Gå til innhold

Puls over 250

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått med hjertemåler, ekg på meg hjemme noen dager. Fått beskjed om at jeg har hatt anfall med puls opptil 280. Har jo kjent det selv siden jeg blir svimmel og litt kvalm. Men Apple Watch har aldri klart å måle den til mer enn 210, men trodde aldri den var så høy.. 

Det skal snakkes med lege og så skal jeg ringes. Men livredd for hva det kan være, masse hjertesykdom i familien. 

Har hatt dette i flere år og vært hos leger og spesialister. Alt ser bra ut ellers, ikke fått noe utslag på ultralyd eller belastningstest. Men nå fikk de endelig fanget opp et anfall med ekg. Det skjer alt fra flere ganger om dagen til flere måneders mellomrom. 

Mulig jeg må ta sånn test der de fører ledninger inn i hjertet for å sjekke trykk osv, veldig skummelt.. noen som har vært borti lignende der det var helt ufarlig? Var snakk om medisiner resten av livet også. Ganske trist siden jeg bare akkurat passerte 30 år.. 

Anonymkode: 92534...570

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig at man må bruke en medisin for resten av livet. Jeg bruker selv betablokkere og er bare 27 år. Må nok også bruke det for resten av livet for blodtrykket. Jeg tenker at det finnes verre ting. For eksempel de som har astma og MÅ ha med seg medisin overalt hvor de går eller de med diabetes for eksempel. Det er litt verre enn de pillene jeg må ta noen ganger om dagen :)

Anonymkode: 0aa25...a99

Skrevet

Mitt familiemedlem fikk hjerteflimmer-diagnose for 10 år siden. På disse årene har hun hatt et par anfall, bare. Har bare behøvd sykehusbehandling for det en gang. Hun var litt nervøs før sykehusbehandlingen, men det gikk kjempefint og det er lenge siden nå. Medisinene hun får fungerer veldig bra.

Hvis det er betablokkere du får tilbud om så er jo disse veldig gamle, godt utprøvde og trygge medisiner. Slett ikke det dummeste man kan få hvis man først skal gå på medisiner fast.

Det er jo topp at de har funnet ut av dette TS så du kan få behandling for det. Da vil det sannsynligvis gå veldig bra med deg. :)

Anonymkode: 99469...787

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...