjennom! Plutselig, fra en dag til en annen, er det mye bedre ❤️ Takk! ❤️ Duff skrev (3 timer siden): Prøv å gi babyen putetrekket du har på puta de nå, lukten av deg kan hjelpe med uro. Det skal prøves ut! Takk til dere som sier det ikke er en krise. Det hjelper (og er litt godt) å få beskjed om at jeg overreagerer litt også. Man får alle advarsler om alt man ikke skal gjøre og at man må lage gode søvnvaner fra fødsel av, og da blir jeg stressa.. Anonymkode: 859cc...40c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå