Gå til innhold

Mann på 28 år uten noe utdanning, hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om en mann på 28 år som ikke har noe som helst høyere utdanning? Ville dere tatt det som et red flag? Grunnen til at jeg spør er at jeg har blitt invitert ut av en, men i vennegjengen min er det laget en greie av at han ikke har høyere utdanning. Noen av venninnene mine sier de hadde tatt det som et red flag og ville droppet det. Selv har jeg to bachelorgrader og en master så er jo litt forskjellig der. Tror han har et fagbrev i logistikk eller noe ut i fra det venninnene mine har fortalt meg. 

Anonymkode: 69fec...4df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror han har et fagbrev i logistikk eller noe

Da har han jo utdannelse. Basert på dette innlegget ble jeg faktisk litt overrasket over at du har master.

Anonymkode: 0bc53...69d

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Fagbrev og jobb er bra det! Kjør på! 

Anonymkode: d8d33...ebd

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Åherregud, til å ha to bachelorgrader og en mastergrad virker du temmelig lite opplyst. Det er red flag for meg, i hvert fall. Synd de ikke lærer bort vett på universitetet.

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet

🧌🧌🧌

Anonymkode: 81893...20b

• Liker 2
Skrevet

Håper at alle disse idiotiske "røde flagg"-trådene er oppspinn. Hvis ikke, så forstår jeg hvorfor det er så mange single der ute. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Like barn leker best

Anonymkode: de217...442

• Liker 1
Skrevet

Har du vært med på Første Date?

Anonymkode: b815b...cb3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

kan vi slutte misbruke ordet red flag!!!

Anonymkode: 98655...3ae

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du vært med på Første Date?

Anonymkode: b815b...cb3

Virker sånn.. hu gir samme attitude som henne 

Anonymkode: 98655...3ae

Skrevet

Hvis det avgjørende for deg er utdanningsnivå (og fagbrev er utdanning, selv om det ikke er høyere utdanning) og hva venninnene dine mener om det, er du sannsynligvis ikke interessert nok i utgangspunktet. Og hvorfor kommer den nokså uklare informasjonen din om utdanningen hans fra hva venninnene dine tror, ikke fra ham?

• Liker 1
Skrevet

Fagbrev i logistikk er da ikke helt dumt? Sikkert mange med master som tjener mindre enn han. Og det er ikke alle utdanninger som fører til økt innsikt og intelligens bortsett fra et snevert område. Men hvis utdanning er viktig for DEG, så er det en annen sak. Hva venninnene dine syns skal du ikke bry deg om. 

• Liker 4
Skrevet

Tråd-starter får dette til å høres ut som han fremdeles bor hjemme på gutterommet sammen med moren og faren sin, ikke har fast arbeid, og ikke har noe som helst slags "verdi" liksom. 

Bare fordi han tydeligvis aldri kommer til å være "bra nok" for deres...       

Anonymkode: 35a3d...7a5

Skrevet

Dette er kanskje en tulletråd, men..,

Fagbrev er gode utdannelser og i mange yrker tjener man bedre enn ved en mastergrad. Selv har jeg master og en god jobb. Men mannen min tjener dobbelt så mye med sitt fagbrev, han eier riktignok en bedrift. 

Utdanningssnobberi... 

Anonymkode: cabd9...4a0

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva tenker dere om en mann på 28 år som ikke har noe som helst høyere utdanning? Ville dere tatt det som et red flag? Grunnen til at jeg spør er at jeg har blitt invitert ut av en, men i vennegjengen min er det laget en greie av at han ikke har høyere utdanning. Noen av venninnene mine sier de hadde tatt det som et red flag og ville droppet det. Selv har jeg to bachelorgrader og en master så er jo litt forskjellig der. Tror han har et fagbrev i logistikk eller noe ut i fra det venninnene mine har fortalt meg. 

Anonymkode: 69fec...4df

Ut fra hvordan du ordlegger deg så ville jeg trodd du ikke var ferdig med ungdomsskolen enda, men okay.

Nei, ville ikke tatt det som et red flag. Det jeg ville tatt som et red flag er at du tydeligvis hører mer på venninnene dine om denne mannen enn faktisk å bli kjent med han selv.

Anonymkode: 35ca0...c83

• Liker 7
Skrevet

Min mann hadde ingen utdannelse da vi traff. Han hadde kun videregående og hadde noen strøjobber. Det samme med meg. 
Jeg husker det var flere som kommenterte at like folk finner hverandre (folk med lav utdannelse finner hverandre og folk med høy utdannelse finner hverandre).. 

Dette fikk vi høre i mange år. At vi som hadde lav utdannelse fikk flere sykdommer, dårlige helse og kom til å slite mer osv

Men.. det snudde. Både jeg og mannen tok høyere utdannelse etter at vi fikk barn (etter at vi fylte tretti). Han tok i tillegg en mastergrad og sitter nå i en veldig høy stilling i en kjente bedrift her i Norge. Jeg klager heller ikke på jobben og inntekten min. Og helsen våres er fortsatt bra. Det går verre med dem som påpekte vår lave utdannelse osv da vi var i 20-30 årene. Nå er det ingen som nevner eller påpeker det lengre 

Anonymkode: c5a02...448

Gjest Goldenretriever
Skrevet

Fagbrev er utdanning.

Men uansett, om han har valgt å starte tidlig i arbeid fremfor utdanning, har det lite å si. Viktigste er at det finnes en tanke om hva og hvor han vil. 

Har master selv, og har ikke noe krav til at partner har det, så lenge han står for sitt valg og ikke har behov for å rakke ned på høyere utdanning.

Skrevet

Hva som er galt med fagbrev? 

Min mann har ikke noe "mer" enn det, men han jobber som mellomleder i staten. Ikke relatert til fagbrevet da. Han har jobbet seg opp på egenhånd, og har i dag mye ansvar, også utenfor Norge. Han er smart og flink, og har klart seg veldig bra uten høyere utdanning. 

Anonymkode: f2707...744

• Liker 1
Skrevet

Vil si fagbrev også er en utdanning. Selv om det ikke er høyere utdanning er det en retning man har ønsket å gå i arbeidslivet. Har da en god og stabil jobb.

Hadde vært mer skeptisk om han hadde ingenting utenom studiekompetanse. Men det dreier seg mer om at jeg ønsker at min fremtidige mann skal ha noen fremtidsvisjoner og mål når det gjelder arbeid.

Skrevet

Noen av verdens rikeste menn har ikke fagbrev en gang. 
Du er en usikker person hvis du lar en vennegjeng styre hvem du skal date. 

Anonymkode: c3924...988

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...