Gå til innhold

Skamme seg over oppmerksomhetsbehov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har ett oppmerksomhetsbehov som jeg nok har latet som at jeg ikke har, for kjæresten blir så sjalu og usikker. Jeg kjenner at jeg savner å få litt oppmerksomhet fra andre og vil snakke med han om dette. Han vet jo at jeg har ett oppmerksomhetsbehov, sånn egentlig, det var jo tydelig når vi møttes. Jeg liker å pynte meg, kle meg ut eller lignende. Har ikke noe imot å synes. Men jeg vet han synes det er teit og tacky. Hvordan skal jeg få han til å forstå at jeg ikke ønsker å være utro bare forsinket synes det er litt stas å bli begjæret? Jeg er jobikke en sex fiksert person. Når jeg var singel hadde jeg ikke for vane å dra med meg menn hjem liksom. Skjønner ikke hvorfor han tror det er det jeg vil.. 

Anonymkode: e361e...698

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vet nok godt at du liker å bli begjært av flere. Og det er det han ikke liker, tipper jeg. 

Anonymkode: 8bb0f...ed2

• Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke skamme deg, men ser du ikke at det er et dilemma her?

Skrevet

Det der var noe som begynte da jeg ville ut av mitt første forhold og angret på at jeg ikke hadde erfaring med flere menn. Er du heeeelt sikker på at dette kun handler om at du vil bli sett på som en flott kvinne av andre mennesker?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at du må være deg selv. Liker han ikke deg slik du er, så må han finne seg en han liker på ekte. Om du kan leve med å ikke søke så mye oppmerksomhet fra andre og samtidig være deg selv, så er jo det et alternativ om du ikke ønsker at han skal slå opp. Finn en mellomting gjerne, som begge kan leve med, være seg selv og ha det bra med.

Anonymkode: 7b251...94d

Skrevet

Det framstår litt umodent og barnslig.

Anonymkode: 07dad...c63

Skrevet
Kullsyrevann skrev (14 minutter siden):

Det der var noe som begynte da jeg ville ut av mitt første forhold og angret på at jeg ikke hadde erfaring med flere menn. Er du heeeelt sikker på at dette kun handler om at du vil bli sett på som en flott kvinne av andre mennesker?

Ja, veldig sikker. Jeg har ikke ønsket å ha sex med så veldig mange menn når jeg var singel, men flørtet med mange og det var veldig deilig. Gav meg energi, en boost, selvsikkerhet. Jeg dro ofte på byen, flørtet og danset, men dro hjem alene. Jeg har ikke behov for mer sex enn det jeg har med min mann. Ønsker jeg meg at han var mer åpen for å dra på sextreff, ha en trekant eller lignende? Ja. Men jeg har bare lyst til å ha sex med han. Men synes det hadde vært helt utrolig deilig å vite at andre nøt å se på oss, eller at vi hadde hatt med en kvinne som vi begge kunne ha det deilig med, han hadde fått lov til å knulle henne og jeg vet at jeg hadde likt det. Det siste har jeg også sagt til han. Han sa han har lyst til det, men tar 0 initativ, så tror egentlig ikke han mener det. 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du trenger ikke skamme deg, men ser du ikke at det er et dilemma her?

Jeg ser dilemmaet ja, veldig synd at jeg ikke tenkte mer over hvor godt det hadde vært for meg å ha en mer fri og utforskende mann. Er jo for sent nå? Skal jeg gå fra han fordi jeg ikke kan være litt flørtete og utadvendt uten at han blir sjalu liksom? Det er vel ikke det viktigste i livet. Eller er det det? Siden det betyr at jeg ikke kan få være helt meg? 

TS

Skrevet

Tenker du passer bedre sammen med en som ikke er sjalu i det hele tatt, og som selv flørter uten å ville sjekke opp noen.

Anonymkode: 7b251...94d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, veldig sikker. Jeg har ikke ønsket å ha sex med så veldig mange menn når jeg var singel, men flørtet med mange og det var veldig deilig. Gav meg energi, en boost, selvsikkerhet. Jeg dro ofte på byen, flørtet og danset, men dro hjem alene. Jeg har ikke behov for mer sex enn det jeg har med min mann. Ønsker jeg meg at han var mer åpen for å dra på sextreff, ha en trekant eller lignende? Ja. Men jeg har bare lyst til å ha sex med han. Men synes det hadde vært helt utrolig deilig å vite at andre nøt å se på oss, eller at vi hadde hatt med en kvinne som vi begge kunne ha det deilig med, han hadde fått lov til å knulle henne og jeg vet at jeg hadde likt det. Det siste har jeg også sagt til han. ...Jeg ser dilemmaet ja, veldig synd at jeg ikke tenkte mer over hvor godt det hadde vært for meg å ha en mer fri og utforskende mann. Er jo for sent nå? Skal jeg gå fra han fordi jeg ikke kan være litt flørtete og utadvendt uten at han blir sjalu liksom? Det er vel ikke det viktigste i livet. Eller er det det? Siden det betyr at jeg ikke kan få være helt meg? 

TS

Det handler vel om litt mer om å ta på seg festklær og være utadvendt? Du vil ha tilbake den samme oppmerksomheten du fikk som singel, og aller helst være i direkte seksuelle sammenhenger med andre - at han skal ligge med deg mens andre ser på dere, eller at du skal se på at han er med andre. Å involvere andre i sexlivet sitt vel ca det motsatte av det en sjalusi mann ønsker seg? Hvordan får han vært helt seg selv i deres forhold?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei,

Jeg har ett oppmerksomhetsbehov som jeg nok har latet som at jeg ikke har, for kjæresten blir så sjalu og usikker. Jeg kjenner at jeg savner å få litt oppmerksomhet fra andre og vil snakke med han om dette. Han vet jo at jeg har ett oppmerksomhetsbehov, sånn egentlig, det var jo tydelig når vi møttes. Jeg liker å pynte meg, kle meg ut eller lignende. Har ikke noe imot å synes. Men jeg vet han synes det er teit og tacky. Hvordan skal jeg få han til å forstå at jeg ikke ønsker å være utro bare forsinket synes det er litt stas å bli begjæret? Jeg er jobikke en sex fiksert person. Når jeg var singel hadde jeg ikke for vane å dra med meg menn hjem liksom. Skjønner ikke hvorfor han tror det er det jeg vil.. 

Du har lyst til å bli seksuelt begjært… av andre?

Tror jeg hadde takket pent nei til den pakken der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det handler vel om litt mer om å ta på seg festklær og være utadvendt? Du vil ha tilbake den samme oppmerksomheten du fikk som singel, og aller helst være i direkte seksuelle sammenhenger med andre - at han skal ligge med deg mens andre ser på dere, eller at du skal se på at han er med andre. Å involvere andre i sexlivet sitt vel ca det motsatte av det en sjalusi mann ønsker seg? Hvordan får han vært helt seg selv i deres forhold?

Vel, jeg har vært åpen om dette tidlig i forholdet, hvilke tendenser jeg merket at jeg hadde, st jeg var bifil og kanskje litt ekshibisjonist. Han viste seg som åpen, fri og leken, sa ikke noe om at han ikke syntes noe om dette. Sjalusi og kontrollbehov viste seg ikke før jeg var gravid med hans barn, så det er jo han som har valgt dette og istedenfor å være ærlig med meg og seg selv ført meg bak lyset og prøver å trykke meg ned i skam for dette isteden. Synes du det er en mann som har lagd seg ett liv etter hva han trenger? 

Jeg har tenkt mange ganger at hvorfor valgte han meg? Han hadde hatt det mye bedre med en hjemmekjær husmorsfrue som elsker å bake og lage mat og stille og stelle, som er avhengig av en mann. Ikke en selvstendig og åpen kvinne som jeg er..

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...